אימון אישי והעולם ההוליסטי

אימון אישי הוליסטיאימון אישי הוליסטי הוא בעצם פיתוח של גישת האימון האישי שהתפתחה בשנים האחרונות ומדברת על שכלול יכולת יצירת המציאות בהתאם לכוונה האמיתית החיובית שלך. שכלול יכולת יצירת המציאות היא בעצם יכולת הפיכת העשייה הזו ליישומית, והצבת חזון, יעדים ומטרות שונות בדרך, שיהפכו את הדרך לרצופה וללא קשיים.

אימון הוליסטי הוא בעצם מסע משותף של האדם שהולך יחד עם המנחה שלו, המאמן האישי שלו, שצועד איתו את הדרך ומאמן אותו לחיים, בטכניקות שונות של אימון. בהליכה המשותפת, מתקיים אותו יעד שהציבו השניים לעצמם כמטרה, כשבכל שלב, בודקים ומוצאים מחדש את ההקשר ואת היחס אל היעד שהוצב.

בכל שלב בדרך ניתן לראות שינויים משמעותיים שאינם משתמעים לשתי פנים, שכן אימון אישי הוא דרך טובה כדי ללמד אנשים שאינם מצליחים בתחום מסוים לשכלל את הרצון שלהם ולהניעו קדימה מלפניהם, כדי שיפרוץ את הדרך ויפנה להם מקום להיות במציאות שלהם.

הוליסטי – מהו?

אימון אישי הוליסטי נשען מחד על האימון האישי, ומצד שני, על ההוליסטיקה, השלמות שבהסתכלות על הדברים. האימון האישי ההוליסטי לוקח את האימון האישי המוכר והידוע והופך אותו לרחב ושלם יותר, בשל הסתכלות על האדם כמכלול של אנרגיות ורבדים שבהם הוא מתקיים, הן באופן פיזיולוגי והן באופן נפשי, ואינו נמנע מלהביט אף לתוך מעמקי נפשו ולנסות ולפצח את החידה שעולה.

לכל אדם יש תיק שלם שהוא סוחב עימו, וכדי להגיע להצלחה בתחום מסוים, על המאמן האישי להגיע עד עמקי נפשו של האדם ולהצליח לגלות את המקור, משם יגלה את הסוד להצלחת האימון. ברגע שישתמש באימון ההוליסטי באמצעים אותם למד מהאדם עצמו שבו מדובר, יכולת ההצלחה של האמון האישי ההוליסטי עולה ומשתפרת.

מאמן אישי הוליסטי

מאמן אישי הוליסטי יכול להיות אדם שלמד קורס אימון אישי באחד מהמכונים השונים שמלמדים את השיטות השונות של אימון אישי. אימון אישי נלמד כיום בכל מיני דרכים ולרוב מלווה תהליכים טיפוליים ושיטות קיימות אחרות של טיפול, הן אקדמאיות והן אלטרנטיביות, ובכולן יש הקשר ליכולתם לתת לאדם כלים למצוא את הדרך שלו להצליח.

מאמן אישי הוליסטי חייב להיות בעל הכשרה מסוימת מהעולם ההוליסטי, שכן זוהי הגדרתו, אך ישנם יחידי סגולה מוכשרים, שאינם צריכים אף הכשרה, והם מצליחים ביותר. באימון אישי הוליסטי, חשובה יותר מכל, התוצאה של האימון עצמו והרגשת המטופלים לגבי עצמם ולגבי הדרך שלהם, לאחר האימון.

אם כן, מאמן אישי הוליסטי הינו אדם שעבר הכשרה של אימון אישי והכשרה הוליסטית, טיפולית או התמחותית, והוא משלב את שתי הדרכים לכדי דרך אחת, ומשתמש בה כדי להוביל אנשים אל היעדים אותם הציבו לעצמם.

אימון אישי הוליסטי – שלבים

השלבים באימון אישי הוליסטי משתנים מאימון לאימון וממאמן למאמן, אך לרוב האימונים אותו מבנה של מסע:

  • גיבוש חזון – הוא המטרה הרחבה, רוח הדברים.
  • הצבת היעד – המטרה היא הכיוון ואליו שואפים להגיע, ואילו היעדים הם שלבי הביניים בדרך, שבאמצעותם ניתן לבדוק ולהתיישר מחדש אל הדרך.
  • הצבת משימות – משימות הן השלבים הרצים שבתוך גיבוש היעדים, שם מתחולל השינוי המהותי. בכל משימה, יש לאדם לקפוץ עוד שלב אחד קדימה, שנראה אפשרי, ושמבחינה פרקטית – הוא נתפס ונראה עכשווי.

כשהיעד הושג, עוברים ליעד הבא, עד השגת המטרה והכלת החזון במלואו. ברגע זה ניתן לעמוד על הנקודה הזו ולהגדיר את הצלחת האימון האישי ההוליסטי בשלמותו, או להמשיך ולהתקדם הלאה.

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!