אימון אישי לאימהות חד הוריות

אם חד הוריתאימהות חד הורית יכולה לנבוע ממספר גורמים. ישנה התופעה של אימהות יחידניות, אשר מלכתחילה בחרו באורח חיים זה של אימהות חד הורית. נשים אלו בחרו בהבאה של ילד לבדן לעולם, ללא בן זוג.

מצב נוסף, ידוע יותר, הוא מצב של אימהות חד הורית אשר נובעת מגירושין או פטירה של בן הזוג. בין אם זו סיבה זו ובין אם זו סיבה אחרת מדובר במצב בעל מורכבות רבה אשר כרוכים בו קשיים רבים.

אימהות חד הוריות – קשיים והתמודדויות

ההתמודדות המורכבת הכרוכה באימהות חד הורית מתחילה עוד בתקופה של הכניסה להריון ובתקופת ההיריון עצמו. כאשר מדובר בבחירה, בדרך כלל האימהות היחידניות יבחרו להביא ילד יחסית בגיל מאוחר.

במקרים אלה, הכניסה להריון תלווה בקשיים אשר נובעים מטיפולי הפוריות, מהעלות שלהם והמתח הנפשי אשר כרוך בתקופה זו. המתח הנפשי גם יעלה, כיון שמרבית הנשים מודעות לסיבוכים אשר כרוכים בכניסה להריון בגיל מאוחר, כך, שלרוב, ההיריון ילווה בחששות גדולים יותר לבריאות של העובר מהריון רגיל.

לאחר לידת התינוק, חל תהליך טבעי של הסתגלות לתפקיד ההורה. תהליך זה מאתגר במיוחד עבור אימהות חד הוריות, כיון שהן נאלצות להתמודדות עם הקשיים והחששות לבדן – לעיתים גם חששות אשר נשים במסגרת זוגית לא מתמודדות עימם.

הטיפול בתינוק מתגלה כאינטנסיבי ביותר ותובעני עד מאוד בחודשים הראשונים שלאחר הלידה. אימהות רבות חוששות כי לא יצליחו לעמוד בנטל. לעיתים חששות אלו מלווים ברגשות חרטה, מה שמגביר תחושות של אשמה ומבוכה.

בנוסף, נשים רבות אשר מביאות ילד לבדן, מצפות לכך שבבואו יפיג התינוק את תחושות הבדידות שלהן. בפועל, המצב הפוך. השהייה הבלתי נפסקת והממושכת בחברתו של תינוק בלבד מגבירה את תחושות הבדידות.

קשיים בהורות

הקשיים של אימהות חד הוריות רבים, ביניהם כמובן הנטל הכלכלי הגדול, אשר עליהן לפרנס בעצמן את הילד, עליהן לעבוד במקביל להיותן אימהות במשרה מלאה. בנוסף, נטל הטיפול בילדים ובבית, נטל החינוך, הכול נופל על כתפיהן בלבד.

הפן של ההורות כרוך בקבלת החלטות משמעותיות לבד ולמלא מגוון של תפקידים: להיות אימא, לבשל, להיות מפרנסת ועוד. כל זאת מביא למתח רב וללחצים רבים. עקב היותן חד הוריות אין באפשרותן לקחת פסק זמן מתפקידיהן הרבים, מותרות אשר קיימת בתוך זוגיות. חוסר היכולת לקחת פסק זמן במצבים של משבר אישי או מחלה מביא עוד יותר לתחושות של תשישות ושחיקה.

קושי נוסף אשר אימהות חד הוריות מתמודדות עמו בהורות הינו נושא המשמעת והסמכות. כאשר יש בן זוג, הוא יכול לתפוס חלק מזה, מעצם היותו גבר הוא מהווה גורם סמכות, או שאפשר לחלק את התפקיד הזה.

נושא הגבולות והמשמעת קשה עד מאוד לאימהות חד הוריות וניתן לראות באופן משמעותי כי במשפחות חד הוריות הילדים נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח הפרעות התנהגות והפרעות הסתגלות.

אימון אישי

אימון אישי הינו כלי שמאפשר לאדם להגיע למימוש הפוטנציאל האישי אשר טמון ולהגיע להישגים משמעותיים בתחום המבוקש.  אימון אישי מותאם לכל אדם לפי בעיותיו וקשייו, והוא מורכב מתחומי מומחיות שונים לבעיות השונות.

יחד עם מאמן אישי, מציבים מטרות וחזון אליו רוצים להגיע ומתחילים לפעול להשגת המטרות. כאשר מדובר באימהות חד הוריות, מסייע המאמן לאם להציב מטרות ראויות בהקשר של הורות.

המטרות אינדיבידואליות לכל אם, אך נוגעות לכל הנושאים והקשיים בהורות, מהצבת גבולות והפעלת סמכות ועד לקיחת פסק זמן לשם תחושת של רווחה.

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!