איך להיות אסרטיבי?

אסרטיביותאסרטיביות או דעתנות היא הדרך בה כל אחד מבטא את עצמו, תוך כדי עוצמה ובטחון עצמי. אסרטיביות היא היכולת האישית של כל אחד לנהל תקשורת עם הסביבה באופן שהוא יישמע, מבלי להפגין כוחניות וחוסר רגישות ולהשיג התוצאות המבוקשות.

אסרטיביות היא תכונה נחוצה על מנת להישמע ועל מנת שבקשתנו תכובד בהתאם. ללא אסרטיביות, קולנו יישמע, אך ייעלם ובקשתנו לא תכובד, עקב חוסר ביטחון, חוסר הערכה עצמית וחוסר החלטיות עצמי.

אסרטיביות אינה כוחניות, אינה בטחון מופרז ואינה מוחצנות יתר, אלא דווקא רוגע מעורב בביטחון עצמי לצורך ביטוי עצמי, תוך העצמה אישית, התחשבות בעצמי, וכן מספיק בטחון על מנת לקיים תקשורת רגועה ושלוה מול הסובב אותנו על מנת לקבל שיתוף פעולה, שכנוע והבנה מן הצד שמקשיב לנו, תוך העברת מסר שלא משתמע לשתי פנים.

חלק מן האנשים חיים בסביבה תומכת מלידה, המפתחת את ביטחונם העצמי ונותנת דוגמא אישית לפיתוח האסרטיביות. לעומתם, חלק לא מבוטל כלל לא זוכה לתמיכה שכזו מגיל צעיר ואף חי בסביבה מדכאת בטחון, למרות זאת בבגרותם, רוצים גם הם להגיע להישגים וחוסר האסרטיביות הוא שמונע מהם להגיע אליהם.

האם ניתן לפתח אסרטיביות?

כל מי שמעוניין לקיים תקשורת תקינה, קשובה ומניבת תוצאות עם הסביבה, מבלי לאבד את הערכתו ובטחונו העצמי תוך כדי, לרבות בעלי תפקידי מפתח ותפקידים הדורשים אינטראקציה עם אנשים, רצוי שייפתח את היכולת האסרטיבית שלו, שכן, יכולת זו היא מאותן היכולות והתכונות שניתן ואף רצוי לעבוד עליהן ולפתח אותן, לרוב בעזרת עזרה מקצועית.

העזרה המקצועית בהחלט יכולה להגיע מכיוון של אימון אישי בנושא, בין אם הוא נעשה פנים מול פנים או דרך אימון אישי בעזרת הטלפון הנותן את הפתח הראשוני להתבוננות פנימית וקבלה עצמית של מי שאנחנו ומה שמגיע לנו כבני אדם שווים.

אימון אישי לאסרטיביות מסייע לנו לתת דגש לצדדים החזקים בחיינו ולהוריד את משמעותם של הצדדים החלשים בעינינו, או, לחילופין, לשפר גם אותם, תוך כדי יצירת תודעה חדשה כי כל אחד מאיתנו אחראי על חייו ועל כן יוצר לעצמו את המציאות בה הוא חי.

רוצים להיות אסרטיבים?

במילים אחרות, השינוי טמון בחיינו וברגע שנבטא אותו בעזרת תקשורת מילולית, כבוד עצמי, הערכה עצמית וקבלה חזרה, נקבל בהתאם כבוד והערכה מהסובבים אותנו.

בעולם העסקים, אסרטיביות היא התנהגות הכרחית לצורך הגעה להישגים ולא רק שם, אלא גם בניהול משפחה, שהיא העסק הרגשי הכי קרוב לנו. על מנת להגיע למצב בו לא רק ישמעו מה שיש לנו להגיד, אלא יקשיבו ויישמו, יש להיות אסרטיביים ולפעול בנחישות.

אימון אישי לאסרטיביות נותן את כל הכלים לצורך העניין על מנת להתמודד עם כל התוצאות האפשריות ולהגיב בהתאם לכל מצב.

הדרכות לאסרטיביות אינן חדשות, אלא החלו את דרכם כבר לפני כחצי מאה ומאז סחפו אנשים רבים אשר מטרתם היא לשפר את תקשורתם ואת איכות חייהם ובכך גם את הישגיהם, בין אם המשפחתיים, הכלכליים ובשאר התחומים בחיים.

סוגים של אסרטיביות

תכונת האסרטיביות נחוצה לכולנו והיא אינה דרושה רק לבעלי תפקידים ניהוליים אלא לכולנו, בכל תחומי חיינו והיא יכולה להתפצל לשני כיוונים:

•    האסרטיביות הפעילה: אשר מניעה אותנו ליזום, ליצור אינטראקציה ופעילות, תוך בטחון עצמי ונחישות, אך גם מתוך התחשבות בזולת וכבוד אליו, גם אם תוצאת הפעולה עצמה אינה הכרחית לנו אלא רק מבוקשת רגעית. במקרה של אסרטיביות זו, יש להתחשב גם בתוצאות הפעולה אשר יכולות להיות לכל כיוון, תלוי במידת האסרטיביות המופעלת ובמידת הריאליות של תוצאות הפעולה.

•    אסרטיביות מגיבה: אסרטיביות זו מופעלת כאשר אנו מתבקשים לבצע או לענות דבר מה אשר אינו מתיישב עם דעתנו, רצוננו או יכולתנו ואנו זקוקים להגיב באופן מוחלט אך יחד עם זאת ללא פגיעה במבקש והתחשבות במצבו..

מרגישים תקועים? לחצו כאן להתאמת אימון אישי



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.