חולים במחלות כרוניות ואימון אישי

מחלה כרוניתאין זה פשוט להיות חולה במחלה כרונית, זה תובע ממך להתמודד במהלך היומיום עם המחלה עצמה, עם הטיפולים הנובעים ממנה, עם תופעות הלוואי והשינויים המשפיעים על הגוף והנפש ויחד עם זה לחיות חיי שיגרה.

לא תמיד נמצאים בידי החולה הכוחות והאנרגיות המספיקות, כדי להתמודד עם כל כך הרבה דברים בו זמנית.

מה היא מחלה כרונית?

מחלה כרונית היא מחלה שאורכת זמן ממושך, כאשר לעיתים האדם החולה צריך להתמודד אתה במהלך כל חייו.

ישנם סוגים שונים של מחלות כרוניות: ישנן מחלות כרוניות מתקדמות שבהן ישנה ירידה תמידית בתפקודו ובמצבו הפיזי והנפשי של החולה וישנן מחלות כרוניות מתמידות שבהן האדם החולה משתמש בתרופות שונות המאפשרות לו לנהל חיי שיגרה סבירים.

מחלות כרוניות בדרך כלל דורשות טיפולים ארוכים ותובעות גם את עזרת המשפחה בטיפול באדם החולה. ישנן מחלות כרוניות שבהן יש קצה של תקווה ובו מצבו של החולה משתפר עם הזמן בעזרת התרופות אותם הוא נוטל וישנן גם מחלות כרוניות סופניות.

הטיפול התמידי בחולה הכרוני דורש עזרה וטיפול של המשפחה הקרובה, שמרבית זמנה סובבת סביב האדם החולה. הדבר דורש מהם המון אנרגיות ומשאבים להתמודד עם המצבים הקשים בהם נתון האדם היקר להם.

חיי החולה מתהפכים ללא היכר ומאדם בריא הוא הופך לחולה מוגבל שהופך להיות תלותי בסביבתו, מאבד את עצמאותו ומתמודד עם מצבים קשים שלא הכיר בעבר, בעיקר עם אובדן השליטה על חייו, דבר המביא אותו למצב נפשי קשה ולתסכול רב.

ישנן אפשרויות וגופים רבים שיעמדו לרשות החולה ומשפחתו ויעזרו לו להתמודד עם השינוי ועם גזירת הגורל הקשה שנחתה עליו ללא הודעה מוקדמת. אחת השיטות הטיפוליות בחולה היא על ידי אימון אישי המיועד במיוחד לחולים במחלות כרוניות.

מהו אימון אישי לחולים במחלות כרוניות?

אימון אישי לחולים במחלות כרוניות מאפשר למטופלים להכיר במציאות החדשה שהמחלה מכתיבה להם, לבחון מחדש דברים רבים, לקבל כלים שונים להתמודדות עם המחלה ולסגל הרגלי חשיבה אחרים ושונים.

כמו כן באמצעות אימון אישי המטופלים יוכלו לקבל כלים שונים שבאמצעותם יוכלו לסגל לעצמם את ההנחיות הרפואיות ויישומם, לשנות דפוסי חשיבה מעכבים וללמוד לקבל עליהם שינוי בדפוסי החשיבה וההתנהגות, ובסוף לקבל על עצמם אחריות על חייהם ועל ניהול אורח חיים בריא יותר כדי לנסות ולתרום לשיפור מצבם.

האם ניתן לעשות שינוי בדפוסי התנהגותו?

אין זה פשוט בכלל לעבור שינוי, במיוחד לאור התקופה הקשה בה נמצא האדם והטיפולים הקשים שהוא צריך לעבור, אך השינוי המתבקש הינו מכורח הנסיבות והמציאות החדשה שנכפו על החולה.

בכדי ללמוד להתמודד טוב יותר עם המחלה וללמוד להמשיך הלאה בחייו למרות המחלה, המטופל חייב לקבל על עצמו את השינוי בדפוסי החשיבה וההתנהגות וכך יוכל לאסוף יותר כוחות כדי להתמודד עם המחלה ותסמיניה.חיבור

למרות הקושי הקיים, הדבר אפשרי אך תלוי במידה רבה ברצונו ובשיתוף פעולה של החולה. בכדי שחולה ינהל מחלה כרונית ויתנהל בה בצורה יעילה ונכונה חייבים למצוא פתרונות טיפוליים שיהיו טובים ויעילים וייענו על צורכי החולה.

האימון האישי לחולים במחלות כרוניות בא לעזור לחולים וללמדם איך להיצמד לטיפול ולהתמיד בו בכדי שהטיפול יצליח ובכדי שהחולה יוכל לנהל אורח חיים תקין.

אימון אישי לחולים במחלות כרוניות הוכח כיעיל ומלמד את החולה איך להתנהג, איך ליישם, איך להתמודד ואיך לעשות את השינוי בתפיסה ובהתנהגות. האימון נותן בידיו של החולה כלים מעשיים ומוחשיים ובכך עוזר לו להביא את השינוי ולהתמיד בו לאורך זמן.

האימון נותן לחולה מוטיבציה ומוכנות לקחת את האחריות על חייו ובכך עולים סיכויים שלו להשיג ולעמוד במטרות שהציב לעצמו ולהקל על עצמו את ההתמודדות עם המחלה.

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!