אימון אישי לבני גיל ההתבגרות

מתבגרבמהלך גיל ההתבגרות, שמתחיל בגיל 12 אצל בנות וגיל 13 אצל בנים, עוברים בני הנוער שינויים  פיזיים ורגשיים. מצד אחד הם עדיין ילדים וזקוקים להורים בהרבה מובנים ומצד שני קיים בהם הצורך להשתחרר מההורים לקראת עצמאות חדשה.

ההליך הזה מביא את המתבגרים להסתגרות, מרדנות ואובדן ערך עצמי, מחשבה כי אף אחד לא מבין אותם, תחושה של ריקנות וחוסר מעש והתנגדות לנורמות חברתיות.

השינוי אותו עוברים המתבגרים, כרוך לפעמים בכאב, בתחושה של בלבול ומצוקה רגשית. אך את הכאב הזה ניתן להפוך למקום שממנו צומחים למעלה, בעזרתו של המאמן האישי. ניתן לעבור מגוון של אימונים אישיים ל כגון:

אימון אישי למתבגרים הוא בעצם תהליך חווייתי-מעשי, בו רוכש המתבגר, כלים שונים שיעזרו לו להגדיר את עצמו ולמנף את עצמו. כלים אלו, יעזרו למתבגר, לא רק בשלב זה של חייו, אלא גם בבגרותו.

באימון, המתבגר לוקח את המושכות לידיו מקבל את הפוקוס עליו, וכך ניתנת לו האפשרות לבטא את עצמו, את פחדיו, חששותיו וכעסיו.

המתבגר הוא זה שמנהל את המהלך האימון וכך נוצר בסיס של אמון, בו יוכל ללמוד מהי לקיחת אחריות על חייו ומעשיו. האימון יעזור למתבגר לעשות סדר בבלאגן, באמצעות אימון לקבלת החלטות, יצליח המתבגר לגלות את הצדדים החזקים שבו ולקבל ביטחון.

אימון מתבגרים -איך זה עובד?

•    למידת ערכים חיוביים: המתבגר לומד לזהות ערכים חיוביים אותם הוא מקבל מהבית. כך, הוא ילמד מה הם הדברים שטובים עבורו ואיך לעשות את הבחירות הנכונות.
•    קביעת מטרות עתידיות.
•    ארגון סדר יום.
•    תקשורת בין בני משפחה וחברים: מערכת היחסים עם המשפחה והסביבה היא חשובה ביותר.   המתבגר ילמד לקחת אחריות על המעשים שלו, תוך שימוש בגבולות החברה וכבוד לזולת.
•    קבלה וביצוע של מטלות הקשורות בבית.
•    המרת מחשבות שליליות למחשבות חיוביות.
•    מצב מצוי מול מצב רצוי.
•    יכולת להסתגל ולקבל מצבים חדשים.

התמודדות עם הפרעות קשב וריכוז

בני נוער המתמודדים גם עם תהליך ההתבגרות וגם עם הפרעות קשב וריכוז, זקוקים לעיתים להרבה עזרה והכוונה נכונה. האימון, לבני נוער שכאלה, יהווה חלק חשוב לשיפור איכות החיים והחזרת השליטה לידיים שלהם.

בעזרת טכניקות של המאמן האישי יוכל המתבגר להבדיל בין מה שחשוב לעשות לבין מה שדחוף לעשות ולהתמודד עם אותן מחשבות שליליות שמסיטות לו את הדרך.

ניהול נכון של זמן וחיזוק מוטיבציה הם כלים שיעזרו מאוד. הרבה פעמים מתבגרים שסובלים מהפרעות קשב וריכוז סובלים גם מקשיים חברתיים. דחיית הסיפוקים, ההיפראקטיביות והקושי בהתארגנות מתפרשים על ידי הסביבה כתוכנות שליליות וגסות רוח. במקרים שכאלה, האימון יסייע במציאת הדרך לשליטה עצמית אצל המתבגר.

חרדת בחינות אצל המתבגרים

הרבה בני נוער מתחילים להילחץ כאשר הם מגיעים לשלב של בחינות הבגרות. הרי, כל השנים, הכינו אותנו אל הרגע הזה שבוא נצטרך לשבת אל מול דף השאלות וכל תשובה תכריע את עתידנו.

סיטואציה שכזו אכן מלחיצה מאוד.  באמצעות אימון למניעת חרדה, המתבגר יקבל כלים טיפולים להתמודדות עם מצבי שכחה, שיתוק, הפרעות בראייה – כל אלה הן תופעות הלוואי של חרדת הבחינות.

תפקידו של מאמן אישי לבני נוער הוא לחקור את מקור החרדה ולהקנות כלים שיעזרו למתבגר לקבל את הבחינה כסיטואציה נורמטיבית חיובית ולא שלילית. הבחינה תיכנס לפרופורציה ובכך הלחץ ירד והחרדה תיעלם.

אימון אישי למתבגרים הוא כלי שיכול לסייע בשלב זה של חייהם. זהו כלי להעצמה אישית וחווייתית, המסייעת, בשלב כה חשוב בחיים, לקבל הכוונה נכונה וכלים נכונים להתנהלות יום-יומית..

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!