אימון אישי לאחר לידה

לאחר לידהלידה היא שינוי עצום בחיים, במיוחד כשמדובר בתינוק ראשון. הלידה עצמה היא טראומה פיזית ונפשית שלוקח לגוף זמן להתאושש ממנה, והתקופה שלאחר הלידה מלווה בשינויים הורמונאליים קיצוניים, עייפות רבה והתרגלות לאורח חיים שונה הכולל טיפול שוטף בתינוק החדש והרחבת המשפחה.

כל אלו הופכים את התקופה שלאחר הלידה ללא פשוטה הטומנת בחובה קשיים רבים לצד רגעי אושר עצומים.

התלבטויות והבלבולים לאחר הלידה הם עצומים. היולדת הטרייה צריכה לקבל החלטות רבות כגון: האם להניק וכמה זמן? האם ומתי לחזור לעבודה ובאיזה היקף משרה? באיזו מסגרת טיפולית לשים את התינוק? מהי הדרך הנכונה לטפל בו? וכן הלאה.

הלחצים מצד הסביבה רבים, מה שרק מוסיף לבלבול. נוסף לכך האישה לעיתים מוצאת את עצמה חושבת רבות אודות עתידה, שאיפותיה, וכשאין יד מכוונת היא עלולה להגיע להחלטות שלא תהיה מרוצה מהן. בשל כך מומלץ לעיתים לאישה לאחר לידה לפנות לאימון אישי שיעזור לה לעשות סדר בחייה ולהסתכל על הדברים בצורה נכונה וחיובית.

מה אימון אישי?

אימון אישי (coaching) הוא שיטה שעיקרה ללמד אנשים כיצד לחשוב באופן חיובי, להסתכל על הדברים הטובים והחיוביים שבהם ובחיים, להיות מודעים לחולשות ולדברים שמחלישים אותם ולדעת מה הרצונות והחלומות שלהם וכיצד לממש אותם.

האימון האישי עוזר לאנשים לשפר את הדימוי העצמי שלהם, ליהנות מהבחירות ומהחיים שלהם, להיות קשובים לעצמם, לדעת איך לקבל החלטות נכונות, להתייחס לדברים בפרופורציות הנכונות, לשפר את הזוגיות, להצליח בעבודה ועוד.

בדומה לאימון כושר שבו המאמן עוזר למתאמן לשפר את הצדדים החזקים שלו ולעבוד על נקודות תורפה, כך קורה גם באימון אישי במישור המנטאלי.

האימון האישי צבר פופולאריות רבה בשנים האחרונות, הן במישור הפרטי והן במישור העסקי. בכל הקשור להתנהלות עסקים וארגונים, כלל בסיסי הוא לזהות את החולשות והעוצמות של הארגון, לנסח מטרות וחזון ולבנות על פי זה תוכנית פעולה להצלחה. שיטה זו מצליחה היטב גם בחיים הפרטיים.

מה מיוחד באימון אישי לאחר לידה?

לנשים רבות ישנה נטייה לאחר הלידה להתמסר טוטאלית לתינוק ולהזניח את עצמן מבלי לשים לב. הן עלולות לחוש ייסורי מצפון אם הן מקדישות זמן לעצמן ומרגישות שזה בא על חשבון התינוק, או שהן כלל לא מוצאות זמן לעצמן בתוך שפע המטלות.

אם מוסיפים לכך את השינויים העוברים על הגוף, הגזרה שהשתנתה, השינויים בזוגיות וכמובן העייפות, הרי שמהר מאוד אישה לאחר לידה עלולה למצוא עצמה מתוסכלת ומלאה ברגשות שליליים. נוסף לכך ישנו לחץ רב מהסביבה מה לעשות וכיצד לנהוג, וכמובן ישנן הערות וביקורות הנובעות אולי מכוונה טובה אך גורמות נזק רב.

לפעמים נשים לאחר לידה מחליטות החלטות הנובעות ממניעים שגויים, וכך מגיעות למצב לא רצוי ולא מספק.

למשל, ייתכן שאישה תחזור לעבודה לאחר שלושה חודשים למרות שאין לה צורך כלכלי ממשי בכך, היא מרגישה שלא שהתה מספיק עם התינוק בבית, ובכלל קשה לה עם השגרה העמוסה שנוצרה. היא תחוש מתוסכלת על שאינה נהנית מהעבודה ושאינה מבלה מספיק עם תינוקה החדש אך לא תעשה שינוי.

באימון האישי יתברר שהיא חזרה לעבודה כי כך נוהגות כל שכנותיה, אחיותיה וחברותיה והיא אינה רוצה לחוש שהיא "תקועה" בבית ואינה ממצה את עצמה, למרות שזה מה שנכון עבורה.

האימון האישי עוזר לאישה להסתכל על החיים החדשים באור חיובי, להיאחז בנקודות האושר והסיפוק גם ברגעים הקשים ולשאוב מהם כוח, להרגיש בטוחה בעצמה לגבי התנהלותה כאם וכאישה, לבנות לוח זמנים נכון שיאפשר לה לשלוט על המטלות הרבות וגם למצוא זמן לעצמה, לדעת מה מחליש אותה ולדעת להתייחס לכך בהתאם, לברר עם עצמה מה הרצונות והשאיפות שלה וכיצד ניתן להביאם לידי ביטוי בטווח המיידי או הרחוק ועוד.

 

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!