מחשבות ותחושות שליליות

מחשבות שליליותאנו חיים בעולם מורכב שמייצר עבורנו סיבות טובות לכעסים, דאגה, תסכול, חרדות ופחדים.

עליכם להבין כי הקשר בין מחשבות לרגשות שליליים הוא הדוק. רגשות אלו אינם צצים לבד, אלא מתהווים כתוצאה ממחשבות על דברים שקרו לנו.

מחשבה היא אותו סיפור שאנו מספרים לעצמינו או לאחרים על חוייה או אירוע מסויים. אם ברצונכם לצמצם את עוצמת הרגשות השליליים שאתם חווים בחייכם, עליכם להתחיל ולשלוט בסיפור שאתם מספרים.

באימון אישי, מתרגלים טכניקות לשליטה בדברים שניתן לשלוט בהם – אחד מהם הוא אופן תיאור המציאות שלנו: אדם שמתרגל הסתכלות בריאה ונינוחה על המציאות סביבו, מוריד מעצמו עול כבד של רגשות שליליים, פחדים וכעסים.

דפוס חשיבה של שחור ולבן

לאנשים רבים קיימת הנטיה להסתכל על עולמם ואף על עצמם בדפוסים של שחור או לבן. במילים פשוטות, או שהכל נפלא, או שהכל שחור. במידה שזיהיתם את עצמכם כבעלי דפוס דומה, כל שעליכם לעשות הוא לתרגל תיאור מציאות שמתאפיין במצב ביניים.

לדוגמא: אם אתם נמצאים בפקק, וכל מה שעובר לכם בראש הוא: "איזו מדינה, אלו כבישים, הכל במדינה הזו דפוק…"  נסו כתרגיל שלא לשפוט את המצב, ולא לתלות עליו תוויות.

ראו בו מקרה חד פעמי, הסיטו את המחשבה לדברים נחמדים כמו תכנון טיול לחו"ל וכדומה. הבינו כי תשומת הלב הרבה שאתם מייחסים לפקק היא שמייצרת את הרגש.

הפקק אינו דורש תשומת לב, אתם בוחרים להעניק לו תשומת לב שלכאורה תפתור את הבעיה. על הדרך אתם מתרגלים את עצמכם להתייחס בדיוק באותו האופן למצבים דומים אחרים.

אנחנו סובלים כאשר אנחנו מתווכחים עם המציאות

סבל הוא תוצאה של נסיון תיקון המציאות בראש – סבל או תסכול הם תוצאה של מחשבות על האופן בו דברים כן היו  צריכים להיות או לקרות ולא קרו.

הפסיקו להתווכח עם המציאות – אם אתם נמצאים בבעיה כלשהי ראו בכך עובדה וממש היכנעו לה.
אמרו לעצמכם: "אני אבדוק מה אני יכול לעשות בכדי לפתור את הבעיה. התודעה שלכם תהיה נינוחה וכך גם עוצמת הרגש השלילי שתהפוך מעוצמתית לחלשה.

המנעו מהכללות

התבטאויות כמו: "תמיד אין לי מזל" או "ככה זה במדינה הזו" או "כל הנשים אותו דבר…" הן התבטאויות הרסניות.

כל הכללה מעצימה את החוייה הרגשית שמתלווה לאירוע. ראו באירועים שאתם חווים מקרים נקודתיים וזמניים, כך תוכלו לראות את סופם ותראו אותם ב"גודלם" האמיתי.

דאגות

דאגה היא מחשבה שלילית לכל דבר. מכוון שדאגות הן לא מעשים, הן אינן עוזרות בפתרון הבעייה.
טעות לחשוב שאם נדאג הבעייה תפתר. מומלץ אם כן לעזוב דאגות בצד ולהתמקד בצעדים מעשיים לפתרון המצב. ככלל, מעשים הן הדרך הקצרה והיעילה ביותר לפתרון מצבים רגשיים קשים.

מחשבות הן פרשנות ולא המציאות האמיתית

מחשבות אם כן הן הסיפור שאנחנו מספרים על המציאות סביבנו. יתכן כי התרגלתם לנקודות מבט מסויימת על העולם שאינה מאפשרת לכם לחיות מתוך שלווה פנימית, רוגע ושמחה.

אך אם הבנתם כי מחשבות הן שאחריות על מצבכם הרגשי, בנו גישה מעשית ותרגלו באמצעות אימון אישי, יצירת מחשבות בונות ובריאות.

מחשבות טורדניות

מחשבה טורדנית מתקיימת במצב שהוא אינו כולל פתרון. על מנת לצמצם את הרגשות השליליים הנלווים למחשבות הטורדניות, אמרו לעצמכם: "אני חייב/ת להיות מעשי/ת", החליפו דרך, התמקדו, פעלו, הגדרת רצונות תועיל לכם מאוד.

חשוב לתכנן את הצעדים המעשיים ובכך לצמצם את משך הזמן ותשומת הלב המיותרת למחשבות הטורדניות.

ולסיום, זכרו כי כל מה שאתם מעניקים לו תשומת לב יתרה, הופך למשמעותי בחייכם.

שקלו להתחיל באימון אישי ולהפוך למשמעותי באמצעות מורה דרך את כל מה שממלא את ליבכם שמחה, יצירתיות ושלווה.

שרון ברודצקי – מאמנת אישית.

מרגישים תקועים? לחצו כאן להתאמת אימון אישי



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.