מאמן אישי לשמירה על המשקל

שמירה על המשקלהיתרונות הבריאותיים שנילווים לשמירה על הכושר והקפדה עליו ידועים לכל. ניתן לעשות כושר בדרכים רבות, לרוץ בפארק, להתאמן על מכשירי כושר ביתיים, ללכת למכון כושר ועוד.
בעת ביצוע הכושר חשוב מאוד לשלב זאת עם תזונה נכונה (ראו גם: אימון תזונתי).

כאשר רמת הכושר עולה בהדרגה כך יש להקפיד על שתייה מרובה, מתיחות והרפייה של השרירים לפני ואחריי האימון. כמו כן, גם לביגוד שאנו לובשים ונועלים חשיבות מכרעת למהלך פעילות תקינה של הגוף.

כושר יכול להיות גם מעמסה על הגוף במידה ולא עושים אותו בצורה או במידה הנכונה. כאשר רוצים לרדת במשקל כדאי להתייעץ עם תזונאית שתתאים תפריט דיאטתי למידת הפעילות הגופנית.

אנשים רבים חסרים את המידע הדרוש לאימון אישי ויכולים לגרום לעצמם, בלי להתכוון, נזק או כאב. למאמן אישי מקצועי יתרונות רבים ולכן, מתעמלים בוחרים לרוב מאמן אישי שילווה אותם בזמן האימון.

יתרונותיו של מאמן אישי

  • ידע מקצועי: למאמן אישי הידע המקצועי הדרוש כדי לבנות לכל מתעמל מתחיל או מתקדם תוכנית אימונים מתאימה. מאמן אישי ידע להמליץ על המכשירים הנכונים לסוג הפעילות הגופנית אותה רוצים לבצע. במידה ורוצים להפחית משקל, לפתח שרירים, או פשוט לשמור על הכושר, מאמן אישי ידע לבנות תוכנית אימונים לפי סרגל המאמצים הנכון לכל אחד ולכל מטרה.
  • בניית טבלת אימונים אישית: כחלק מעבודתו, מאמן אישי מכין טבלת אימונים אישית לכל אחד ובה מופיעים סוגי התרגילים היעילים ביותר, זמן הפעילות של כל תרגיל, כמות הסטים שיש לבצע, זמן המנוחה בין סט לסט, הסדר בו כדאי לבצע את התרגילים ועוד. את האימון מתכננים ביחד לפי הרצון של המתעמל והמטרה אותה הוא רוצה להשיג. מודדים משקל ומתחילים מרמה נמוכה ועולים לאט ובהדרגה בקצב ובקושי כדי להגיע להישגים.
  • לימוד תרגילי מתח והרפייה: אימון אישי המשלב תרגילי מתיחות להרפיה נחשב לאימון בריא ואפקטיבי יותר. בזמן המתיחות השרירים מתחממים ומתרחבים ויכולים לבצע פעילות גופנית יותר מועילה. מתיחות והרפייה לאחר האימון גם הן חשובות לא פחות לשם הרפיית השרירים ושחרור המתח כדי למנוע כיווצי שרירים ולהגביר את גמישותו של הגוף. מאמן אישי יוכל להמליץ על תרגילי המתיחות המתאימים לכל פעילות.
  • שמירה על אנרגיה: לעיתים קשה לשמור על האנרגיה לאורך זמן, מאמן אישי יודע מדרבן ואומר את המילים הנכונות וכך משפיע על המתעמל לדבוק במטרה ולהמשיך למרות הקושי.
  • השגחה אישית: לכל אורך האימון ישנה השגחה אישית על ידי המאמן אשר מפקח על ביצוע התרגילים שיעשו בצורה הנכונה וכך עוזר למנוע פגיעה בלתי רצונית בשריר.

מציאת מאמן אישי מתאים

אפשר לבחור מאמן אישי בדרכים רבות. ניתן לבקש המלצה מחברים או ממכרים אשר עובדים ביחד עם מאמן אישי ומרוצים ממנו. במידה ואופציה זו לא אפשרית ניתן להיכנס, באמצעות האינטרנט, לאתר של אינדקס המאמנים האישיים בישראל. זהו אתר שנכתב על ידי מאמנים אישיים ובו ישנה רשימה של כל המאמנים האישיים בישראל, סוג התמחותם ומיקומם הגאוגרפי.

התאמת האימון לצרכים שלי

לכל מאמן האופי וסוג ההתמחות שלו. חשוב לבחור מאמן אישי שיתן הרגשה טובה מכיוון שרגעי האימון הם אישיים ולעיתים כוללים מגע ולכן, חשוב שתהייה הרגשה נוחה.

כמו כן חשוב גם שלמאמן האישי יהיו איכויות מתאימות שיאתרו את נקודות החולשה אצל המתאמן כמו דימוי עצמי נמוך או הערכה עצמית נמוכה ויעלימו אותן תוך כדי האימון.

חשוב שהמאמן האישי יתאים לסוג הפעילות והמטרה אותה רוצים להשיג כדי להגיע למקסימום תוצאות. נושא אחרון חשוב שכדאי לבדוק הוא מיקום גאוגרפי. כושר אינו דבר שקל לכל אחד לבצע ולאנשים רבים קשה להתמיד ולכן כדאי שמיקום האימון יהיה קרוב לבית, כדי למנוע קשיים נוספים ומיותרים..

מרגישים תקועים? לחצו כאן להתאמת אימון אישי



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.