אימון אישי למשפחות

משפחהכל משפחה, בשלב כזה או אחרת, נתקלת בבעיות או בקשיים, אותם היא מעוניינת לפתור, בין אם זה בתחום הכלכלי, בתחומים של זוגיות  או בקשר שבין האחים להורים. כל משפחה, אשר אינה מסוגלת להגיע לכדי פיתרון באופן עצמאי, או מעוניינת להעצים את היחידה המשפחה שלהם באמצעות כלים מקצועיים, מוזמנים לעבור הליך של אימון אישי – משפחתי בכדי לשפר את טיב החיים שלהם כמשפחה.

מהו אימון אישי?

תהליך אימון אישי הינו תהליך אימון קצר טווח המתמקד במספר מטרות ספציפיות אליהן אנו מעוניינים להגיע. הדרך להשגת המטרה היא באמצעות יצירת מודעות ובחירה של פעולות מקדמות על מנת להגיע לאותה מטרה.

אימון אישי מתאים לאנשים בעלי מודעות אשר מוכנים לקחת אחריות על עצמם על מנת לשפר את איכות החיים שלהם ואת ההישגים שלהם ולמנוע מתח וחרדה.

הליך האימון האישי המשפחתי

לכל משפחה יש בעיות וכל משפחה עומדת מול אתגרים ומכשולים אותם היא נאלצת לעבור, על מנת שהדרך לעבור את אותן מכשולים תהייה בריאה ואף אפקטיבית, ניתן לעבור הליך של אימון.

האימון מתרחש בסטודיו, או בבית המשפחה, בהתאם לבחירתם, ובו משתתפת כל המשפחה. המטרה היא ליצור כלים תקשורתיים נכונים, והידברות פתוחה בין כל בני המשפחה. כאשר, כמובן, שמים דגש על ערכים חיוביים, כמו כבוד הדדי, הקשבה ונתינה.

השיחה, שהיא הלב של ההליך האמוני, מתנהלת על מי מנוחות, באווירה רגועה ונינוחה בצירוף של כיבוד או אפילו משחק משפחתי המאגד את כולם ביחד. לשיחות המשפחתיות יש משמעות עמוקה, המאפשרת להניח לעבר ולראות כיצד בונים את העתיד למשפחה כולה.

הליך הטיפול:אימון למשפחות

השלב הראשון של התהליך הוא בנייה של תמונה אידיאלית, כאשר כל אחד מגדיר מה הם הערכים החשובים עבורו וכיצד היה רוצה לראות את משפחתו.

בשלב השני, בעזרתו של המאמן, מגלים מה הם הפערים בין המצוי לרצוי, וכך ניתן לבנות את הדרך אשר תוביל לשינוי ולהשגת המטרה שהיא התמונה האידיאלית אותה שרטטה המשפחה בדמיונה.

בהליך זה על המשפחה לעבוד כצוות המשתף פעולה בכל התחומים מאחר וכולם ייהנו מהתוצאות, אשר לרוב, יכולות להיות מושגות תוך זמן קצר.

המשפחה כיחידה

בעבר היה נהוג כי אם לאחד הילדים יש בעיה, מבודדים אותו מהמשפחה והולכים לטפל בו במשך שעה אצל פסיכולוג, כיום, השתנתה הגישה והיא מתייחסת אל המשפחה כיחידה אחת שלמה, כאשר התנהגות של כל אחד מבני הבית משפיעה על ההתנהגות של השני.

במרוצת השנים, למדנו לדעת כי שינוי בהתנהגות המשפחה כולה תשפיעה על הערכה עצמית של הילד, כמו כן התנהלות של המשפחה ביחד תשפיע על ההתפתחות של הילד והמימוש העצמי שלו.

בדרך כלל, המאמן יעבוד קודם כל עם ההורים ויקנה להם את הכלים המתאימים להתנהגות והתנהלות עם ילדיהם. לאחר מכן, יכנסו גם הילדים לתמונה, והמשפחה תתחיל להתנהל כיחידה אחת הפועלת בהרמוניה ועם כבוד הדדי.
הליך האימון מגדיר ושומר על הצרכים של המשפחה כיחידה אחת ובמקביל שם דגש גם על הצרכים של הפרט בתוך הקבוצה המשפחתית.

אימון אישי משפחתי – למי זה מתאים?אימון משפחתי

ראשית, יש לדעת, כי תהליך האימון המשפחתי מחייב הירתמות למשימה ולקיחת אחריות אישית וקבוצתית. אם אחד מבני המשפחה, בעיקר ההורים, לא ירגיש עצמו מחויב להליך האמוני, הוא לא יצלח.

שנית, כל משפחה עשויה ליהנות ולהניב פירות מהליך של אימון אישי משפחתי, מאחר וההליך אינו טיפולי, אלא בא במטרה לשדרג ולשפר את איכות החיים בתוך המשפחה, כך שכל משפחה יכולה ליהנות מהליך שכזה ולקבל כלים נכונים להתנהלות טובה יותר, אשר תקדם אותה בכל תחומי החיים.

אימון משפחתי יכול להיות פתרון הולם עבור משפחות שעברו משבר כלכלי או משבר ריגשי בתוך המשפחה.

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!