אימון אישי להורים בעלי צרכים מיוחדים

הוריםהורים שמגלים כי ילדם אינו ככל הילדים, אלא הוא בעל לקות מסוימת, ועל כן הוא בעל צרכים מיוחדים, חווים  בלבול עז ואפילו פאניקה מסוימת.

הגילוי אודות הדבר אינו קל עבורם והמחשבות השליליות צצות ורצות לכיוונים שונים. הם עשויים לחוש תחושות של אסון, תחושות עמוקות של אשמה, תסכול ורחמים עצמיים. רגשות אלה מלוות את הידיעה על כך שהילד הוא בעל צרכים מיוחדים ולא ניתן להתחמק מהם.

ההורים שואלים את עצמם האם הילד נועד לכישלון עקב מוגבלותו, ומקווים כי אולי בכל זאת ניתן לעשות משהו כדי לסייע לו להצליח בחיים.

הורים אלה עלולים למצוא את עצמם אבודים בתוך תהיות ומחשבות ובתוך המסגרות של ילדים בעלי צרכים מיוחדים. רבים מהם אינם מסוגלים להתמודד לבדם עם הקשיים הכרוכים בגידול הילד, אלא נזקקים לליווי ולתמיכה בשלבים מסוימים בחיים.

במיוחד עבור קשיים אלה נועד אימון אישי להורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים.

תרומת ההורה להצלחת הילד

ילד בעל צרכים מיוחדים מתבונן על העולם בו הוא חי מתוך נקודת מבט שברירית מאוד ורכה, שבעזרת תמיכה מצד ההורים יכולה להפוך לנקודת עוצמה גדולה ולייחודיות נפלאה. היחס של ההורים אל עצמם ואל הילד עשוי להשפיע מאוד על הדרך בה הוא יבחר לתכנן את צעדיו ולסלול את דרכו האישית אל העולם כאדם בוגר.

למרות הקשיים הרבים המלווים את ההתמודדות עם החיים לצד ילד בעל צרכים מיוחדים, ההורים יכולים להעביר לו תחושות של נחישות וחוזק. כך הוא יוכל להתמודד בכוחות עצמו עם אתגרי החיים בסביבה רגילה ולהגשים את מטרותיו.

מטרת האימון האישי

המטרה הראשונית העומדת בפני המאמנים האישיים להורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים היא להעביר להם, בדרכים שונות, את המסר שהילד שלהם יכול להיות טוב לא פחות מילדים אחרים, למרות הלקות, ואולי הוא אפילו טוב יותר.

המאמנים האישיים גורמים להורים להבין את הצורך בהשקעת מאמצים בכדי לתת לילד את האפשרויות הרבות לגלות את עולמו, בדיוק כמו שיש לכל ילד אחר.

מהלך האימון של ההורים עם המאמן האישי

  • באמצעות אימון אישי להורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים מקבלים ההורים כלים במטרה לעזור להם להציב גבולות ברורים לילד ביחד עם מתן במה המחזקת את הדימוי העצמי שלו. בדרך זו ההורים יגדלו ויטפחו אדם עצמאי שיוצר לעצמו ולסביבתו הקרובה ערך מוסף בחייו, למרות הלקות שישנה.
  • האסטרטגיות הנלמדות להבניית החיים עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, והכלים הניתנים להורים באימון האישי, מסייעים להורים לראות את יכולות הילד ואת כישוריו. בדרך זו המאמנים האישיים עוזרים להורים לפתח דרכי פעולה שיאפשרו להם לראות את ילדם כמו כל ילד/אדם אחר.
  • בעזרת האימון האישי להורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, ההורים לומדים כיצד לראות את הילד כאדם בריא על אף המוגבלויות שלו. יכולת ראיה כזאת מביאה להצלחת הילד בתקופת ילדותו ואחר כך בתקופה המבוגרת בחייו. באמצעות חשיבה זו הילד יכול בהווה, ובעתיד לתפקד כמו כל אדם אחר. המאמנים מתמקדים עם ההורים בהקניה ובמימוש היכולות האישיות שלהם עצמם לפתח ולקדם את המשאבים והמסוגלות, עד שיגיעו להצלחה אישית ולתוצאות עבודה טובות עם הילד בעל צרכים מיוחדים.

נקודות למחשבה בעקבות האימון האישי

כאשר הורים מקבלים את גידול ילדיהם בעלי צרכים מיוחדים כאסון שקרה באשמתם או אם הם חשים רחמים כלפי הילד, הדבר מקרין על איכות חייהם ועל איכות חיי הילדים. לכן, החוזק הנפשי של הילדים מוכרח להגיע מצד ההורים (ראו גם: טיפול זוגי).

האימון האישי יעזור להורים להבין רעיון כללי זה ולשפר את איכות החיים עם הילד בפרט והסביבה בכלל. האימון האישי יעזור לבטל כליל את רגשות האשמה של ההורים ולחיות עם מוגבלות הילד בשלום ובנוסף, לעלות את הערכתו העצמית של הילד.

ראו גם:

אימון אישי למשפחות עם ילד בעל צרכים מיוחדים

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!