אימון אישי לאחר פיטורין

אימון אישי לאחר פיטוריןאובדן מקום עבודה הוא חוויה קשה, ללא ספק. מצב של פיטורין, במיוחד בגיל מבוגר אך גם בגילאים צעירים, עשוי להיות חוויה מטלטלת של ממש שמשפיעה על המפוטר הרבה מעבר לפן הכלכלי.

על מנת להפוך את התקופה הקשה לקלה יותר, על מנת להשתמש בפיטורין בתור נקודת מפנה לשינוי ואפילו לפריחה כדאי בהחלט להכיר את האפשרות של אימון אישי המותאם לנסיבות אלה. לאימון אישי מקצועי יש משמעות משולבת בהיבטים כגון:

  • שיפור והעלאת הביטחון העצמי.
  • מנוף להתחלת קריירה חדשה.
  • שיפור יכולת התקשורת הבין אישית כמפתח להצלחה.
  • שיפור יכולת ניהול הזמן כגורם להובלת שינוי, גם בתהליך חיפוש העבודה עצמו.
  • קביעת יעדים ומטרות.

העלאת הביטחון העצמי

השפעה מרכזית של פיטורין על כל אדם, בכל גיל, היא פגיעה בערך העצמי ובביטחון העצמי. אין ספק שיש גורמים רבים המשפיעים על בטחונו העצמי של האדם, חלק גדול מהם נובע מהערכים, האמונות ומבנה האישיות אולם איש אינו אוהב להרגיש לא רצוי או לא נחוץ.

באימון אישי, העלאת הביטחון העצמי של האדם מבוססת על הכרה בערך העצמי, על רכישת ההבנה הפנימית לגבי היכולות האישית, הכישורים, הערך של המתאמן כאדם ובפרט בעיני עצמו. לא עבודה כזאת או אחרת צריכה להשפיע על תחושת הערך העצמי כי אם המסוגלות של האדם להתמודד בהצלחה גם עם משברים, לחתור קדימה, למצוא מטרות שנובעות מבפנים ולהגשים אותן.

שינוי קריירה

אובדן של מקום עבודה יכול להיות נקודת זמן טובה לשינוי קריירה ולהובלה של התחלה חדשה. במקרים לא מעטים הפיטורין נובעים בשל רצון מודע או פחות מודע לעבור הלאה, לבחון אפשרויות חדשות, כישורים חדשים או כאלה שהוזנחו, לעבור לעסוק בתחום שונה, לעיתים באופן משמעותי ממשלוח היד הקודם.

מאמנים מקצועיים מספרים שאנשים רבים בחרו במקום עבודה, בקריירה או במסלול לימודים לא מתוך רצון פנימי כי אם מתוך רצון לרצות גורם שלישי, את הסביבה. אין זה נדיר שצעירים נרשמים לאוניברסיטה או בוחרים מקצוע מתוך שאיפה להתאים את עצמם לנורמה מקובלת או לציפייה של ההורים. כאשר הדבר מתנגש עם ערכים פנימיים של האדם, כאשר הוא אינו מוצא סיפוק בעבודה, נחת רוח ותחושה של ערך, הרגשות השליליים עשויים להתאסף עם השנים ולבוא לידי ביטוי גם בתחומים אחרים בחיים. שינוי קריירה, החלפת תפקיד ולעיתים פשוט בחינה מחודשת של אפשרויות יכולים להיות שלב מרגש, מטלטל, כזה שמשפיע לטובה הן בהיבט הכלכלי והן בהיבט הרגשי העמוק.

שיפור יכולת התקשורת

בקרב חלק מהאנשים מתגלים פערים בין יכולת התקשורת שלהם כפי שזו באה לידי ביטוי לבין תפיסתם את עצמם. תקופת הזמן של "בין עבודות" יכולה להיות אידיאלית גם כדי להביא לשיפור מיומנויות תקשורת. יש לכך משמעות רבה בחיים שחורגת מעבר לעבודה וקריירה אולם אין ספק שמי שידע לתקשר בצורה טובה ויעילה יותר ייטיב למצוא עבודה חדשה, ייטיב להחזיק בה ואם יבחר בדרך של עבודה כעצמאי – ייטיב להצליח גם בכך.

ניהול זמן וקביעת מטרות

החיים המודרניים מהירים מאוד, לוחצים, מלחיצים. באמצעות אימון אישי ניתן לשפר את יכולת ניהול הזמן של המתאמן. יש בכך כדי לסייע הן בתהליך החשוב של חיפוש העבודה שיש אומרים שהוא למעשה עבודה קשה בפני עצמה.

לסיום, חשוב להבין שהאימון הוא כלי אפקטיבי להצלחה ולשינוי בזכות יכולת משופרת של המתאמן להגדיר יעדים ולקבוע מטרות. קביעה והתמקדות מטרות תוך כדי אימוון, לטווח קצר, בינוני וארוך הופכים את התהליך של חיפוש עבודה וחזרה למסלול של שגרה לברור, אפקטיבי ומוצלח יותר.

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!