עובדה ידועה שלא תשתנה היא כי יממה מורכבת מעשרים וארבע שעות. במקום להיאבק בזמן ומה יש להספיק – ניתן לנהל אותו כמו שצריך. ברגע שאדם מבין כי הצעד הראשון לקראת ניהול זמן נכון תלוי רק בו, הוא מתבונן מחדש על הדברים החשובים בחייו, ונפטר מכל שאר הסחות הדעת. אימון אישי לניהול נכון של הזמן, יסייע למנהל לנהל את עצמו ואת זמנו.
למרבה המזל, קיימות טכניקות פשוטות ושיטות עבודה בהן ניתן להשתמש על מנת לנהל טוב יותר את הזמן ולהפחית את הלחץ בעבודה. באמצעות שילוב השיטות בשגרת היום יום, מנהל יהיה מסוגל לבלות יותר זמן על חוף הים ופחות זמן בחיפוש אחר קבצים שאבדו.
מהו ניהול זמן נכון?
השלב הבא מורכב מעט יותר. מומלץ להשוות את החזון אודות החיים האידיאליים לחיים בהווה כפי שהם באמת. רוב האנשים ימצאו כי הפערים מרתיעים מידי.
לשם כך דרושים מספר שינויים – חלקם גדולים וחלקם קטנים. דוגמה לשינוי קטן תהיה לאכול באופן בריא יותר. דוגמה לשינוי גדול יותר תהיה להפסיק את העיסוק הנוכחי אשר אינו מניב הנאה ואינו משקף את החזון האמיתי, ולפתוח עסק חדש ומאתגר. אכן, קיים הבדל גדול בין השניים, אך שתי המטרות הן ברות השגה. הסוד הוא בבדיקה קפדנית כיצד מנוהל היום, כל יום, וביצוע השינויים הדרושים על מנת להשיג את המטרות.
השיטות לניהול זמן נכון
האצלת סמכויות: יש להאציל סמכויות ולהניח לאנשי צוות אחרים להפיק תועלת מעבודה מגוונת או ללמוד מביצוע משימות שונות.
הימנעות מריבוי משימות: כך תבוצע העבודה עם פחות שגיאות, ולא יהיה צורך לבצע אותה שוב. אין שום דבר שאינו יעיל ב”עבודה איטית” אך קפדנית על פרויקט מרכזי אחד בכל פעם.
חיסול העומס: יש להשקיע מספר דקות מידי שבוע לארגון הקבצים, כתובות הדואר האלקטרוני והמכתבים. מומלץ לאמץ שיטות לצמצום כפילויות וקיצוץ צעדים מיותרים בתהליכי העבודה. למידה מהמקצוענים: מומלץ ללמוד מאנשים מאורגנים, ולשאול אותם מה הסוד שלהם. יועץ לאימון אישי יסייע למנהל לשפר את מיומנויות ניהול הזמן שלו.