אימון משפחות לילדים בעלי צרכים מיוחדים

אימון אישיהורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים מתמודדים עם אתגרים קשים וייחודיים, אשר עשויים להתבטא במאבק יומיומי על הכרוך בתפקידים ותחומי אחריות מרובים, ועדיין עליהם לנסות לשמור על חיים מאוזנים ושמחים.

הצרכים המיוחדים של בני המשפחה גורמים ללחץ עצום, הלם, בלבול, חוסר שליטה, הגבלת בילויים חברתיים ובסופו של דבר בידוד.

המאמן האישי מציע למשפחה סביבה חסויה על מנת להתבונן במצב מתוך נקודות מבט חדשות, ומצייד אותה בכלים אשר יסייעו לה לצמוח כמשפחה מתפקדת.

כיצד מתבצע אימון אישי למשפחות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים?

בין אם כיועץ או כמאמן, או כשילוב של שניהם, המאמן האישי יהווה לוח תהודה ותמיכה משפחתית. הוא יעבוד עם המשפחה על מנת להעצים את ההורים, ויסייע להם למצוא כלים מעשיים אשר יכוונו את המשפחה אל צמיחה וחופש.

המאמן האישי יפתח תכנית אימון ויצייד את המשפחה בכלים הבאים:

  • טיפול אישי בהורים עצמם.
  • פיתוח בריאות נפשית, רגשית, פיזית ואינטלקטואלית של ההורים ושאר בני המשפחה, והקניית כלים לשמירה עליה.
  • קבלת הילד בעל הצרכים המיוחדים והימנעות מרגשות דחייה או תסכול.
  • הגברת היציבות המשפחתית ושמירה על האיזון.
  • פיתוח כלים להתמודדות עם מצבי לחץ אישיים ומשפחתיים.
  • העצמה וחיזוק כישורי ההורות.
  • בניית קשרים קהילתיים עם משפחות דומות.
  • תמיכה רגשית ובריאותית באחים.
  • הקפדה על נוהל טיפולי הילד וצרכיו הרפואיים.
  • טיפול בבעיות התנהגותיות.
  • תכנון טיולים, אירועים וחופשות משפחתיות.

חשיבות קבלת התמיכה

הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים נזרקים לתוך עולם חדש של גופים רפואיים, מומחים ועוד. הם זקוקים לכל התמיכה אותה הם יכולים לקבל.

תכניות אימון אישי להורים הן נפלאות, היות והן מותאמות אישית למשפחות מיוחדות אלו. המאמנים הוכשרו במיוחד להקשבה, הבנה והקניית כלים מעשיים להתמודדות אופטימאלית עם המצב.

אימון אישי לאחים של בעלי צרכים מיוחדים

האחים והאחיות מתמודדים עם רוב הסוגיות איתן מתמודדים ההורים, ובנוסף, סביר להניח שהם ימשיכו את הקשרים עם הילד בעל הצרכים המיוחדים במהלך שנים ארוכות. משכך, האחים מהווים דמות מרכזית בחיי הילד, כמעט יותר מההורים.

האחים מתמודדים עם חששות ייחודיים דוגמת מבוכה, אשמה שאולי הם גרמו לאח להיות במצב זה, או אשמה שהם אינם עושים מספיק עבורו. בנוסף, הם אינם יכולים לבטא רגשות דוגמת כעס בגלל משהו שעשה האח, כי התנהגות זו תיתפס כהתנהגות "שאינה בסדר".

האימון האישי מקנה לאחים את הכלים המותאמים לגילם אודות הצורך המיוחד של אחיהם ודרך הטיפול בו, בנוסף לכלים בהם יוכלו להשתמש בעתיד.

מומלץ להפגיש את הילד עם ילדים ממשפחות אחרות בהן יש ילד עם צרכים מיוחדים. תכנית האימון בנויה כך שהאח מקבל תמיכה נפשית, תוך הבנת הכלים להתנהגות והפעילות היומיומית במצב המיוחד.

תקשורת

חיוני כי ההורים ירכשו את כישורי התקשורת הטובה ביותר האפשרית עם ילדיהם. מומלץ להורים לבלות זמן איכות עם הילדים. זה יכול להיות משהו פשוט, כגון להבהיר להם באמצעות מעשים ומילים שהם נמצאים שם עבורם.

הורים יכולים להיות יצירתיים ולצאת מידי פעם לארוחות במסעדות, לטיול, או לנהל שיחה עם הילד, ולתת לו הזדמנות להביע את חששותיו ודאגותיו. כך יקבל הילד את ההתייחסות להתפתחותו התקינה ואת המענה המלא לצרכיו.

התמודדות זו אינה פשוטה, בלשון המעטה, ולכן חיוני כי אדם מהצד, דוגמת מאמן אישי, יסייע למשפחה לתפקד בכל ההיבטים ובכל תחומי החיים באופן הטוב ביותר.

 

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!