לימודי הכשרת יועצים ארגוניים

קורס הכשרת מאמניםתחום הייעוץ הארגוני מתמקד בשיפור ופיתוח הארגון, על מנת שהארגון יגיע לרמה של אפקטיביות גבוהה, העלאת התוצר והורדת העלויות של הארגון.

לימודי הכשרת יועצים ארגוניים נותנים אל הכלים ואת הידע להבין תהליכים ארגונים שונים, יכולת פתרון בעיות ארגוניות והגדרה של יעדי הארגון.

תפקידו של היועץ הארגוני

תפקידו של היועץ הארגוני הוא ללוות את מנהל הארגון בדרכו להצלחה ולשגשוג. על היועץ הארגוני למצוא את הנקודות החזקות של הארגון וגם את הנקודות החלשות, לבחון את מערכות היחסים בין הגורמים העובדים בארגון ולעזור במציאת פתרונות אשר יובילו את הארגון לתפקד בצורה מועילה.

יכולות להיות סיבות מגוונות לכך שארגון יזדקק ליועץ ארגוני, בין אם במצב של משבר כלכלי שפקד את הארגון או צורך בצמצום של עובדים ולעיתים יכול להיות מנהל שיהיה מעוניין בייעוץ ארגוני על מנת לייעל את הארגון.

בתהליך של ייעוץ ארגוני, בניגוד לאימון עיסקי – שמתעסק בתוכן , יהיה על היועץ להסתכל במבט על ולבחון תהליכים שונים ודפוסי התנהלות בתוך הארגון ולהתמקד באלה אשר יכולים לקדם את הארגון להשיג את המטרות שהציב בפניו.

ליעוץ אירגוני חשיבות רבה בעת הקמת עסק . יועץ אירגוני מוכשר לבחון את האספקטים השונים לדעת לבנות את העסק בצורה חכמה.

למי מתאים קורס הכשרת יועצים ארגוניים

קהל היעד של לימודי קורס הכשרת יועצים ארגוניים מתאים בדרך כלל לאקדמאים בעלי תואר ראשון או שני שעוסקים בתחומים של פסיכולוגיה, סוציולוגיה, חינוך, לימודי עבודה, מנהל עסקים.
בעלי מקצועות והכשרה של ניהול, מפקחים, יועצים, מנחים ומדריכים יכולים למצוא את עצמם משתלבים באחד מן הקורסים השונים להכשרת יועצים ארגוניים.

מטרת הכשרת יועצים ארגוניים

מטרת לימודי הכשרת יועצים ארגוניים היא להכשיר בעלי תפקידים איכותיים אשר יהיו בידיהם כלים וידע בתחומים של חברה, קהילה וחינוך. כמו כן, אנשים שיהיו בעלי ידע תיאורטי ופרקטי בתחום של ייעוץ ארגוני, שיוכלו לראות את התמונה השלמה ויהיו מחויבים לתמורות בתחומים עסקיים – חברתיים.

בין שאר מטרות הלימודים בקורס הכשרת יועצים ארגוניים היא היכרות עם העולם הארגוני ודרכי התנהלותו, הבנה של גורמים מרכזיים בתוך הארגון, התמודדות עם שינויים ארגוניים ובעיות ארגוניות והיכולת להוביל את הארגון אל הפתרון והסדר מחדש, על מנת שיוכל להשיג את המטרות שהציב בפניו.

תוכנית הכשרת יועצים ארגוניים

מהלך הלימודים יתמקד במספר נושאים:

  • תפקידו של היועץ הארגוני
  • יסודות הארגון וההתנהלות הארגונית
  • המשאב האנושי בארגון
  • תהליכי פיתוח בארגון
  • חזון ארגוני
  • תהליכי עבודה בארגון
  • ניתוח ארגוני
  •  שינויים ארגוניים
  • ייעוץ ותקשורת
  •  עבודה מול בעלי תפקידים בארגון
  • עבודה קבוצתית
  • אתיקה

במקביל ללימודים התיאורטיים ידרשו התלמידים לפרקטיקה על מנת שיוכלו להתנסות ולהתאמן בנושאי הלימוד ולהוציא אותם אל הפועל בארגון קיים.

משך קורס הכשרת יועצים ארגוניים

משך הלימודים בהכשרת יועצים ארגוניים הוא בדרך כלל 300 שעות לימוד אקדמאיות, אשר יכולות להמשך בתקופה של בין שנה לשנה וחצי – כלומר, שלושה סימסטרים אקדמאים.משרד
במידה ואת לימודי הכשרת יועצים ארגוניים עושים מחוץ למסגרת אקדמאית, ניתן למצוא קורסים קצרים על פני ארבעה חודשים עד חצי שנה.

היכן ניתן ללמוד הכשרת יועצים ארגוניים

לימודי הכשרת יועצים ארגוניים ניתן ללמוד במסגרת אקדמאית של אוניברסיטה או מכללה, וכמו כן ישנם מוסדות אשר מציעות קורסים שונים בייעוץ ארגוני.

בין מקומות הלימוד ניתן למצוא את המסלול האקדמי של המכללה למנהל, המרכז האקדמי רופין, המכרז האוניברסיטאי אריאל בשומרון, מכללת רמת גן, מכון לנדר, תפנית – בית ספר למנהלים ופיננסים והמכללה האקדמית נתניה.

עלות הכשרת יועצים ארגוניים

מחירי הקורסים משתנים, בהתאם לאופי הלימודים, בין אם במוסד אקדמאי ובין אם בקורס באופן פרטי.
טווח המחירים ינוע בין 3,000 ₪ ל 15,000 ₪.

 

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!