אימון אישי למתמודדים עם מקרי אבל

אבלהתמודדות עם אבל על אדם קרוב היא קשה מנשוא. אנשים שמתאבלים מרגישים שמשהו בתוכם מת, שהם יוצאים מדעתם ועלולים לאבד שליטה. בתחילת תהליך ההתמודדות הם לא מוצאים את מקומם ולא יודעים מה לצפות מההמשך.

הם לא מכירים את החיים עם האבל והדבר מאיים עליהם. ישנם מקרים שהמתמודדים עם האבל לא מכירים את עצמם, מתחילים לשאול שאלות בקשר לעתידם- האם להמשיך ולחיות או לבחור במוות, חיי המשפחה עלולים להיהרס, היחסים החברתיים וכדומה. כל מעגלי החיים משתנים פתאום.

תהליך האבל

אובדן גורר אחריו תהליך מסוים. האבל יכול להיות על מותו של אדם מזקנה או מסרטן, על מערכת יחסית שהסתיימה בעקבות פרידה כואבת, על אובדן היכולת לנוע בעקבות נכות שקרתה וכדומה, על מחלתו של אדם קרוב (למשל, קושי בהתמודדות משפחות של חולי אלצהיימר). ברגע שהאובדן משנה בבת אחת את החיים הרגילים שהכרנו, הוא יכול להוליד תהליך של אבל קשה וארוך.

לתהליך האבל ישנן תקופות שונות של עלייה ונסיגה, בהן הכאב הולך ומתחזק. גם למשך תהליך האבל ישנן תקופות שונות- קצרות או ארוכות.

רק אדם שעבר את התהליך במלוא העוצמה והזמן, יוכל בסופו של יום להשלים איתו ולהמשיך בחייו.

אדם שמנסה לקצר את הדרך או להימנע מלעבור את שלבי התהליך, עלול לגרום לכך שהקשיים יעלו בזמנים אחרים, וההתמודדות עמם תהיה קשה בהרבה.

מהו אימון אישי להתמודדות עם אבל?

אימון אישי הוא מסגרת קבועה וקצובה בזמן (קצר יותר מטיפול פסיכולוגי או פסיכותרפי) שבה נמצאים האדם שמתמודד עם האבל והמאמן האישי.

"המתמודד" והמאמן קובעים את המטרות אליהן הם שואפים להגיע, ומנסים להתמקד בנקודות החזקה שישנן, בכדי להביא למצב בו הן יתממשו והאדם יוכל לחזור לעצמו.

תהליך האימון האישי להתמודדות עם אבל נעשה תוך כדי שחרור קיבעונות ומחסומים, כדי להשיב למתמודד את ביטחונו העצמי.

במהלך האימון האישי, האדם מחזיר לעצמו את הכוחות שהיו לו ושנעלמו בעקבות מות האדם הקרוב, הוא מרגיש חזק מבחינה נפשית, והוא מתחזק ומרשה לעצמו לשוב אל חייו הקודמים, אך כעת הוא יחיה אותם לצד האבל.

תפקיד המאמן בתהליך

מאמן אישי במסגרת אימון אישי להתמודדות עם אבל, מכיר את נושא האבל, ואת הרגשות השונים המתלווים אליו. הוא יודע כיצד לגשת אליהם ולגרום לאנשים "המתמודדים" לשנות את תפיסת חייהם, ולהוציא מהם כוחות שלא ידעו על קיומם, בכדי שיתמודדו עם האבל בצורה בריאה, ולא "יפלו" למרה שחורה.

שלבי ההתמודדות עם האבל באימון אישי

•    הלם- כשאדם מקבל ידיעה על מוות, הוא נתקף בהלם. הוא לא מבין מה קורה סביבו והוא מתנהל בצורה מכנית. אין הפנמה של האירוע מבחינה שכלית/רגשית. תגובותיו יכולות להיות תגובות יתר או אפתיה.

המנגנון המופעל הוא ההדחקה. המאמן האישי מסייע להתמודד עם ההלם ולמתן את התגובות. בשלב זה עשויות להופיע גם תגובות פיזיות כמו התעלפויות, נדודי שינה, קשיי נשימה וכדומה, אותן ניתן למתן באמצעות שיחות עם מאמן.

•    הפנמה- מתחילים להבין את שאירע והרגשות צפים- עצבות, צער, געגועים, אשמה, כעס וכדומה, כשנתקלים במצבי חיים המדגישים את החסר. באימון האישי מחזקים את השלב הזה ומדגישים את חשיבותו, ועוזרים לאדם לקבלו בהבנה.

•    שיקום והתארגנות מחודשת- האדם מנסה לשקם את חייו, לרוב בצורה מכנית. ייתכנו גם נסיגות אל האבל. אנשים פוחדים שאם ימשיכו בחייהם הם ישכחו את המת, יינטשו אותו ויוותרו עליו. באימון האישי עובדים על הרגשות ומבינים כי החזרה לשגרה אין בה כדי לשכוח, והיא לא מעלימה את הגעגועים והכאב.

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!