מאמן אישי לבני נוער

נער ונערהבני נוער חווים בתקופה זו של חייהם שינויים רבים בכל התחומים, שינויים פיזיים, רגשיים וחברתיים אשר באים לידי ביטוי בכל המהלכים הקשורים לשגרת היום יום, בין אם מול החברים שלהם, המשפחה והלימודים.

עד גיל 13, פחות או יותר, הילדים שייכים להורים ומכירים רק את המציאות אותה יצרו הוריהם. במעבר שבין גיל 13 ועד סיום שנות התיכון, מגלים בני הנוער את המציאות כפי שהיא ומתמודדים עם חוויות חדשות, קשיים ושינויים רבים הקשורים לבניית העצמי ולסביבת החיים בה הם מתנהלים.

תקופה זו עשויה להיות קשה לחלקם, לקיחת האחריות כבוגר מצד אחד ובניית האני האישי מצד שני יכולה לגרום למשברים, לעיתים. בני נוער, אשר חווים משברים שונים במגוון תחומי החיים, יכולים להיעזר בשרותיו של המאמן האישי, לצורך הקניית כלים נכונים ומתאימים להתנהלות יום יומית, בין אם בבית הספר ובין אם במשפחה, ובאופן זה להעצים את האני העצמי, לחזק את הביטחון העצמי ולדעת כיצד להתנהל באחריות נכונה ונבונה.

תהליך אימון אישי לנוער

אימון אישי נעשה במספר שלבים, במהלכם מוצא המאמן האישי את הנקודות החזקות של אותו בן נוער. אצל כל אחד מאיתנו ישנן תכונות חזקות יותר, וכאשר מגלים את הנקודות האלה ביחד, ניתן להעצים אותם ולגרום להם להשפיע על מהלך חיינו לטובה. המאמן יוצר אצל בן הנוער את המקום הבטוח בו הוא יכול להביע את עצמו ואת תכונות האופי שלו.

עיקר האימון מתמקד בביטחון העצמי של הנערים או הנערות שהרי, בתקופה זו של שינויים, נדמה לאותם בני נוער כי הם "לא מוצאים את עצמם" או "לא מרוצים מעצמם".אימון לנוער

הכלים אותם יקבלו המאומנים, יאפשרו להם להבין כי לא יקרה שום דבר אם הם לא יצליחו במשימה כזו או אחרת, וכי יש דברים בעולם שאינם תלויים דווקא בהם.

נקודה נוספת עליה יעבוד המאמן האישי קשורה בדימוי העצמי. השינויים הפיזיים בגיל הנעורים משפיעים באופן ישיר על הדימוי העצמי ועל חיי החברה. המאמן ביחד עם המאומן יקנו כלים מתאימים להעצמת הדימוי האישי והביטחון העצמי במקביל.

כמו באימון אישי למבוגרים, גם באימון אישי למתבגרים בודקים מה הם ההרגלים ותפיסות העולם אשר חוסמות את הדרך שלנו מלהגיע ליעד אותו אנחנו רוצים להגשים.

המאמן האישי מנתח ביחד עם הנער/ה סיטואציות מהחיים מתוך נקודת מבט של אחריות על מעשים ולא מתוך מקום של אשמה, או התנהגות לא נכונה.

המאמן האישי בונה ביחד עם הנער/ה תוכנית מסודרת לפעולה על מנת להשיג את היעדים אותם הם קבעו לעצמם, אם זה במישור החברתי או במישור הלימודי.

יתרונות המאמן האישי לבני נוער

ההבדל בין אימון, ייעוץ וטיפול פסיכולוגי, הוא בכך שהמאמן האישי יוצר סביבה אימונית פתוחה ונוחה, בה יוכל המאומן להרגיש חופשי לבטא את עצמו וליצור בעצמו את הכלים המתאימים לו באופן אישי.

המאמן האישי לבני נוער אינו יוצר מרחב טיפולי, אלא מקום חופשי ומלא עצמאות לביטוי עצמי, הנער/ה יוצרים לעצמם את הדרך המתאימה להם בעזרתו של המאמן ולא להפך.אימון

המאמן האישי שם דגש על כלים פרקטיים ויישומים אשר מאפשרים לנער/ה להעצים את הדימוי העצמי שלהם, לחזק את הביטחון ולצעוד על מסלול נכון להצלחה והתמודדות עם עצמו ועם הסביבה.

תהליך האימון האישי לבני נוער אינו מיועד רק לבני נוער "בעייתיים", אלא לכל אותם נערים או נערות אשר מרגישים כי הם נתקעו בתוך קשיים ולא מצליחים להתגבר עליהם, או שהם מעוניינים לחזק את הביטחון העצמי שלהם.

האימון האישי מצליח לחולל רבות אצל בני נוער, חיזוק הביטחון העצמי, יכולת קבלת החלטות ואחריות ושיפור התקשורת עם הסביבה ועם המשפחה.

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!