מיתוג אישי כעצמאי

מיתוגמי מאתנו לא מתייג אנשים, מוצרים ופעילויות? כולנו מתייגים הכול, וכל הזמן. המיתוג נעשה בצורה בלתי מודעת, כך שהוא חלק מחיי החברה האנושית.

לרוב אנחנו נמתג דברים לפי מראה, תדמית והתנהגות, ובהתאם לכך נקבל החלטות לגבי הצרכים שלנו, האמונות ודרכי הפעולה הנכונות. מיתוג הוא בעצם רושם ראשוני, וככזה הוא הקובע את המשך ההתקשרות שלנו עם המוצר.

רמות השפעת המיתוג

לאנשים שחיים בחברה מודרנית ומתקדמת בה ישנם מיליוני חברות, בתי עסק, חנויות, מותגים ועוד, ישנן תחושות לגבי דברים, הנוצרות ממיתוגם ומהתדמית שהצמידו להם.

תחושות אלו עשויות להשפיע, במידה רבה, על יחסם של האנשים למוצר. ישנן שלוש רמות של השפעה:

  • הרמה האמוציונאלית-  אנשים, החשופים למסרים ולתוכן שיווקיים, עשויים לפתח רגשות ותחושות כלפי המוצרים, כגון הנאה, הזדהות, שמחה, הרגשת שייכות וכדומה.
  • הרמה השכלית-  אנשים מתייחסים למוצרים בצורה קוגניטיבית. הם מבינים את המסרים, לומדים אותם, זוכרים אותם, מעבדים את המידע ומעבירים עליהם ביקורת.
  • הרמה ההתנהגותית- אנשים, החשופים למסרים השיווקיים אותם מעבירים בעלי העסקים, מושפעים מבחינה התנהגותית על מיתוג המוצרים. אותם מסרים יכולים לגרום להם לרכוש את המוצרים או השירותים, להאמין בהם, להמליץ עליהם לאחרים וכדומה.

הלקוח לא תמיד ממתג דברים בצורה מודעת, כך שההשפעות של המיתוג הן בעלות כוח רב. המיתוג מנסה להשיג שליטה מסוימת בעיצוב תודעת הלקוח, שכוללת ערכים ומסרים ברורים שיבדלו מוצרים מסוימים ממוצרים מתחרים, ובכך ישרתו אותם. בנוסף, המיתוג נועד לשמר תודעה ארוכת טווח בקרב הלקוחות, להעמיק איכויות וליצור שינוי ערכי למוצרים.

מיתוג אישי לעצמאיים – יתרונות

  • הכרה – חשוב ליצור בקרב הלקוחות תודעת תפיסה נכונה שתבדל את המוצר הנמכר ממוצר מתחרה.
  • גודל – הגודל של המוצר, כפי שהוא נתפס אצל הלקוח, הוא שקובע, ולא גודלו האמיתי.
  • ניסיון – חשוב למתג את המוצר כחזק בשוק, כך ייתפס כוותיק ובעל ניסיון.
  • מחיר – המוצר הממותג יהיה תמיד יקר יותר מכל המרכיבים שלו ביחד.
  • איכות – חשוב לגרום ללקוח לתפוס את המותג כחיובי, כך הוא יבין שהמוצר איכותי.

בזמננו אנו, ישנה אפשרות לכל אחד לייצר כל דבר, ולכן נוצרה תחרות בין מותגים שונים. כיום בעלי מקצוע עצמאיים נאבקים על מקומם ומנסים למתג את עצמם ואת מוצריהם בצורה החזקה והטובה ביותר. כדי לגרום למותגים להיות מובילים בשוק יש להבליט את הערך המוסף האישי או המקצועי של המוצר ולגרום להבלטת השוני מול המותגים המתחרים. בנוסף חשוב ליצור תחושת אמון בקרב הלקוחות, כך שיעדיפו את המוצר המסוים מול המוצר המתחרה.

במה צריכים להתמקד בעלי עסקים עצמאיים?

  • בדיקת מהות הקמת העסק ומה מייצג אותו.
  • הגדרת קהל היעד אליו פונה העסק.
  • בחינת הכישורים המיוחדים של העסק בהשוואה לבעלי עסקים אחרים.
  • הגדרת הערך המוסף של העסק המבדל אותו מעסקים מתחרים.

חשיבות המיתוג האישי לעצמאיים

בכדי שבעלי עסקים עצמאיים יחדרו לשוק, ישגשגו בו וישיגו עצמאות כלכלית, עליהם להיות מודעים לעובדה שהחברה האנושית ממתגת כל דבר, כחלק בלתי נפרד מחיי היומיום. חשוב לדעת כי מוצרים יכולים להיות ממותגים כ"טובים" או כ"רעים", כ"מועילים" או כ"מיותרים", כ"נחשקים" או כ"בלתי רצויים", וחשוב לזכור שברגע שמוצר ממותג כדבר טוב מועיל ונחשק, כך יהיה לו יותר כוח ומקום בשוק, כך הוא יהיה מוכר יותר וכך בעלי המקצוע או העסקים העצמאיים יהינו מרווחים גדולים ומהצלחה רבה.

בעלי העסקים העצמאיים חייבים למתג עצמם "מיתוג אישי", מכיוון שרק הם אחראיים לאופן בו הלקוח תופס את המוצר שלהם, ואם הוא לא יתקבל בצורה רצויה, הם יאבדו מכוחם. אימון אישי לבעלי עסק יכול לסייע בתחום זה.

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!