אימון אישי או קבוצתי – מה עדיף?

אימון קבוצתיבשנים האחרונות יש בשוק הישראלי פריחה מהותית של עולם האימון, יש מאמנים המתמחים בליווי וייעוץ ייחודי במגוון תחומים בחיים – מקריירה ועד יחסים ושלל נושאים אישיים.

כיום היתרונות הרבים והיכולות רבות העוצמה של תחום האימון (קואוצ'ינג בפי חלק מהאנשים) ברורים ויש אינספור סיפורי הצלחה של אנשים שבאמת עשו שינוי, התגברו על מכשולים והצליחו במכלול של תחומים והיבטים.

בעולם האימון, יש אפשרות של אימון אישי ואפשרות של אימון קבוצתי – שתי גישות איכותיות ויעילות המאפשרות תוצאות מדהימות. אך מדובר על מודלים מאוד שונים זה מזה, באופן טבעי, אז מה עדיף מבחינת הצלחה, כדאיות וכיוצא באלו?

בפועל, אנשים רבים מכירים את תחום האימון רק מההיבט של אימון אישי, מאמן מקצועי אחד על אחד מול מאומן/מטופל/לקוח. אך למעשה, ולמרות הסטיגמות שעולות לעיתים, האימון הקבוצתי מציע יכולות מדהימות ויתרונות רבים על פני בחירה באפיק האישי באופן בלעדי.

היתרונות המרכזיים של אימון קבוצתי

  • חוויה עשירה וחברתית המאפשרת התפתחויות שאין באימון אישי.
  • תמחור נמוך ונוח יותר לכל שעת אימון בהשוואה לאימון אישי פרטני.
  • הקבוצה מאפשרת שותפים לדרך, דבר המוכח כי מסייע להתקדמות והתמדה בתהליכים.
  • זו דרך נפלאה להמשיך תהליכי אימון במודל זול וזמין מאוד ולא בפגישות אישיות.
  • למרות המסגרת הקבוצתית – ואולי בזכותה – אימון קבוצתי מספק תוצאות טובות יותר אחריות אישית.
  • ישנם בישראל מנחים מעולים ומקצועיים בצורה ייחודית לסדנאות ופגישות אימון קבוצתיות.

אפשרויות של אימון קבוצתי

בעוד שאימון אישי הוא תמיד במודל של אחד על אחד, המאומן מול המאמן – אפילו שאפשר לעשות זאת במשרד, בבית או בתנאי שטח מגוונים – המודל של אימון קבוצתי כולל שפע אפשרויות כך יש מגוון בחירה רב ומקיף יותר.אימון קבוצתי

כך למשל יש סדנאות אימון חד פעמיות עם יחסית הרבה משתתפים להצגת הנושא הרלבנטי ויש סדנאות עם מיעוט משתתפים ואווירה אינטימית, יש קורסים עם קבוצות קטנות יחסית ומפגשים מתמשכים של הקבוצה, יש אימון קבוצתי פעיל הכולל הפעלות למיניהן ויש אימונים שיותר כוללים שיחות ותהליכים מחשבתיים.

אפשרות איכותית ורלבנטית במיוחד היא השילוב בין אימון אישי לעבודה קבוצתית. כן, ניתן ליהנות מכל העולמות ולקבל גם אימון קבוצתי מדהים ורב השפעה וגם התמקדות אישית ופרטנית מול מאמן מקצועי. ניתן למשל להתחיל במודל הקבוצתי ומשם להמשיך לפגישות אישיות, או להיפך ושילובים במסגרת התהליך.

היתרון שבקבוצה

כאמור, אחד היתרונות של אימון קבוצתי על פני אימון אישי הוא ההימצאות בקבוצה, השותפים לדרך והחוויה החברתית המעצימה שבכך. אימון כחלק מקבוצה, בעיקר בתהליכים מתמשכים ואל חד פעמיים, מאפשר להכיר ולחוות שותפים לדרך החולקים יחד אתכם את כל התהליך ואת הדרך להצלחה ושינוי. קבוצות יכולות להמשיך לפעול ולהזין את החברים בהן גם בסיום התהליך ובאופן עצמאי וחינמי ומדובר על מקור תמיכה משמעותי לכל אחד ואחת בקבוצה.

בנוסף, למרות שבאימון אישי ההתמקדות היא רק במאומן יחיד וכל היוזמה, הכוח והתהליך הוא על כתפי המאומן, דווקא במסגרת קבוצתית יש עבודה אישית מהותית ואחריות אישית רבה מאוד. בקורסים ובסדנאות לומדים כל אחד ואחת לומדים להשתמש בכוח שלהם וניכר שיש לקיחת אחריות אישית מוגברת לתהליך האימון ולעתיד שמגיע בעקבותיו.

יחס עלות תועלת גבוה

אימון אישי הוא אחד על אחד, המאמן מקדיש את כל משך הפגישה אליכם בלבד – והתמחור הוא בהתאם. אך אימון הוא תחום הכולל תהליכים שלעיתים אורכים זמן ולצד היתרונות הברורים והקיימים של אימון אישי, האימון הקבוצתי מאפשר יחס עלות תועלת גבוה. באימון קבוצתי מקבלים הרבה שעות אימון ולמידה, במחיר נמוך משמעותית מהמודל האישי ובהחלט ניתן לומר כי ככל שעוברים יותר אימונים ופגישות התועלת מהתהליך גוברת.

.

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!