אימון אישי והתמחות בהפרעת קשב וריכוז

הפרעת קשבהפרעת  קשב וריכוז, או ADHD, היא הפרעה נפוצה הקשורה במערכת העצבים המרכזית. היא משפיעה רבות על חיי היומיום של הסובלים ממנה והסובבים אותם.

אנשים בעלי הפרעת קשב וריכוז, המהווים כעשירית מהאוכלוסייה, מתקשים במשימות יומיומיות רבות כגון: התרכזות במשימה מסוימת תוך התעלמות מגירויים חיצוניים, הקשבה לאורך זמן, ארגון וניהול הזמן שלהם ועוד.

רבים טועים לחשוב שלהפרעת קשב וריכוז ישנה השפעה רק במישור הלימודי ובפרט אצל ילדים ונוער, אך זו טעות: יש לה השלכה רבה גם במישור התעסוקתי, החברתי, הזוגי ועוד, ולכן חשוב לטפל בה גם בגילאים מבוגרים.

קיימות מגוון דרכים להתמודדות עם הפרעת קשב וריכוז כגון טיפול פסיכולוגי, תרופות, ריפוי בעיסוק ועוד. אליהן מצטרף גם האימון האישי המהווה טיפול משלים ומסייע לבעלי ההפרעה.

מהו אימון אישי לבעלי הפרעת קשב וריכוז

אימון אישי לאנשים עם הפרעת קשב וריכוז, ככל אימון אישי, נועד לעזור לאנשים אלו להשיג מטרות שונות בחייהם תוך התמודדות עם הנקודות החלשות שלהם, המכשולים העומדים בדרכם וחיזוק נקודות העוצמה שלהם. כל זאת נעשה בהתחשב במאפיינים המיוחדים של הפרעת קשב וריכוז.

המאמן יושב יחד עם המתאמן ובונה עבורו תוכנית עבודה עם יעדים מוגדרים המותאמת למצבו האישי. במהלך האימון המתאמן רוכש כלים שיסייעו להתמודד לבדו עם האתגרים גם לאחר תום האימון, מה שמבטיח הצלחה לא רק לטווח הקצר אלא גם לטווח הארוך. לאנשים עם הפרעת קשב וריכוז ישנה חשיבות יתרה באימון אישי משום שלא תמיד הם זוכים לתמיכה מהחברה שמסביבם ולא פעם הם חסרי אמון בעצמם, והאימון האישי מחזק אצלם את המוטיבציה ואת הדימוי והביטחון העצמי.

למי נועד האימון האישי

אימון אישי להפרעת קשב וריכוז מתאים לכל מי שסובל באופן ישיר או עקיף מהפרעת קשב וריכוז: ילדים ובני נוער המעונינים לקבל ליווי ותמיכה שיחזקו אצלם את המוטיבציה להתמיד ולהצליח, סטודנטים הרוצים למקסם את הישגיהם על ידי רכישת הרגלי למידה ותכנון זמן, מבוגרים הרוצים ללמוד טכניקות שיעזרו להם לארגן ולנהל את חייהם בצורה נכונה ולשפר את איכות חייהם ואף הורים לילדים עם ADHD המחפשים דרך לעזור לילדיהם לנהל את חייהם טוב יותר ולהתמודד עם הקשיים.

האימון האישי, כשמו כן הוא, מותאם אישית לכל מתאמן ובעצם עוזר לו להוציא מהכוח אל הפועל את היכולות הטמונות בו חרף המכשולים שהפרעת הקשב והריכוז מציבה בפניו.

בעלי הפרעת קשב וריכוז מתקשים בדרך כלל להיות ממוקדים במטרה, להתמיד במשימות ולשלוט ברגשותיהם, ותפקידו של המאמן לעודד אותם, ללמד אותם להפריד בין עיקר לטפל, להיות מודעים לתחושותיהם ולמקור ממנו הן נובעות וכן הלאה.

מה כולל אימון אישי להפרעת קשב וריכוז

  • הכרת המתאמן, צרכיו, רצונותיו ונקודות החוזק והחולשה שלו.
  • סימון מטרות והגדרת יעדים מוקצבים בזמן.
  • הכרת המאפיינים של הפרעת קשב וריכוז.
  • לימוד ופיתוח דרכי התמודדות עם ההפרעה.
  • חיזוק המודעות העצמית של המתאמן.
  • העלאת המוטיבציה והביטחון העצמי של המתאמן.
  • ליווי וקשר אישי עם המתאמן לכל אורך התהליך, תוך נתינת פידבקים שיסייעו למתאמן לפתח בעצמו תהליכי חשיבה וניהול עצמאיים.
  • לימוד של קביעת סדר עדיפויות נכון.
  • תכנון נכון של זמן ומשימות.
  • שליטה על רגשות והתנהגויות שונות תוך התעלמות מהסחות דעת.

חשוב לציין שאימון אישי אינו אמור להחליף את דרכי הטיפול האחרות בADHA אלא להשלים אותן ולהיות במקביל אליהן. המאמן אמור לעזור למתאמן להתמיד במשימות טיפוליות נוספות כגון תזונה נכונה, הרגלי שינה נכונים ועוד.

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!