אימון אישי ורוחני

אימון רוחניההשקפה הרוחנית מדגישה את החלקים הנפשיים, הפנימיים והסובייקטיביים של התקיימות האוכלוסייה האנושית ברחבי העולם.

השקפה זו רואה את חיי הרוח כחשובים ועיקריים אל מול החיים הגשמיים כיום, הכוללים הדגשים חומריים, חיצוניים, פיזיים ואובייקטיביים על החיים, אותם היא מוצאת כחשובים פחות. אם כן, ההשקפה הרוחנית, ברובה, מסתמכת על מציאות על חושית- אלוהות, אידיאות מופשטות, חיים אחרי המוות וכדומה.

אימון אישי רוחני – החלפת המוסד הדתי?

בחברה המתקדמת של היום, אנשים רבים שואלים שאלות קיומיות כגון מי אני, מה אני, מה הייעוד שלי בחיים, מהי המטרה שלשמה אני חי, מה אני עושה בחיים האלה, מה תפקידי, לאן מועדות פניי הלאה מכאן וכדומה.

שאלות מהותיות אלו מטרידות אנשים רבים, אשר מוצאים את עצמם מבולבלים משהו ורוצים למצוא את הדרך הנכונה והמתאימה ביותר עבורם בה יוכלו לענות עליהן.

אם בעבר חיפוש התשובות היה דרך הדתות או המוסדות הדתיים השונים, אשר נתנו תשובות ברורות מאוד ומשכו אנשים רבים אליהם, הרי שהיום מתפתח זרם אחר של חיפוש התשובות והוא נעשה באמצעות אימון אישי רוחני.

זרם זה ניתן לכינוי של  "רוחניות אינדיבידואלית" אשר לא מזוהה עם שום דת, זרם פילוסופי או כת מסוימים, אלא זוהי רוחניות פרטית שאוספת מידע מגישות ומאמונות שונות ומיישמת אותה בצורה המתאימה לה.

אימון אישי רוחני פועל בגישה של רוחניות חופשית, פתוחה להשפעות שונות, חדישה לצד עתיקה ובחלקה מנותקת מטקסים דתיים או מטקסי כתות.

אימון אישי רוחני – מטרות

במסגרת של אימון אישי רוחני בודקים כיצד אנו מביאים את הזרם הרוחני אינדיבידואלי אל חיי היומיום שלנו, כיצד אנו מיישמים את הידע הרוחני שנלמד לכדי כלי שימושי ואפקטיבי בחיינו, כיצד אנו יוצרים מרחב של שמחת חיים, של כבוד, של אהבה, של רוגע, של הנאה, של סיפוק ושל אושר.

עוד בודקים כיצד ניתן לתרגם את הרוחניות עם חיי היומיום האינטנסיביים והבלתי פוסקים עם הסביבה החברתית שלנו, עם בני או בנות הזוג שלנו ועם משפחתנו, וכיצד להביא את הרוחניות לידי יצירה של רוגע פנימי.

אנו חיים בעולם פוסט מודרני שבו האגו האישי מנהל את מהלך החיים באמצעות שימוש בגסות רוח, באלימות, בחוסר אכפתיות כלפי הזולת, באגרסיביות, בכעסים ובתסכולים בלתי פוסקים. אימון אישי רוחני שם דגש על ניצוץ אלוהי אשר שוכן בתוכנו פנימה ושהוא בעצם מהווה את המקור לאנרגיה הרוחנית.

באמצעות גישה זו מנסים לסלק את כל אותן תחושות ומנסים לקלף אותן אחת אחת: את הקנאה, את הכעסים, את תחושות הנקמנות, את רגשות הזעם, את היוהרה, את החמדנות, את תחושות העלבון מאחרים, את הדאגה האינסופית ממה שעתיד לבוא, את ההתנשאות וכדומה, אשר מלווים כל אחד ואחת מאתנו בתקופות שונות לאורך כל החיים.

תפקידו של המאמן הרוחני

מאמן אישי רוחני מנסה יחד עם האדם "המתאמן" לבדוק ולהבין מה משך אותו לבצע דברים מסוימים, מה בתוך תוכו גרם לו להיכלל בתוך אירוע מסוים, לאילו גורמים מהם האדם התעלם רצוי להתייחס באמצעות נוכחותו באותו אירוע חיצוני שקרה, מה אותו אירוע בא ללמד את האדם על אישיותו ומהו הפוטנציאל אשר טמון בתוך אותו אירוע- איך הופכים אותו מחסרון ליתרון?

המאמן הרוחני מסייע לאדם המתאמן להבין למה הוא נוהג לנקוט באותם דפוסי התנהגות תבוסתניים אשר הביאו אותו לאירועים חיצוניים בלתי רצויים. בדיקת דפוסי ההתנהגות אינה מכוונת לדפוסים מודעים אלא לאלה שנמצאים בתת מודע, כך יוכל האדם להבין דברים שלא היו ברורים לא משום שהם לא היו קיימים לכאורה עבורו.

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!