אימון אישי בעזרת הטלפון

אימון אישישיטת אימון אישי טלפוני, פופולארית כיום מאוד בכל רחבי העולם המערבי. במקומות להם יש קשיי נגישות בשל ריחוק גיאוגראפי, יישום השיטה ממש מתבקש, לכן אימצו אותו המאמנים האישיים והפסיכותראפיסטים.

אימון אישי טלפוני – יתרונות

לאימון אישי טלפוני, הרבה מאוד יתרונות אשר הופכים אותו לאטרקטיבי לעומת אימון אישי סטנדרטי. נגישות – לא משנה היכן המאמן שלך גר או נמצא, אתה לא זקוק לו פיזית לידך, הוא פשוט יהיה זמין באמצעות הטלפון ולכן גם אין שום חשיבות למרחק.

תשומת לב מרבית – תשומת הלב מוקדשת אך ורק לתוכנם של הדברים ללא שום גורמים מסיחים. הקשבה לניואנסים של הקול ושל הדיבור ללא התייחסות לשום דבר אחר כגון הופעה ויזואלית, מגיעה ממקום נקי ויש לכך משמעויות בטיפול האימון האישי הטלפוני.

ריכוז – די הרבה אנשים מדווחים שקל להם יותר להתרכז באמצעות הטלפון. יותר קל להם לחשוב ולהתנסח ולחדור אל המחוזות הפנימיים שלהם.

אימון אישי טלפוני – מהם התנאים?

מאמן אישי חייב לוודא כי המתאמן מוכן ויכול להיות מאומן באמצעות אימון אישי טלפוני, כאשר ללא התאמה ורצון, הטיפול בלתי אפשרי. על המתאמן למצוא לעצמו זמן בו יוכל להקדיש עצמו לאימון ללא שום הפרעות מהסביבה או גורמים אחרים שיסיחו את דעתו.

האימון הטלפוני נקבע לשעה ויום מסוימים, ובמועד זה מתחייבת להתקיים השיחה. בנוסף, יתבקש המתאמן למשימות או אימונים בבית. חייבים לציין כי אימון אישי טלפוני איננו מתאים לכל אחד, אנשים עם בעיות שמיעה או אפילו אילו הסובלים מהפרעת קשב וריכוז יתקשו באופן טיפול זה. רצוי לנסות קודם את שיטת הטיפול ותמיד ניתנת האפשרות הזו.

אימון אישי טלפוני – מהן המיומנויות להן נדרש המאמן?אימון אישי בעזרת טלפון

ישנן כמה מיומנויות עיקריות להן נדרש המאמן בטלפון: הקשבה. על המאמן לדעת להקשיב ובאמצעות הקשבה אך ורק לקולו של האדם מבלי לראות אותו- הקשבת המאמן תהיה ממוקדת. המאמן יתמקד בצרכים ובקשיים הרגשיים של המתאמן.

שאילת שאלות –  שאלות נשאלות תוך שימת דגש אל העתיד ומניעות את המתאמן לפעולה. אמפטיה –  הבנה והזדהות עם המתאמן ללא התנהלות שיפוטית כלפיו.

אימון אישי טלפוני – על מה צריך המאמן להקפיד?

לפני השיחה הטלפונית, על המאמן להכין את עצמו לקראת המפגש ולהתייחס לסיכומים קודמים. שאלותיו צריכות להיות שאלות קצרות וברורות ועליו להימנע ממחשבות סטריאוטיפיות ומסקנות שינבעו מהאמונות האישיות הסובייקטיביות שלו.

אמונות אישיות עלולות גם להטות את השאלות למתאמן. על המאמן לשבת בזמן הפגישה כאילו הייתה זו פגישה פרונטאלית. אפשר לקלוט גם באמצעות הטלפון את שפת הגוף, נשימות טון דיבור. על המאמן להיות פנוי כל כולו אל השיחה עם המתאמן, מבלי לעסוק בדבר אחר, מבלי להתייחס לטלפונים אחרים ולהעניק את מלוא תשומת ליבו האפשרית לאימון האישי הטלפוני.

לסיכום, הקשבה, היא מילת המפתח באימון אישי טלפוני. מדובר על הקשבה נטו ללא התייחסות לגורמים אחרים. תוך כדי פעולת ההקשבה, המאמן יקבל תמונה חדה של המתאמן, אשר תהפוך עם תהליך ההקשבה ליותר ויותר ברורה.

המאמן בעקבות השיחה משקף למתאמן את דבריו והמטרה היא למצוא את הגורמים המעכבים את המתאמן. המאמן גם חייב לשמור על אובייקטיביות.

אימון אישי טלפוני הוא כמו כל פגישה אחרת, הוא מצריך אמון מלא בין המאמן למתאמן, ללא אמון לא ייתכן טיפול, אם אתם מעוניינים במטפל ספציפי ששמעתם עליו טובות, אך מפאת המרחק הפיזי או כל סיבה אחרת, לא תוכלו לאפשר לכם לפגוש בו, אימון אישי טלפוני מהווה פתרון אידיאלי.

אימון אישי נוסף הנעשה דרך אמצעי מתווך ולא פנים מול פנים, הינו אימון אישי אינטראקטיבי, המתבצע באמצעות המחשב.

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!