אימון אישי לכיוון בחיים

כיוון בחייםאימון אישי, או אימון אישי לכיוון החיים, הוא תחום מתקדם של למידה והתפתחות אישית, ועשוי להיות יעיל במצבים רבים, למשל בסיוע לאדם לכוון ולפתח את עצמו לכיוון קריירה, לשם הגשמה אישית או לשינוי כללי בחיים.

בשנים האחרונות, התפתח וגדל תחום האימון לכיוון החיים, והנושא מופיע באופן נרחב בתחומי השיווק והפרסום, מה שעלול ליצור תפיסה כי "אימון לחיים" שונה בדרך כלשהי מצורות אחרות של אימון אישי. אך למעשה, המונח "אימון אישי" עשוי להיות משולב עם אימון לחיים ומאמנים אישיים רבים משתמשים בכלים זהים עבור שתי השיטות.

מאמר זה נועד לכסות את שתי הזוויות.

ההגדרות והתכונות אימון אישי

אימון אישי ואימון לכיוון החיים הם מונחים שונים הניתנים להחלפה ביניהם, כאשר הכוונה הבסיסית זהה. אימון לחיים שואף לשאוב את הפוטנציאל של האדם ואינו מבוסס על מטרות וידע מבחוץ. המאמן מפתח את יכולות האדם ואינו כופה עליו את הידע האישי שלו. במילים אחרות, הוא משקף את היכולות הטבעיות הגלומות במתאמן ואינו מפנה אותו לכיוון מסוים מוגדר מראש.

השיטה היעילה לאמן אדם לחיים או לאמנו באופן אישי מנחה את המתאמנים, במקום להכשיר אותם. זוהי שיטת אימון תגובתית וגמישה, אשר מאפשרת עבודה אישית על בסיסי אישי.

אימון מסוג זה אינו מבצע הנחות, אינו שיפוטי ואינו מבוסס על תכתיבים או הוראות מראש. למעשה, אמפתיה היא המרכיב המרכזי בתהליך האימון לחיים, כאשר המתאמן מבקש את סיוע המאמן בהבנה טובה יותר שלו את עצמו.

אימון לחיים יכול לכסות כמעט כל היבט של התפתחות אישית אליו אדם יכול לשאוף, לכיוון פיתוח קריירה, התמודדות עם קשיים, ניהול ומנהיגות, זינוק עסקי, כישורי חיים, הגשמה עצמית, חיים מאוזנים, ופיתוח מיומנויות פרטניות או ידע. שיטת אימון זו קלה ליישום היות והיא מתמקדת באפשור והשתקפות, כך שהמתאמן מחליט בעצמו ומגלה את ההתקדמות הנדרשת לו בעצמו.

המטרות של אימון אישי לכיוון החיים

אנשים זקוקים לסיוע של מאמני חיים ומאמנים אישים מסיבות אישיות, ומקצועיות. באמצעות האימון, הם מסוגלים לקבל החלטות אשר ישפרו את חייהם. שירותי מאמנים אישיים נשכרים מסיבות שונות רבות ומגוונות מאוד, לדוגמא: על מנת לטפס בסולם הקריירה מהר יותר, לחוש יותר סיפוק בעבודה, לשפר את היחסים עם בני המשפחה ובני הזוג, ללמוד כישורי הורות מיטיבים, או לזכות במשמעות רוחנית לחיים.

תחום האימון האישי לחיים הפך להיות נרחב ונפוץ היות ואנשים מבינים עד כמה הוא יעיל. אימון שונה מפסיכולוגיה, ייעוץ או טיפול.

ההבדל הגדול בין אימון לבין מקצועות אלו הוא בכך שאימון אינו מתיימר להחזיק בתשובות. תפקיד המאמן אינו לעבור על קרקע ישנה, להשתמש בחוקים או במידע על מנת להזין את המטופל, אלא לעבוד עם המטופל בכדי לסייע לו למצוא את התשובות בעצמו.

בנוסף, המוטיבציה של המתאמן להשתפר גוברת, מעצם העובדה כי הוא תופס את המאמן כמודל לחיקוי אופטימי חיובי. בדרך זו, אימון אישי הוא דרך ייחודית להעצים את ההתפתחות האישית. מאמנים מסכימים כי קיים סיפוק רב מעצם הסיוע למתאמנים לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם.

כיצד פועל אימון אישי לכיוון החיים?

אימון אישי הוא תהליך מתמשך הכרוך בשיטת פיתוח וחוויית למידה משמעותית עבור מאמנים ומתאמנים מתמידים. המפתח לאימון מוצלח הוא ההבנה כי האימון אינו עוסק ב"טעויות" או כשלים ובוודאי שאינו מעניק להם "במת כבוד".

מה שאנשים רבים רואים כטעויות, הופכים במהלך האימון להיות שיעורים, חוויות והזדמנויות ללמוד ולהתפתח. מאמן חייב להפגין תושייה ולסייע למתאמנים לראות כי מה שהם מחשיבים לכישלון בעבר, אינו משקף בהכרח את יכולותיהם העתידיות.

הסברה המקצועית הרווחת בקרב מאמנים היא כי כישלון נמדד רק באמצעות זמן. אם מסתכלים על התמונה הגדולה של "הכישלונות" בחיים, בעצם ניתן לראות שם אף הצלחות גדולות ביותר. מה שאדם לומד מהכישלון הוא לא יסולא בפז. על מנת להסיר את מחשבת "הכשל" מהמתאמנים, יש להראות להם כי אין בכישלון כדי להצביע על חוסר יכולת להצליח בעתיד.

מיומנויות הקשבה והתאפקות ממתן עצות הן תכונות מפתח לשיטות אימון מוצלח, אשר מציב במרכז את היכולת של המתאמים למצוא את הכיוון הנכון והפתרונות בעצמם. בנוסף, תקשורת מלאה ומקצועית היא איכות חשובה בה מחזיקים מאמנים טובים, כמו גם הבנת צרכי המתאמן מהווה תנאי הכרחי להימנעות מקשיים במערכת היחסים של המאמן והמתאמן על מנת ליצור תהליך של אימון תומך.

והחשוב מכל – יושרה ואמון הם גורמים משמעותיים במערכת היחסים בין מאמן למתאמן והם המובילים לאימון מוצלח.

ראו גם:

התמודדות עם ראיונות עבודה

 

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!