אימון אישי לשיפור כישורי ההורות

שיפור הורותהורים פונים לקבלת אימון אישי על מנת לצמצם את פער התקשורת בין הדורות. במהלך האימון הם חוקרים את ההבדל בין הציפיות בפועל לבין הקצר בתקשורת אשר גורם לקשיים רבים. הם מעולם לא הוכשרו להתמודד עם ילדים שאינם מקשיבים, מסרבים ללכת לישון, להכין את שיעורי הבית או לוקים בהתפרצויות זעם לעיתים.

אך בדיוק כפי שניתן לאמן עובדים להיות מקצועיים יותר, כך ניתן לצייד את ההורים בכלים להתמודד עם האתגרים היומיומיים הכרוכים בגידול ילדים, ולגרום להם לחוש בטוחים יותר, לחוצים פחות, ויותר בשליטה.

כיצד עובד אימון אישי לשיפור ההורות?

אחת השיטות בה מתבצע האימון האישי להורים, היא תרגילים של משחקי תפקידים ותרגילים התנהגותיים. ההורים מתאמנים בשינוי הגישה והתפיסה החינוכית שלהם, ובונים, ביחד עם המאמן, מדיניות התנהלות חדשה לחיים בבית.

מטרת האימון האישי היא לספק הדרכה ממוקדת על מנת לשפר באופן משמעותי את הקשר בין ההורים לילדים. במסגרת האימון, ההורים מקבלים את הכלים הבאים:

  • דרכים לעודד את הילדים לחזק ולשפר את התנהגויותיהם החברתיות.
  • ללמד את ההורים להשתמש בטכניקות ענישה קלות ויעילות על מנת לצמצם תופעות של תוקפנות חמורה.
  • לסייע להורים להיות איתנים בפני המניפולציות או הלחצים אותם עשויים הילדים להפעיל לעיתים.
  • להשתמש בטכניקות חיזוק חיוביות.
  • לסייע להורים להפחית את התבכיינות הילד, תלונותיו והתנהגויותיו הבעייתיות, באמצעות עיצוב ושיפור יחסי הגומלין בין הורים לילדים.

אימון לשיפור התקשורת

אימון אישי לשיפור התקשורת בין הורים לילדים עשוי לשפר את סביבת הבית ולתרום להצלחת תפקוד הילד בתחומים השונים בחייו. האימון מוביל לתוצאות גבוהות של שביעות רצון מצד כל המשתתפים, והמאמנים מובילים את המשפחה ליצירת סביבה חיובית ונעימה.

לדברי מומחים, תקשורת יעילה צריכה להיות ברורה, עקבית ואכפתית. אימון אישי לשיפור ההורות צריך להציע משאבים הכוללים רכיבים אלו בתקשורת בין הילדים להורים, ולבנות אותה כך שהתקשורת לא תאופיין בעימות או התעלמות, אלא תתבצע באופן מאוזן השואף להימנעות מעימותים ככל הניתן, ולהתמודדות יעילה כאשר הם מתרחשים.

הציפייה מאימון אישי לשיפור ההורות

תפקיד המאמן האישי הוא להקל על עבודת ההורות. ההורים לומדים את הטכניקות אשר מסייעות להם לגלות באופן עקבי את סגנון ההורות המתאים להם, ולפעול על פיו באופן עקבי, תוך מענה על הצרכים האישיים של הילדים.

ההורים לומדים לעמוד בהתחייבויותיהם כלפי הילדים ולהדריכם מתוך נקודת מבט שונה. הם מוצאים את עצמם עם תוכניות ומטרות חודשיות אשר משפיעות על העתיד. זהו הצעד הראשון לקראת חיי משפחה מוצלחים יותר.

קהל היעד של האימון

הורים עסוקים מידי או להיפך, מובטלים, חשים בדרך כלל את הלחץ בעקבות חוסר הזמן למלא התחייבויות רבות מידי. הם מבקשים להפחית את הלחץ, לבנות קשרים אישיים חזקים יותר בינם לבין עצמם, ובינם לבין ילדיהם, לשפר את כישורי ההורות שלהם וליישם תכניות לחיים העתידיים, תוך שיפור התחושה הכללית והרווחה המוענקים להם כתוצאה מהאימון האישי.

חשוב שכל בני המשפחה המעורבים בגידול הילדים ישתתפו בתכנית האימון האישי, אך הורים רבים מעדיפים לעבוד עם המאמן באופן אישי. הם מוצאים כי גם בשיטה זו הם עדיין גורמים לשינוי חיובי במשפחתם.

כיצד שונה אימון אישי מטיפול?

באימון מושם הדגש על פתרון הבעיה. אין הערכה קלינית של אבחון בריאות נפש לילד או להורה. הדגש מושם על זיהוי ושימוש בנקודות חוזק במשפחה. המטרה היא להעצים את ההורים ולהקנות להם כלים לפתור את בעיותיהם.

טיפול כרוך במפגשים שבועיים במשך תקופה ארוכה, אך באימון אישי, ניתן לחלק באופן נרחב את הפגישות על מנת להעניק להורים את הזמן לנסות את הכלים אותם רכשו. יש צורך רק במספר פגישות על מנת לטפל בבעיה.

 

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!