אימון אישי לבני גיל הזהב

גיל הזהבאימון אישי הוא תהליך שמטרתו מיצוי הפוטנציאל של כל אחד לטובת יצירת שינוי בחיים: שינוי בצורת המחשבה ובהתאם לכך גם בהתנהגות. בסופו של דבר האימון אמור להביא לשינוי חיובי בתחושות ובאורח החיים.

במהלך אימון אישי, שנמשך לרוב מספר חודשים, האדם לומד להכיר את עצמו טוב יותר: את מערכת האמונות שלו, את דפוסי ההתנהגות החוזרים שלו ואת אופן ניהול הקשרים בחייו.

מתוך היכרות זו האדם ממפה לעצמו, בעזרת מאמן אישי את הצרכים ואת הרצונות שלו, את המטרות לעתיד הקרוב ולעתיד הרחוק, ומתחיל לפעול כדי להגשימם.

הדרך להגשמה כרוכה בשינוי מהותי בנקודת המבט ובאימוץ נקודת מבט שונה על החיים. רק אז אפשר להתחיל לפעול לקראת העתיד, מתוך אותה הסתכלות אופטימית ואמונה בעצמנו ובדרך.

במהלך תהליך האימון האדם בוחן באור חדש וביקורתי את האמונות שהוא פועל על פיהם ואת ההתנהגויות שלו, ומחליט במה לדבוק ועל מה אפשר לוותר. האימון האישי אינו בוחן את העבר אלא מתמקד בהווה שבונה את העתיד.

אימון אישי – לשחרר תקיעות בגיל הזהב

גיל הזהב הוא תקופה של שינויים ותהפוכות: הפרישה מחיי העבודה, הזמן הפנוי הרב שעומד לרשותכם פתאום, שינוי המעמד בתוך המשפחה, אובדן בני זוג וחברים, בעיות בריאותיות- כל אלה הן חוויות מורכבות ומטלטלות, שגורמות לרבים מבני גיל הזהב לתחושות של תסכול, ייאוש או סתם שעמום.

דיכאון הוא תופעה נפוצה מאוד בגיל הזהב ולא אחת הוא מוביל גם להתאבדויות. אבל צריך לזכור שתחושות כאלה אינן חלק הכרחי מהזקנה, גם אם לעתים נוח לחברה לחשוב כך.

כיום עם ההתפתחות הרפואית, גיל הזהב הולך ומתארך, ואין שום סיבה להרים ידיים, לחיות בחוסר סיפוק ולחכות למוות שיתדפק על הסף.

ההפך בדיוק: אותן התמודדויות שהזקנה כרוכה בהן, הן אמנם חוויות קשות ביסודן, אבל הן יכולות להוות גם טריגר לצמיחה מחודשת, לגילוי עצמי ולשינוי ראיית העולם.אימון לגיל הזהב

אדם שחי חיים יצירתיים ומלאים צריך להמשיך לחוות את העולם באותה דרך גם לנוכח קשיי גיל הזהב. אדם שחש תסכול לגבי חייו עד כה, לגבי בחירותיו המקצועיות או האישיות, יכול עוד לשנות את מהלך חייו ולמצוא לעצמו נקודת אור דווקא בעשורים האחרונים לחייו.
הזדמנויות חדשות

כידוע, העולם המערבי מקדש את הצעירים. גם העוסקים בבריאות הנפש ובשיפור איכות החיים, פונים בדרך כלל לצעירים: הם אלה שמקושרים לרוב למושגים כגון "ראיה חיובית", "שינוי", "צמיחה", "יצירתיות" וכדומה.

אבל עם הזמן שכבת הגיל השלישי הולכת וגדלה, ואיתה המודעות הגוברת לצורכי אכלוסיה זו. הזמן הפנוי הרב בעקבות השחרור מהעבודה, נוסף על השחרור ממחויבות לילדים ולבית, הם קרקע פוריה לעבודה עצמית ולפריחה מחודשת.

פעמים רבות אנשים מבוגרים מתנהלים בצורה "אוטומטית", אם מתוך ייאוש ואם מתוך קיבעון והיצמדות לשגרה. אימון אישי בגיל הזהב מאפשר לקחת פסק זמן לצורך למידה מחודשת של מצבנו, של תחושותינו ורצונותינו.

אדם בן שמונים יכול וצריך להציב לעצמו מטרות לעתיד, על מנת שיבלה את שארית חייו בתחושת סיפוק והגשמה ולא בציפייה משועממת לסוף. הקרבה למוות היא סיבה מצוינת להציב מטרות ויעדים, לפעול להשגתם ולהמשיך להתנהל ביצירתיות ובחיוניות.

תהליכים משמעותיים בגיל הזהב יכולים לתרום לתחושת אושר ולשיפור איכות החיים, כמו שאף ספר או תוכנית טלוויזיה לא יכולים לתרום.

אימון אישי בגיל הזהב – למה?

  • בחירת קריירה שניה לפנסיה- מהפך מקצועי אחרי הפרישה שיאפשר רווחה כלכלית וסיפוק.
  • התמודדות בונה עם שכול על אובדן אדם קרוב.
  • התמודדות עם מחלה או נכות.
  • אימון לזוגיות שניה – התחלת פרק ב בחיים.
  • ניצול הזמן בגמלאות.

.

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!