אימון אישי לסובלים מסכרת

אימון אישי לחולי סכרתלאורך השנים האחרונות אנשים רבים, כמו גם ילדים רבים, מאובחנים כחולי סוכרת. כאשר אנשים מאובחנים כחולים הם עלולים "ליפול" מטה ולהרגיש כמו קורבנות של המחלה או אפילו להיכנס למרה שחורה.

על מנת לסייע לאותם החולים להמשיך את חייהם באורח תקין, ואף לשפר את איכותם, נולד הרעיון של אימון אישי לחולי סוכרת.

תהליך זה נועד במטרה להעלות את המורל ואת היכולת של חולי הסוכרת לשמור על תזונה נכונה, על בדיקות רפואיות סדירות ועל יעדים נוספים שהציבו לעצמם.

קווי חשיבה של חולי סוכרת

כאשר חולי סוכרת מתייחסים למחלתם כדבר שאינו נתון להשפעתם ושנגזר עליהם להמשיך ולחיות כך, הם עלולים לראות את עצמם כקורבנות ולא יעשו שום דבר על מנת לדאוג לחייהם ועל מנת לשפר את מצבם. אנשים כאלה נוטים לראות את עצמם כ"חולים" ולהתנהג בהתאם- מרגישים חסרי יכולת, חלשים, חסרי ישע, מוגבלים וזקוקים לסיוע.

בניגוד לאנשים אשר חיים עם קו חשיבה זה, ניתן למצוא חולי סוכרת שבחרו לפעול למען שיפור איכות חייהם, למרות שאין להם כל אפשרות להשפיע על כך שהם חלו. אדם כזה, הפועל מתוך גישה אקטיבית, ישאף ללמוד על מחלת הסוכרת, על הטיפולים האפקטיביים ביותר עבורו, והוא ייקח אחריות על שמירת בריאותו.

אימון אישי לחולי סוכרת – מה הוא כולל?

•    מסירת מידע ומתן פתח לשאילת שאלות- העולם אשר מתלווה לחולי הסוכרת, עצם היותם חולים, כולל רבדים רבים ושונים שהם לא בהכרח מודעים אליהם. באימון אישי נמסר כל המידע אודות המחלה ואודות הטכנולוגיות הרפואיות אשר עוזרות לחולי סוכרת להגיע לאיזון טוב יותר של רמת הסוכר, וגם להמשיך ולקיים אורח חיים שגרתי, כשם שקיימו קודם למחלה.

את האימון האישי לחולי סוכרת, מעביר מאמן אישי שמחזק את החולים ומסביר להם כי מחלת הסוכרת אינה עוצרת את מהלך החיים. חולי הסוכרת יכולים להמשיך ולהיות שותפים בכל הפעילויות- תנועות נוער, חוגים, טיולים וכדומה, ממשיכים לעבוד כרגיל ולשרת בצבא כמו כולם, ובהתנהלות הביתית ממשיכים כרגיל. חולי הסוכרת מקבלים את אותן זכויות כמו כולם, וכמובן מחויבים למלא אחר חובותיהם.

•    יצירת תחושת מחויבות אישית- מסגרת של אימון אישי לחולי סוכרת מעניקה לאנשים תחושה שהם לא נמצאים לבדם בתהליך ההתמודדות עם החיים לצד המחלה, יש להם מישהו שתומך, אך יחד עם זאת הם מחויבים כלפיו במידה מסוימת. תחושת המחויבות נובעת מקביעת המסגרת המשותפות. כמו שהמאמן האישי נמצא בשביל החולים, כך החולים מחויבים להתמדה בתהליך ולהצלחה בסוף הדרך.

מכאן, תחושת המחויבות כלפי המאמן מתחילה מהמחויבות האישית של החולה כלפי עצמו. עליו "לעמוד במילה" שלו לגבי כל מה שהחליט- שיפור איכות החיים, ביצוע פעילות גופנית סדירה, הקפדה על תפריט מזון, נטילת תרופות או הזרקת זריקות כפי שצריך וכדומה.

•    התמקדות בעשייה- במסגרת אימון אישי לחולי סוכרת, החולים נמצאים כל הזמן בעשייה ובהתעסקות סביב המחלה וכל מה שמתלווה לה. הנושא סובב אותם סביב השעון. אם זה בחייהם בבית ואם זה כאשר הם יושבים מול המאמן האישי ומשוחחים על כך.

חולי סוכרת שאינם נמצאים בתהליך של אימון אישי עלולים למצוא את עצמם כבורחים מההתעסקות במחלה. ברגע שיש מסגרת מובנית של אימון אישי, נושא המחלה נמצא ברקע כל הזמן.

יחד עם המאמן האישי, החולים לומדים על המחלה, חוקרים אותה לעומק, דואגים לבצע בדיקות סוכר בתדירויות גבוהות, בודקים יחד את דרך הפעולה- האם היא נכונה או לא, ובמקרי הצורך פונים לקבלת עזרה של הגורמים הרפואיים המתאימים.

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!