אימון אישי לחולים המחלת הסרטן

התמודדות עם סרטןהחיים, ללא ספק, מלאים בעליות ובמורדות. כל אחד, בשלב זה או אחר במהלך חייו, יכול בהחלט להפיק תועלת מהכוח החיובי של אימון אישי. זה יכול להיות נכון במיוחד עבור אנשים הנאבקים במחלת הסרטן. המאמן הנכון יכול להוות יתרון משמעותי במהלך הרגעים הקשים, שכן אימון אישי סובב סביב העצמת האנשים לצמיחה ולהתפתחות בכל היבט בחיים.

אבחון מחלה מסכנת חיים, כמו סרטן ריאות או סרטן השד, יכול להיות מכה הרסנית. אנשים רבים מסתמכים על רופאים ועל תוכניות הטיפול שלהם למאבק במחלה, אולם במרבית המקרים הם מתעלמים מהעובדה כי הם יכולים להפיק רבות מהתמיכה הרגשית והנפשית של מאמן אישי. היכולת להסתמך על מסגרת עבודה של מערכת תמיכה חסונה היא דבר אשר יכול להביא תחושה עצומה של רווחה בעת תהפוכות המשבר הבריאותי. יכולת הגישה לכלים המתאימים מספקת למטופל תחושה של שליטה במצב שלו ועשויה להשפיע באופן חיובי על אופן התקדמות הטיפולים שלו.

ההחלטה החשובה ביותר אשר חולי סרטן יכולים לקבל היא כיצד לשרוד מחוץ לטיפולים המקובלים במחלה הכוללים ניתוחים, הקרנות וכימותרפיה. הטיפולים הרפואיים התוקפניים הללו הינם שיטות מוכחות למאבק בסרטן, אולם הם עשויים לכלול תופעות לוואי בעלות השפעה שלילית לטווח הרחוק.

כיום, יותר ויותר אנשים פונים לטיפולים חלופיים, אלטרנטיביים, ולסגנון חיים הוליסטי כטיפול משלים במקביל לטיפול הרפואי התקני. כחלק ממערכת התמיכה בחולי סרטן, אימון אישי מציע למטופלים דרך חדשה לנהל את הטיפול וההתאוששות ממחלת הסרטן. הדבר עשוי להיות מאוד מועיל עבורם, אך בעיקר עבור המשפחות שלהם, כפי שמחקרים רבים גילו.

אימון אישי כשותפות בין המאמן לחולה הסרטן

תחום עיסוק זה מיוחס לעתים כאימון בריאות או אימון סרטן. באמצעות האימון האישי, המטופלים לומדים על כל אחד מההיבטים הרבים של הטיפול במחלת הסרטן. בין אם הם מתמודדים עם סוגי סרטן נפוצים או נדירים כגון מזותלומיה (סרטן ריאות), המטופלים לומדים להתמודד עם המחלה שלהם במישור הפיזי, הרגשי והרוחני.

החיבור בין הגוף והנפש הינו כלי ריפוי רב עוצמה עבור חולי הסרטן, והמאמנים האישיים בוחנים את הקשר הזה. הרופאים אמנם ממליצים על ביצוע שינויים בהרגלי התזונה וסגנון החיים של המטופלים, המעודדים את נסיגת הסרטן ומניעת הישנותו, אבל במרבית המקרים ההמלצות לא מיושמות על ידם. אימון אישי פותר את הבעיה, כך שהמטופלים יכולים לחוות מאיכות חיים ובריאות כללית הכי טובות שאפשר.

אימון אישי אינו מהווה טיפול חלופי לטיפול התרופתי המסורתי, להיפך. הוא משמש בשילוב עם ניתוחים, טיפולי כימותרפיה והקרנות ובמקביל לטיפולים אלטרנטיביים נוספים, כגון דמיון מודרך ורייקי. מטופלים אשר פועלים על פי התוכנית המנוהלת על ידי מאמן אישי מקצועי ומוסמך, יוכלו לחוש בשינוי משמעותי ברווחה הפיזית, הנפשית והרגשית שלהם.

אימון אישי כדרך להעצמה

אימון אישי מתבצע לרוב באופן מקוון, בטלפון או פרונטלית, אחד על אחד. התוכניות בדרך כלל נמשכות מספר שבועות וכוללות תקופה של תמיכה, העצמה אישית, וקשר מתמשך עם המאמן האישי. המפגשים מאוד מעצימים ומסוגלים לשנות את המיקוד ונקודת המבט של המטופל מקצה לקצה.

אימון אישי מלמד חולי סרטן את הכלי של טיפול עצמי ומסייע להם להבין ולשנות את הרגשות שלהם ולהתמקד מחדש. בנוסף, הוא מסיר מרכיבים רעילים מהסביבה שלהם, מציע הדרכה תזונתית ואף מפחית את תחושות הכאב והבחילות המיוחסות לטיפולים המקובלים במחלת הסרטן. כמו כן, אימון אישי מפיג מתחים באמצעות שיטות מדיטציה ורגיעה, מלמד שיטות לנשימה נכונה, בונה את החוסן הנפשי ומסייע בצמיחה רוחנית.

תוכניות אימון אישי לתמיכה בחולי סרטן מותאמות באופן אישי לכל מטופל, בהתאם לסוג הסרטן בו הם לוקים ולצרכים הייחודיים שהם. בשילוב עם שיטות טיפול אינטגרטיביות, אימון אישי יכול להזניק את מצב הרוח, לשפר את איכות השינה, לחזק מערכות יחסים ולשפר את החיים באופן כללי.

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!