אימון אישי לילדים בעלי מוגבלויות

ילד עם מוגבלויותהחיים עם מוגבלות מעוררים קשיים והתמודדויות לא פשוטות. התמודדות עם המוגבלות עצמה, עם העצמי של הילד בעל המוגבלות, והתמודדות עם החברה.

תחושה של מסוגלות, דימוי עצמי חיובי ומיצוי היכולות הם הישגים חשובים מאד לילד המוגבל. אימון אישי יכול לסייע לילדים עם מוגבלות בשיפור הדימוי והביטחון העצמי ומיצוי הפוטנציאל האישי.

אימון אישי

אימון אישי זו גישה המסייעת לאנשים להציב מטרות ולהשיג את יעדיהם. הגישה מאמינה כי האדם יודע מה הוא רוצה וכי ביכולתו להשיג את מטרותיו. בעזרת ליווי של מאמן אישי, האדם מציב לעצמו מטרות וחותר להשיגן, תוך הבנת הדפוסים (דפוסי חשיבה או התנהגות) שמנעו ממנו עד כה להשיג מטרות אלה.

האימון האישי הוא תהליך קצר טווח (בניגוד לטיפול). הוא מתמקד ב"כאן ועכשיו" ובעתיד הקרוב ולא נובר בעבר. הוא התנהגותי, מוגדר וממוקד.

אימון אישי לילדים מוגבלים – יתרונות

ילדים בעלי מוגבלות מתמודדים עם הקשיים שמטילה עליהם המוגבלות ועם ההתמודדות מול החברה.
המוגבלות לעתים מונעת מהם "להיות כמו כולם" דבר שחשוב מאד לילדים, ובמיוחד למתבגרים. היא פוגעת בדימוי ובביטחון העצמי.

עלולה להעלות אצל הילד מחשבות כמו: "אני לא מספיק טוב" "אני לא יכול" "אני לא אצליח". מחשבות אלה אינן מאפשרות לו למצות את מלוא הפוטנציאל שלו ולמקסם את ההישגים שלו. בנוסף, מחשבות אלה הגורמות לדימוי עצמי נמוך עלולות לפגוע בתפקוד החברתי ובמצב הרוח.

אימון אישי היא גישה שתפקידה לעודד את המאומן, מסייעת לו לגלות את הכוחות והיכולות שלו ולהכיר בהם. זו גישה מעשית החותרת לתוצאות בטווח הקצר. הגישה מסייעת למאומן לפתח ולרכוש כלים מעשיים להשגת מטרותיו אשר ימשיכו לשמש אותו גם לאחר שהתהליך יגמר.

מה כולל אימון אישי לילדים בעלי מוגבלויות?

לילד בעל דימוי עצמי נמוך שאינו מאמין בעצמו וחושב שהוא "שווה" פחות מחבריו, יכלול התהליך עבודה על הדימוי העצמי, הכרה בכישורים וביכולות ובהצלחות של הילד, שימת הדגש על הכוחות ולא על המוגבלות, עד למצב של העלאת הדימוי העצמי ואמונה בעצמי.ילדים בעלי מוגבלויות

לילד בעל קשיים בתחום המיומנויות החברתיות, יינתן אימון בתחום זה: עבודה על הדפוסים החוסמים את הילד מלהימצא במקום החברתי בו הוא מעוניין. למשל: ילד שאין לו חברים ומחכה שאחרים יזמו קשר איתו, ללמד אותו ליזום יצירת קשר עם אחרים.

ילד שנמנע מיצירת קשר עקב חשש מדחייה, לעבוד איתו על חשש זה: האם דחייה זו האופציה היחידה? ואם תהיה דחייה האם זה סוף פסוק? האם זה אומר שצריך להפסיק לנסות?מתן כלים להתמודדות עם מכשולים ואתגרים, על ידי סריקת מכשולים קיימים ומציאת דרכי התמודדות עמם.

מעורבות ההורים

במשפחות בהן יש ילד בעל מוגבלות, ישנה השפעה מכרעת לאופן בו ההורים תופסים את המוגבלות ולמסרים שהם משדרים לילדם. לכן, אין זה מספיק שהילד יעבור אימון אישי, אם בסופו הוא חוזר הביתה להורים שמרחמים עליו, שמתביישים במוגבלות שלו, שמלאים רגשי אשמה ופועלים מתוכם, או שחושבים שזה גורלו של הילד ושאין מה לעשות.

על מנת שהתהליך באמת יצליח וישיג את ההישגים המקווים מומלץ שגם ההורים יעברו במקביל תהליך אימון אישי משפחתי.

אימון אישי להורים לילדים מוגבלים

ההורים הם הגב של הילד והם הדמות המשמעותית ביותר עבורו. לכן גם על ההורים לעבור תהליך בו הם עצמם יתגברו על רגשי אשם, בושה או רחמים אשר אינם מקדמים את הילד אלא גורמים לו לתקיעות, ואף חוסמים אותו.

חשוב לסייע גם להורים לראות את הכוחות של הילד ולהאמין ביכולותיו. לא לוותר מראש ולהגיד: הוא לא יכול, אלא להציב אתגרים לילדם ולעצמם על מנת להתקדם ולמצות את היכולות של הילד יחד עם המוגבלות או הנכות.

המוגבלות היא מציאות, אך ההתמודדות עמה נתונה לבחירה ולשינוי. אימון אישי יכול לסייע לילדים עם מוגבלויות למצות את מלוא כישוריהם ולחיות חיים מלאים ומספקים.

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!