אימון אישי למשפחות שיקיריהם חלו באלצהיימר

אימון אישיתחת המסגרת של אימון אישי למשפחות של חולי אלצהיימר נכלל גם אימון אישי לחולים עצמם אשר עוברים את שלביה הראשונים של המחלה, כאשר הם לא איבדו עדיין מזיכרונם בצורה משמעותית, והם מתפקדים בצורה רגילה, פחות או יותר, כשם שתפקדו בעבר.

מידע נרחב על המחלה תמצאו בפורטל אלצהיימר

את האימון האישי למשפחות מעביר מאמן אישי המעניק מענה נכון ומתאים לצורך ההתמודדות המשפחתית עם התקופה החדשה והבלתי מוכרת, עם תסמיני המחלה ועם ההתנהגויות של החולה שעשויות להופיע במהלכו של הזמן.

מטרתו העיקרית של האימון האישי למשפחות של חולי אלצהיימר היא לעבור את שלבי המחלה השונים, בצורה ראויה, תוך שמירה על איכות החיים, עד כמה שניתן, כשם שהייתה לפני פרוץ המחלה.

מטרות האימון האישי למשפחות של חולי אלצהיימר

  • המטרה העיקרית והחשובה ביותר באימון האישי היא לדאוג למילוי צרכיו של החולה, על סוגיו השונים. בני המשפחה לומדים כיצד לפעול בצורה יעילה וכיצד לערב את כל הגורמים אשר הכרחיים וחשובים להיות מהבחינות שלהלן:

1. בדיקות קוגניטיביות– חולה האלצהיימר צריך לגשת למכון לבדיקות קוגניטיביות, על מנת לאתר ולאבחן את המחלה. זהו שלב בו בני המשפחה עשויים לגלות התנגדויות מצדו של החולה, אשר לא מוכן לגשת לבדיקה.אימון אישי למשפחות שיקיריהם חלו באלצהיימר

הוא בטוח כי הסימפטומים שמתגלים אצלו אט אט אינם משמעותיים ולא צריך לייחס להם חשיבות יתרה.

2. בדיקת נוירולוג מומחה למחלה– לאחר הבדיקה במכון לבדיקות קוגניטיביות, יש בידי המשפחה ממצאים ואבחון של המחלה.

החל מרגע זה, רצוי מאוד לפנות להתייעצות ולבדיקה אצל נוירולוג מומחה למחלת אלצהיימר, שבה הוא יקבע את דרגת המחלה וייתן אינפורמציה והסברים אודות המציאות החדשה- מה עומד לקרות עם החולה, אילו תסמינים עלולים להופיע בעתיד, אילו תרופות מוצעות לשימוש וכדומה.

מהו אימון אישי למשפחות של חולי אלצהיימר?

במסגרת אימון אישי למשפחות של חולי אלצהיימר ניתן לקבל אינפורמציה אודות רופאים טובים ומקצוענים, כך שבני המשפחה יוכלו להיות בטוחים שהם בידיים טובות, אצל הרופא אליו בחרו לגשת.

3.    טובת החולה– בהתאם לדיאגנוזה, אותה אבחן הרופא, ובהתאם למצבו הקוגניטיבי של החולה, אותו ניתן לגלות במהלך היומיום, כדאי להתחיל לשקול מה הכי כדאי לעשות למען החולה- אופן הטיפול בו, מקום מגורים (בית או מוסד סיעודי), מי יטפל בו וכדומה.פסיכולוג

דברים אלה הם שונים בין משפחה אחת לשנייה, מכיוון שלא כל החולים נמצאים באותו שלב של המחלה. כאן מיקומו של האימון האישי למשפחות של חולי אלצהיימר חשוב מאוד, משום שבמסגרתו ניתנות המלצות שונות לאופן הטיפול, בהתאם למצבים השונים ולדרגות המחלה.

4.    אשפוז במוסד סיעודי– כאשר המחלה נמצאת כבר במצב מתקדם, ייתכן מקום של שיקולים לגבי העברתו של החולה למוסד סיעודי.

זהו תהליך לא פשוט של קבלת החלטות, אך כאן המסגרת של אימון אישי למשפחות של חולי אלצהיימר מסייעת מאוד. בעזרת ייעוץ נכון והכוונה מתאימה, יוכלו בני משפחת החולה לקבל החלטות.

  • המטרה השנייה של האימון האישי היא ליווי משפחת החולה במצב החדש אליו נקלעו. האדם החולה כבר אינו מי שהיה קודם. הוא השתנה והמצב לא הולך להיות טוב יותר. בני המשפחה מקבלים כלים להתמודדות נפשית ופרקטית עם חיי היומיום החדשים לצדו של החולה.

בני המשפחה הם הסובלים היחידים בכל המצב החדש, משום שהחולה לא מודע לשינויים שחלים בו. הוא מבחינתו, חי במציאות חדשה לחלוטין.

בעזרת אימון אישי למשפחות של חולי אלצהיימר, ניתן לקבל תשובות לכל הרגשות, הפחדים, הלבטים והחששות, שעולים מתוך ההתמודדות עם המחלה, תוך כדי ניסיון שמירה על איכות החיים כשם שהייתה קודם לכן.

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!