אימון אישי לסובלים מאוטיזם

אוטיזםאימון אישי הפך כיום לכלי הפופולארי ביותר להשגת יעדים ומטרות בכל תחומי החיים. אומנם נראה כי כל אחד יכול ללמוד ולעסוק בזה, אך אין זה כך. אנשי מקצוע ממבחר תחומי טיפול משתמשים בכלי האימון האישי ככלי נוסף לטיפול.

אימון אישי זהו תהליך בו המאומן מתחיל לעשות סדר בחייו לגבי התחום עליו הוא רוצה לעבוד. ביחד עם המאמן קובעים את המטרות והיעדים. לאחר הבנה של מה קורה באותו תחום בחיים ומה הגורם לקושי בתחום זה, האדם מתחיל לעשות למען עצמו.

למעשה מדובר בכלי אדיר להעצמה ומיצוי פוטנציאל. המאמן נמצא שם בתהליך כמלווה ומשקף, אך המאומן הוא זה שעושה למען עצמו.

כיוון שכך, יכול המאומן להמשיך ליישם ולמצות כישוריו גם לאחר סיום תהליך האימון. המאומן מבין תוך כדי תהליך זה מהם הגורמים אשר מעכבים את השגת מטרותיו והופך גורמים אלו ממעכבים למקדמים.

המאומן לומד לזהות ולהסיר מכשולים שמנעו ממנו את השגת מטרותיו. כיום תחומי האימון האישי הורחבו לכל תחום אפשרי: אימון אישי, אימון אישי משפחתי, אימון זוגי, אימון עסקי ועוד.

אוטיזם

אוטיזם הינה הפרעת התפתחות הפוגעת בכל תחומי התפקוד. הפרעה זו מחולקת לדרגות חומרה ולסוגים שונים. מדובר בהפרעה אשר נמשכת לכל אורך החיים וכיום אין טיפול משמעותי להפרעה זו.

הגורם לה הוא שיבוש בתפקוד של מערכת העצבים המרכזית. הסימפטומים העיקריים שלה קשורים בתקשורת וכוללים: ליקוי או חוסר יכולת בשימוש במיומנויות תקשורת מילוליות ולא מילוליות, ליקוי או חוסר יכולת בפיתוח יחסי גומלין חברתיים והתמדה בהם, דפוסי התנהגות אשר חוזרים על עצמם ללא היגיון סביר ותחומי עניין מצומצמים.

אוכלוסיית האוטיסטים הינה הטרוגנית מאוד, והתסמינים משתנים מאדם לאדם. תסמינים מופיעים בגילאים שונים, חלקם נעלמים בגילאים מאוחרים, רמות החומרה משתנות מאדם לאדם, גם אצל אותו אדם בגילאים שונים בחייו.

ניתן לומר שהמאפיינים העיקריים של הפרעה זו הם חוסר יכולת לאמפטיה, הזדהות רגשית עם אדם אחר וחוסר יכולת לאינטימיות והנאה בחברתו של אדם אחר.

שיטות טיפול באוטיזם

ישנן דעות שונות לגבי היכולת של אדם המאובחן באוטיזם לשנות את דרכי התנהגותו. ישנן אסכולות שונות המסבירות הפרעה זו ובהתאם לכך מעניקות את שיטות הטיפול. באופן כללי ניתן לומר שאין מענה טיפולי המסלק הפרעה זו לחלוטין. כן ניתן לומר ששיטות התערבות שונות מצמצמות ומורידות את חומרת הסימפטומים ומסייעות בהענקת קשת רחבה יותר של צורות התנהגות.

דרכי ההתערבות כוללים מרכיבים טיפוליים, כגון, הגנה, ליווי צמוד ומענה לצרכים בסיסיים. וכן, הם כוללים היבטים רגשיים, קוגניטיביים והתנהגותיים ומרכיבים חינוכיים. מחקרים מצאו כי במידה והחלו בהתערבות מיד לאחר האבחון התוצאות היו טובות יותר.

אימון אישי ללוקים באוטיזם

אנשים המאובחנים בהפרעה זו זקוקים לכלים שונים שיסייעו להם להשתלב טוב יותר בסביבות חברתיות שונות. אימון אישי לילדים בעלי מוגבלויות עבור אוכלוסייה זו מתמקד בכך. המתאמן והמאמן האישי ייצרו מפה של יכולות התקשורת החברתיות של המתאמן ויגדירו את המטרות והיעדים.

אלה יכולים להיות בכל תחומי החיים או בתחום נבחר אחד, כגון, השתלבות חברתית, השתלבות בתעסוקה, מציאת זוגיות ועוד.

האימון האישי יקדם ויעצים את המתאמנים בכל תחומי החיים, תוך התמקדות ביכולותיהם. הוא יקנה להם כלים שונים בהם יוכלו להשתמש כדי לשפר את הישגיהם בתחום המבוקש.

האימון משפר את היכולות לפתרון בעיות והתמודדות עם משברים שונים בחיים, מסייע בפיתרון בעיות חוסר ביטחון עצמי, מפתח את יכולת החשיבה המערכתית ואת תחושת המסוגלות. עבור אוטיסטים תהיה התמקדות לפי צרכיהם האינדיבידואליים, משיפור שפה ותקשורת, שיפור יכולות תפיסה רגשיות ועד הבנה רגשית של מצבים.

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!