אימון אישי לנשים

נשיםאימון הינו סוג של טיפול, קצר מועד וממוקד מטרות. האימון מתמקד בדרך כלל באספקט מסוים בחיי המתאמן, ובעזרת כלים מכוונים וקונקרטיים ותמיכה של המאמן, חותרים המתאמן והמאמן להשגת היעדים ולשינוי. מכיוון שלנשים יש דרכי תקשורת, צרכים ודרכי פעולה שונות מגברים, כולל פעמים רבות אימון לנשים טכניקות וגישות ייחודיות.

הצרכים הייחודיים של נשים באימון

נשים שונות מגברים ושוני בא לידי ביטוי באופני החשיבה, בסדרי העדיפויות, בדרכי התקשורת ובטריגרים שמניעים נשים לפעולה ולשינוי.

שוני זה הביא מאמנים רבים לכדי מסקנה, שכדי שאימון נשי יצליח, עליו להיות ממוקד ומכוון בצרכים ובמאפיינים הנשיים המיוחדים.

רגשות

נשים מתחברות, מתקשרות ופועלות ממקום רגשי. כדי שאישה תוכל לעשות סדר בעולמה ולבנות תכנית פעולה מכוונת יעדים, היא צריכה שהאדם העומד מולה ייתן מקום לביטוי רגשות, יגלה הבנה לרגשותיה, ויעזור לה לעשות סדר בין רגשות מקדמים לרגשות שגורמים לתקיעות. בכך שונה ההתנהלות הנשית מההתנהלות הגברית המסוגלת, פעמים רבות, להפריד בין רגש לקוגניציה או לפעולה, וכן מההעדפה הגברית, פעמים רבות, להפנמת רגשות או הימנעות מביטויים.

קשר

נשים זקוקות לקשר. על מנת שהקשר יהיה מקדם הן צריכות להרגיש בטוחות ולתת אמון באדם שעומד מולן. לכן באימון נשי, המאמן צריך להקדיש זמן ומקום ליצירת הקשר בינו לבין המתאמנת. ללא קשר, ביטחון ואמון, תתקשה האישה המתאמנת לעבור את השינוי.

קשיים ייחודיים לנשים

הנושאים שמעסיקים ומטרידים נשים לא תמיד שונים מהנושאים שמעסיקים ומטרידים גברים. אולם סדרי העדיפויות והמשקל שנשים נותנות לפרמטרים בחייהן יכולים להיות שונים. אימון נשי, צריך להתחשב ולהבין את סדרי העדיפויות הללו, ולתת להם מקום.

למשל, הדילמה של אמהות – קריירה, הינה דילמה נשית משמעותית שבה האישה נאלצת להתלבט לבחור מה היא מעדיפה יותר – לתהמקד באימהות או בקריירה? אשר פחות רווחת בקרב גברים. אימון נשי יצטרך לתת מקום לדילמה זו, ולעזור לאישה לגבש את סדרי העדיפויות שלה, להרגיש שלמה עמם, ולפעול למימושם.

נקודה נוספת היא, שבעוד לגברים יהיה קל להציב יעד אחד ולפעול להשגתו, הרי שנשים יתקשו בכך יותר, ולעתים אימון יידרש לעסוק בכמה יעדים במקביל או אף בגיבוש "פשרה" שבה שום יעד לא ייכבש במלואו, אך יושג סטטוס קוו שהאישה תחיה איתו בשלום.

אימון אישי לעומת אימון קבוצתי

אימון קבוצתי נשען פחות על המיומנויות של המאמן, ויותר על הכח של הקבוצה הנשית. באימון קבוצתי הנשים בקבוצה נותנות כח אחת לשניה, תומכות ומייעצות אחת לשניה, ועוברות יחד תהליך קבוצתי מחזק ומגבש.

אימון קבוצתי גם עובד על נושאים כלליים יותר, ופחות מאפשר לכל משתתפת להתמקד בקשיים הספציפיים שמעסיקים אותה. המטרה היא יותר העצמה כללית.

אימון אישי הוא אימון ממוקד, שמטרתו לעבוד על הקשיים האישיים והייחודיים של המשתתפת. באימון האישי יש משקל רב למאמן ולמקצועיותו, לקשר שנוצר בין המאמן למתאמנת ולאמון שנבנה ביניהם.

באימון אישי יגדירו המאמן והמתאמנת יעדים אישיים אותם הם ירצו להשיג בסוף התהליך, וכל האנרגיות יוקדשו להשגת יעדים אלה.

אימון אישי, אם כן, מיועד לנשים שיש להן קושי אישי מוגדר, מטרה שהן רוצות להשיג בזמן קבוע מראש וזקוקות לקשר האישי הממוקד בהן כדי להשיג זאת.

מאמנת אישה או מאמן גבר?

האם אימון אישי לנשים דורש כי המאמנת תהיה אישה? הדעות חלוקות בנושא זה.

ישנן גישות הגורסות כי נשים ירגישו הכי נח בקשר עם מאמנת אישה. שם ירגישו הכי מובנות ומוכלות. כמו כן גורסת אסכולה זו כי מאמנת אישה מבינה בצורה הטובה ביותר את קשייה של המתאמנת ולכן תוכל להתחבר לקשיים אלו ולסייע בצורה טובה יותר. רשימה מעודכנת של כל המאמנים תוכלו למצוא באינדקס אימון אישי וקואצ'ינג

בפועל, מדובר בהחלטה אישית. יהיו מתאמנות שיתחברו טוב יותר למאמן גבר ויהיו כאלה שיתחברו טוב יותר לאישה. כל עוד המאמן מבין את ייחודיות האימון הנשי ומספק למתאמנת את הקרקע הנכונה לשינוי, יהיה זה אימון מוצלח.

ראו גם:

סדנת אימון לנשים על אהבה

 

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!