אימון אישי לסובלים מכאב כרוני

כאב כרוניכאב הוא תופעה גופנית בעלת השפעות על כל תחומי החיים של האדם הסובל ממנו. מעבר לסבל הפיזי, פוגע הכאב גם במצב הרוח, ביכולת התפקוד והריכוז וביחסים עם הסובבים לו.

ברוב המקרים, כאב הוא תופעה זמנית, לא נעימה, אך חולפת. ישנם מצבים בהם הוא הופך כרוני, חלק מהחיים. במצבים אלה על האדם ללמוד לחיות עם בעיה שלא תחלוף במהרה.

ההבנה כי הכאב לא עומד לעבור עלולה להיות מלווה במשבר. הכאב עלול לצבוע את כל עולמו של החולה, עד שהוא אינו מסוגל לראות וליהנות מחלקים אחרים של חייו.

במצבים אלה, מעבר לטיפול הרפואי מומלץ לקבל עזרה נוספת הנותנת מענה לחלק הרגשי ומסייעת בהתמודדות עם הבעיה על כל גווניה.

אימון אישי, המתמקד בכוחות החיוביים של המתאמן , מסייע בבניית תקווה. האימון עוזר למתאמן לראות את החלקים החיוביים בחייו, ולמצוא דרכי התמודדות עם הבעיה עצמה ועם הבעיות הנלוות שהיא יוצרת.

כאב כרוני – תופעה רפואית

כאבים כרוניים הינם תופעה רפואית המוכרת בשנים האחרונות כמחלה בפני עצמה. מדובר בכאב שאינו מגיב לטיפול רפואי ונמשך לאורך זמן ללא הקלה במצב.

כאב כרוני עלול להיווצר מסיבות שונות: מחלה כמו סרטן או סכרת, דלקת פרקים כרונית, פציעות לאחר תאונה שלא החלימו בצורה טובה וכדומה

כאב כרוני  משפיע על החולה בכל תחומי החיים

הכאב  מגביל את יכולת התפקוד עד למצבים שבהם האדם לא יכול להמשיך לעבוד. הפסקת עבודה עלולה לגרור בעיות נוספות כמו דיכאון וקושי כלכלי.

הפגיעה בתפקוד עלולה לגרום לכך שהאדם לא יוכל עוד לעסוק בתחביבים כגון: ספורט, ריקוד וכדומה. הפסקת פעילות אהובה ללא הגבלת זמן גם היא משפיעה לרעה על מצב הרוח.

הכאב המתמשך גורם פעמים רבות לשינוי מזג אצל הסובלים. הם הופכים להיות עצבניים וחסרי סבלנות, דבר הפוגע במערכות היחסים עם הקרובים להם כבני זוג וחברים.

לעתים יכולה להתרחש  פגיעה משמעותית ביחסי זוגיות או התרחקות של חברים, דווקא בתקופה בה האדם זקוק לתמיכתם.

הסבל שאינו חולף למרות טיפולים רפואיים רבים ושונים עלול לגרום לאובדן התקווה ולחוסר אונים.

היתרונות של אימון בטיפול בכאב כרוני

גישת האימון מאמינה שלאדם יש את היכולת לעזור לעצמו, והוא זקוק רק לעידוד והכוונה של אדם אחר על מנת למצוא בתוכו את הכוחות ואת הדרך לפתרון.

אימון הוא תהליך קצר, ממוקד מטרות, המסייע למתאמן בתוך זמן קצר להחזיר לעצמו את הביטחון העצמי ולראות שינוי ושיפור ברורים.

במהלך התהליך המאמן מסייע למתאמן להגדיר בעיה או מספר בעיות, ולהציב מטרות אותן הוא רוצה להשיג בסוף התהליך. תהליך האימון מסייע בבניית הדרך או התכנית להשגת המטרות הללו, וליווי בתהליך זה עד להשגת המטרה.

מתאמן שחווה תחושת הצלחה משיג הישגים נוספים כשיפור בדימוי העצמי, שיפור במצב הרוח, אמונה בעצמו וביכולותיו ועוד.

אנשים הסובלים מכאב כרוני מרגישים פעמים רבות שאיבדו את השליטה על חייהם ואת היכולת לעזור לעצמם. הם מרגישים תלויים בממסד הרפואי למציאת מענה לבעייתם. תלות זו גורמת לחוסר אונים ולאובדן האמונה ביכולתם לעזור לעצמם.

בנוסף, חלק מהסובלים מכאב כרוני מתקשים לראות את הכוחות והחלקים החיוביים בחייהם: משפחה תומכת, מעגל חברים, עבודה מעניינת וכל ההישגים האחרים שהם מעבר לבעיה הרפואית ולכאב הנלווה אליה.

אימון בעזרת מאמן אישי צמוד מסייע לסובלים מהבעיה להחזיר לעצמם את האמון בכוחותיהם וביכולתם לעזור לעצמם. בנוסף, יסייע האמון בהעברת הכובד מתשומת לב מלאה רק לכאב, לחלקים אחרים בחיים, שיכניסו עניין, תקווה ופרופורציות לחיי המטופל.

מכיוון שכאב הוא אישי, ויש לו מימד רגשי ומימד של פרשנות אישית, מסייע האימון לסובלים מכאב כרוני למצוא בתוכם את כוחות הנפש להתגבר על הכאב ועל המשמעות הרגשית שלו.

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!