אימון אישי לפרישה

גיל הפרישהכיצד מתכוננים אנשים המתקרבים לגיל פרישה? כיצד נראית השנה האחרונה שלהם בעבודה? כיצד שומרים על מוטיבציה, כאשר הדבר העיקרי המעסיק את האדם הוא תכנון חיי הפנאי שלו ברגע שהדבר יתאפשר, לצד החששות מהעתיד שאינו ידוע?

אנשים רבים מצפים בהתלהבות ליום הפרישה שלהם מעולם העבודה. זה נראה כמו חלום של משהו מדהים שעתיד לקרות "ביום מן הימים". היום שבו הם יוכלו לישון כאוות נפשם, לפתח תחביבים, להיפגש עם חברים, לטייל בעולם, ובאופן כללי, ליהנות מכל שעות הפנאי שלהם.

ובכן, היום הזה אכן מתקרב במהירות עבור מיליוני אנשים ברחבי העולם. אחוז עצום של כוח העבודה בעולם מתחיל לפרוש. המספרים מדברים בעד עצמם: בארצות הברית, עשרות מיליוני עובדים יצאו דרך דלתות בתי עסקים בעשור הקרוב. בבריטניה, צרפת, ספרד ויפן, יירשם שיעור דומה של כוח העבודה הפורש, ובארץ הנתונים עומדים על מאות אלפי עובדים שיפרשו ממקומות עבודתם בעשור הקרוב.

הפרישה מהווה את אחד השינויים המשמעותיים ביותר בחיים. ניהול הכספים משתנה, כמו גם ניהול הזמן ומערכות יחסים זוגיות וחיים חברתיים. אימון אישי מסייע לאנשים המתקרבים לגיל פרישה, ומדריך אותם במעבר דרך תקופה זו, על מנת להתמודד בקלות עם החיים ולהפוך אותם לטובים יותר.

מטרת האימון האישי לפרישה

האימון האישי מכסה את כל תחומי תכנון הפרישה ומסייע לאדם להתנהל נכון בחייו. התחומים בהם עוסק האימון הם:

  • אפשרויות תעסוקה בעת הפרישה
  • התייחסות לתקוות ולחששות בנוגע פרישה
  • התמודדות עם היבטים פיננסיים
  • פיתוח תחביבים ובילויים
  • שמירה על הבריאות והכושר
  • נסיעות לטיולים
  • התמודדות עם בני זוג בפרט ומערכות יחסים בכלל.

האימון האישי מסייע לאדם ללמוד שיטות נוספות להתמודד עם הפרישה והמעברים בחיים, כך שהוא יוכל סוף סוף ליהנות מהזמן המיוחד הזה, לקראתו עבד כל כך קשה.

אימון אישי להתמודדות עם היבטים רגשיים בפרישהאימון אישי למתגרשים

קיים מגוון רחב של רגשות איתם אנשים עלולים להתמודד כאשר הם מתקרבים לגיל פרישה, או כאשר הם בפנסיה. יש את הפחד מהלא נודע, למשל. בעוד שאנשים רבים ביצעו תכנונים פיננסיים במהלך השנים על מנת להתכונן לשנת הפרישה שלהם, מעט מאוד לקחו את הזמן כדי לתכנן את המצב, לחסוך כספים בקרנות חיסכון מתאימות, ולחקור ולתכנן מה יעשו באמת כאשר יפרשו. כעת הם מלאים חששות מהמצב החדש.

היבט רגשי נוסף הוא דיכאון. אם אנשים אינם מפתחים תחומי עניין ופעילויות רלוונטיות משמעותיות המתאימים להם, הם עלולים להתחיל לצפות יותר מידי בטלוויזיה, לשתות יותר מידי, ליטול תרופות או להחליק יותר לתוך הדיכאון המאפיין אנשים מבוגרים.

אנשים אשר זהותם הייתה קשורה באופן הדוק לקריירה שלהם לאורך שנים, נוטים לחוות קשיים משמעותיים בתקופת מעבר זו, אם לא טיפחו תחומי עניין אחרים, ולא הסתייעו באימון אישי שיסייע להם לעבור את התקופה.

הגדרת מטרות הפרישה

תכנית הפרישה אינה חייבת להיות מסובכת. המפתח הוא לקבוע הגדרת מטרות ברורות, ואז לפתח תכנית להשגת מטרות אלו.

בעת הגדרת מטרות הפרישה, יש להתחשב בהיבטים הבאים:

  • התמקדות בעיסוקים בהם האדם טוב ומכשר.
  • התמקדות בהיבטים הפיננסיים, וכיצד להשקיע נכון את הכסף.
  • יצירת תכנית מעקב אחר התקדמות לקראת השגת המטרות.
  • סיוע של מאמן אישי לפיקוח על התכנית והתאמתה מחדש לפי הצורך.

חיי הפרישה יכולים עדיין להיות חיים עסוקים מאוד. במיוחד אם עוקבים אחר המחויבות האישית לבצע את השאיפות והמטרות, עכשיו, כשיש את הזמן לזה. הגדרת מטרות אותן ניתן למדד, מסייעת לאדם לשמור אותו על המסלול, ולמקד את מאמציו במה שעובד, תוך הקניית הסיפוק של עבודה יפה.

 

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!