אימון אישי לנפגעות תקיפה מינית

נפגעי תקיפה מיניתתקיפה מינית היא טראומה אשר השלכותיה נשארות במשך שנים רבות ומלוות את הקרבן בכל תחומי חייו.

נפגעות רבות מחפשות מענה טיפולי שיסייע להן להתגבר על הכאב והטראומה ולפתוח דף חדש בחייהן.
אחד הפתרונות החדשניים והיעילים לסיוע לנשים אלה היא באמצעות אימון אישי לנפגעות תקיפה מינית.
בעזרת טיפול קצר מועד, הממוקד בהווה ומגדיר מטרות ויעדים ברורים, ניתן להתגבר על הכאב ולפתוח דף חדש.

תקיפה מינית והשלכותיה

תקיפה מינית היא אירוע טראומתי הכוללת כפיה של מעשה מיני בניגוד לרצון הנפגעת. הטראומה יכולה לכלול אירוע בודד או רצף של אירועים שנמשכו זמן ממושך, עד שנים רבות.

השלכותיה של טראומה זו הרסניות ופוגעות בכל תחומי החיים של הנפגעת.

במישור הרגשי עלולה להיווצר פגיעה עמוקה בדימוי ובביטחון העצמי –  ירידה במצב הרוח, מצבי דיכאון התקפי בכי, זעם וכעס ועוד.

במישור הבין – אישי הנפגעת עלולה לאבד אמון בבני אדם, להתרחק מקשרים ואינטימיות, לפתח רתיעה מגברים, פחד מזוגיות ועוד.

במישור התפקודי יש נשים המתקשות להתרכז בלימודים ולרכוש מקצוע ויש המתקשות למצוא עבודה או להתמיד בעבודה.

ברוב המקרים, על מנת להתגבר על הטראומה ולחוות שינוי ושיפור בכל המדדים שהוזכרו לעיל, נזקקת הנפגעת לעזרה מקצועית.

התאמת אימון אישי לנפגעות תקיפה מינית

טיפול קצר מועד: פעמים רבות לאחר שנשים מגיעות להחלטה כי הן רוצות שיפור בתחומים מסוימים בחייהן, הן מעוניינות לראות הישגים ותוצאות תוך זמן קצר. בנוסף, טיפול מכל סוג מעמיס על לוח הזמנים של הנשים. טיפול קצר מועד דורש התגייסות לתקופת זמן מוגבלת שסופה ידועה מראש. כמו כן, כשם שאורך האימון ידוע מראש, כך גם ההוצאה הכספית המתלווה אליו נשלטת וברורה.

נפגעות תקיפה מינית חוות תקופה ארוכה של סבל וקושי. אם אישה שכזו מחליטה לפנות לטיפול היא מעוניינת בתוצאות חיוביות בהקדם שהאימון אישי יכול לאפשר זאת.

האימון האישי מתמקד בהווה ולא נובר בעבר בניגוד לטיפול פסיכולוגי, המבקש לדוש ולנבור בחלקים כואבים מן העבר, האימון האישי מתמקד במצב בהווה, בקשיים והטרדות המעסיקים את המתאמנת בזמן הנתון. כך שהמעמסה הנפשית בזמן התהליך פחותה, וניתנת לשליטה מוחלטת של המתאמנת. האחרונה מחליטה אילו תכנים להביא לפגישות ואילו תכנים לא.

נשים שנפגעו מינית נמנעות פעמים רבות מטיפול מתוך החשש שבטיפול יצטרכו לדבר על הטראומה הקשה, ולשחזר רגשות קשים שטראומה זו מזכירה להן. בכך הן אולי נמנעות מלדבר על הטראומה, אך גם מונעות מעצמן את האפשרות לשיקום ושינוי. האימון האישי מבטיח שינוי במקומות הנקודתיים בהם מעוניינת המתאמנת, מבלי שתידרש לגעת בחלקים כואבים מעברה.

האימון מציב יעדים וחותר להשיגם: בתהליך האימון המתאמנת מגבשת לעצמה את היעדים והמטרות אותם היא רוצה להשיג במהלך התהליך. האימון עוזר לה לבנות את המסלול להשגת היעד, להבין מה המכשולים העומדים בדרך ואיך ניתן להתגבר עליהם. בנוסף, מה היו החסמים שמנעו ממנה להגיע אל היעד עד כה, ולמצוא את הדרך להסיר חסמים אלה.

בסוף התהליך, המתאמנת משיגה את היעדים שהציבה לעצמה בעזרת המאמן האישי כאשר מדובר ביעדים יישומיים וברורים עם תוצאות מוגדרות מראש.

אצל אנשים שעברו טראומה בכלל ונפגעות תקיפה מינית בפרט, השגת יעדים ומטרות היא אימון בפני עצמו. כאשר אדם שעבר תקופה ארוכה של אבדן הביטחון העצמי מתחיל לעמוד ביעדים שהציב לעצמו ולהשיג אותם, יעדים שאולי נכשל מלהשיגם שנים רבות, הוא חווה הצלחה וצמיחה ועמן גם שיפור בדימוי העצמי.

אימון האישי מסייע לנפגעות תקיפה מינית

האימון מסייע בהשגת כל יעד שמציבה המתאמנת, כגון: שיפור הדימוי והביטחון העצמי, בניית זוגיות בריאה, בניית מסלול של קריירה ועבודה, שיפור דימוי הגוף שנפגע בעקבות התקיפה המינית, שיפור ההנאה ממין ומיניות, ושיפור היכולת לבנות קשר אינטימי ואף ליהנות מקשר מסוג זה.

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!