אימון אישי לנשים ועזרה בהתמודדות לאחר הפלה

התמודדות לאחר הפלהתהליך ההפלה הינו תהליך מורכב ולא נעים אותו עוברות נשים בגילאים שונים ומסיבות שונות. הקושי הפיסי מלווה בקושי נפשי בביצוע ההפלה. התהליך כרוך במרכיבים רבים אשר מקשים על האישה ומעמידים אותה בפני התמודדות לא פשוטה.

רצוי לעבור את התהליך עם בני משפחה וחברים קרובים, אולם פעמים רבות מעדיפות הנשים לשתף קומץ מצומצם של אנשים קרובים ולעיתים אף מתמודדות עם ההפלה לגמרי לבד.

בשנים האחרונות עלתה המודעות לליווי של תהליכים בריאותיים המשלבים אלמנטים מנטליים וקיימים גורמים שונים אשר מציעים ליווי וטיפול בהתמודדות לאחר ההפלה.

לא חייבים להיות לבד

אחד הקשיים המשמעותיים במעבר הפלה הינו ההתמודדות האישית מרובת המחשבות והרגשות עם התהליך.

תופעה אופיינית במחקר היא דיכאון לאחר הפלה לאור האובדן הפיזי והרגשי. את התחושה והבדידות איש אינו יכול לקחת מאישה אשר עוברת הפלה אולם ניתן להקל על ההרגשה ולהעניק תקווה ומשמעות גם בזמן המשבר.

מטפלים שונים מציעים אימון אישי אשר מסייע בהתמודדות לאחר ההפלה. התהליך מאפשר אפיון וזיהוי בתמיכה של גורם מלווה מנוסה אשר יכול להאיר נקודות שונות ולהעניק לכל אישה את אופי הטיפול הדרוש לה.

הטיפולים נמשכים בדרך כלל לאורך כעשרים מפגשים אולם ההתקדמות הטיפולית שונה מאדם לאדם ולכן אין זמן קבוע לטיפול מסוג זה.

חשוב מאד בעיקר בטיפול מסוג זה אשר נוגע בסוגיות אישיות ונשיות לבחור מטפל או מטפלת אשר מתאימים ומתחברים אל המטופל. תחושה של פתיחות ויכולת שיתוף הינה חשובה ביותר לתהליך.

בחירת סוג הטיפול והמטפל

הבחירה במטפל צריכה להתבסס על המלצות ועל כימיה ראשונית אשר תאפשר תקשורת פתוחה. חשוב מאד לשאול ולהתעניין מה הסמכתו של המטפל ובאיזה שיטה הוא מאמן.

אימון אישי נפרש על סקאלה רחבה מאד אשר מתחילה מטיפול רוחני מאד אל אימון פרקטי יותר. כל אדם מתחבר בצורה קצת שונה לדרכים השונות ועל כן עדיף לבחור שיטה אשר המטופל מזדהה עם העקרונות הבסיסיים שלה.

בטיפול בהתמודדות לאחר הפלה נשים רבות מציינות כי הן מעדיפות מטפלת (אישה) אשר יכולה להזדהות עם התחושות וההרגשות כאישה לאישה.

רצוי לקבוע עם המטפלת פגישת היכרות ולבחון במהלכה את הכימיה והיכולת הבסיסית להיפתח ולהתחבר לתהליך, באם אין התאמה רצוי לא להתבייש ולעבור למטפל אחר.

תמיכת קופות החולים

במכונים השונים בהם ניתנים שירותי ההפלה בדרך כלל גם מוצע טיפול וליווי פסיכולוגי אשר מוצע לאישה העוברת את התהליך.

קופות החולים מציעות שירותים דומים בתשלום ובסבסוד בהתאם לחברות בקופות החולים השונות. במכונים הפרטיים שירותי הליווי והתמיכה לאחר ההריון מוצעים כחלק מהשירות בתשלום. את הפרטים אודות השירות ניתן למצוא באתרים השונים של המכונים.

תהליך האימון

הליך האימון כולל תהליך מקיף של אבחון על ידי המאמן וקביעת דרך משותפת בין המאמן למטופלת. כחלק מהתהליך מגדירים תחילה את התחושות וההרגשות אשר מתחילים איתם את הטיפול ובהמשך מגדירים יחד את התהליך והדרך אותה עוברת המטופלת.

לאורך כל התהליך מלווה המאמן האישי בהכוונה של התהליך אל המקום אליו מכוונים. בתחילת התהליך מזהה המאמן אם מדובר בתופעה קשה יותר מאשר הטיפול הנקודתי אשר הוא יכול להעניק ובמידה וכן מועבר בדרך כלל הטיפול לגורמים מוסמכים כגון טיפול פסיכולוגי.

היכולת לבחור במאמן אישי לטיפול בהתמודדות לאחר הפלה מתחילה קודם כל במודעות למצב וזיהוי הבעיה. ברגע שאדם מודע ויודע שהוא רוצה לצאת מהסיטואציה קל יותר לגשת לטיפול והוא הופך להיות משמעותי הרבה יותר ומקדם.

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!