אימון לשיפור כישורי ויכולות הלמידה

אימון לשיפור הלמידהכשאדם נאבק עם היכולת לזכור עובדות או נתונים חשובים, יודע את התשובה הבסיסית לשאלה, אך אינו מצליח לנסח תשובה מורכבת ואינטליגנטית בבחינות, הוא זקוק למאמן אישי לשיפור היכולת הלימודית שלו.

יכולת לימודית משופרת עוסקת ביותר מזכירת מידע לבחינות, ויכולת שינון נתונים מספריים. זוהי מיומנות חשובה אותה ניתן לפתח ולשפר, בין אם מדובר בידיעת נתונים סטטיסטיים עיקריים הדרושים ליכולת ניהול משא ומתן, יכולת לצטט פעולה תקדימית בעת קבלת החלטה, או הרשמה עם ידע נרחב בעת הצגת קווי מוצרים ושירותים ללקוחות. היכולת הלימודית היא יתרון משמעותי.

אנשים עם כישורי לימודים משופרים נראים בדרך כלל כיודעים, חכמים, מוכשרים, וכאלו שניתן לסמוך עליהם. אימון אישי לשיפור היכולת הלימודית מסייע לאדם לפתח את היכולת שלו ללמוד, להבין את המידע הנלמד, לזכור אותו, ולהשתמש בו בזמנים רלוונטיים.

מהו אימון אישי לשיפור הלמידה?

זוהי מסגרת בה רוכש אדם, בתקופת זמן קצרה, תהליך שבסופו הוא משפר את יכולת הלימודים שלו, תפקודו בכיתה או בהרצאות, זכירת החומר הנלמד והבנתו. המאמן מסייע למתאמן לפתח מודעות לניהול זמן יעיל בכל הקשור ללמידה, להיות מודע לנקודות החוזק והחולשה שלו בחיים בכלל ובכל הקשור ללמידה בפרט, ומתוך כך ללמוד לשפר את הדרוש שיפור, ולהיות אחראי בפועל להצלחתו בלימודים.

כלים חדשים אלו מושגים באמצעות:

  • שיפור דרכי הלמידה
  • התמודדות יעילה עם משברים.
  • התמודדות יעילה עם ניהול זמן.
  • שיפור יכולת ארגון החומר הנלמד ותכנון הזמן המוקדש לכל פרק לימוד.
  • השגת כלים יעילים ומעשיים להתמודדות בעיתות משבר.
  • פיתוח שיטות למידה יעילות, בהתאם ליכולת האישית.
  • שיפור האמונה העצמית לגבי היכולות הלימודיות.
  • שימוש במילונים להבנת החומר הנלמד ומשם לזכירתו והבנתו.

מהלך אימון אישי לשיפור הלמידה

בתהליך האימון, מסגל המתאמן כישורים המסייעים לו לקשר בדרך יעילה רעיונות ומושגים, להתבונן על הקשרים טקסטואליים ממקום של הבנת המילים והמידע, ולא כדרך שינון גרידא. הטכניקה בה משתמש המאמן האישי היא הענקת כלים המסייעים למתאמן לתעד מידע באופן של חלוקתו לרסיסי מידע, ואז צירוף חלקי המידע המתאימים זה לזה.

שיטה זו שימושית ביותר להבנת המידע, קליטתו המלאה וזכירתו. בשלב הבא מתבקש המאמן לתרגל סיכום מידע אותו למד, ושילובו במגוון מקורות טקסטואליים ורעיוניים חדשים. במהלך האימון, הוא לומד לחשוב על בעיות מורכבות באופן מאורגן, ולאחר מכן להשתמש במידע אותו למד באופן שמציג את הפרטים, כמו גם את התמונה הגדולה.

יכולת אחסון מידע בתודעה היא המוצר הסופי היעיל של תהליך אימון לשיפור יכולת הלמידה. התאמת כל חלקי המידע יחד, ושימוש במידע בהקשרים הנכונים, מאלץ את המתאמן להבין באמת את מה שהוא לומד, במקום פשוט לשנן בחוסר אכפתיות. וכשאדם מבין מה הוא לומד, הוא מסוגל לזכור את הידע החדש, להבין אותו ובמיוחד להשתמש בו. כי אכן נכונה האמרה: "ידע הוא כוח".

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!