אימון אישי להתמודדות עם אנשים רעילים

אנשים רעיליםאנשים רעילים בחיינו יכולים להיות כל אחד מהאנשים שסובבים אותנו בכל מעגלי החיים.

הם יכולים להיות חברים טובים, בני/בנות זוג, בוסים, הורים, אחים/אחיות וכדומה, אשר גורמים לנו להרגיש חסרי ערך באמירות ציניות ומצחיקות הנאמרות מפיהם. הם יכולים למתוח עלינו ביקורת ללא הפסקה, להעליב, לפגוע או לעצבן.

אנשים רעילים כמו מרעילים לנו את חיינו, אינם תומכים בנו, אינם שמחים לראותנו מצליחים, צומחים ומאושרים, אינם מאחלים לנו טוב, ובכך הם מטרפדים את המאמצים שלנו לנהל חיים מועילים ומאושרים.

מאפייני אנשים רעילים

אותם אנשים רעילים משתמשים תמיד במשפטים שמביעים התלוצצות, או אי הבנה של דבריהם. בכך הם מעוניינים להשיג את תשומת ליבנו או לעורר בנו תגובה כלשהי.

יהיו פעמים בהן הם יצליחו להשיג את מה שרצו, אבל סביר והגיוני מאוד שמתישהו נגיב ברגישות יתר ובתגובה שלילית, עד כדי כך שלפעמים לא נרצה כלל לשמור על קשר עמם, מכיוון שהם מסוגלים להפוך את חיינו לבלתי נסבלים.
משפטים אופייניים לאנשים רעילים יהיו לדוגמה משפטים שמתחילים במילים כגון – מדוע לא עשית כך, היית צריך/צריכה, זה לא נכון, אני לא מסכים, למה את/ה לא מסוגל/ת, בשום אופן, אני לא מאמין ש… וכיוצא בזה.

אותם צירופי מילים נועדו כדי להצית בנו כעסים ולהרגיש צורך להתגונן. כאשר הצקות מילוליות הופכות להטרדה מתמדת , הן יכולות להיות קשות מנשוא. בוודאי נשמח לדעת כי ישנן דרכים להתמודד ולטפל באותם אנשים רעילים.

אימון אישי בנושא התמודדות עם אנשים רעילים

במרכזו של אימון אישי עומדת גישה לפיה עלינו לקבל את עצמנו מבלי לייחס חשיבות למה שחושבים עלינו האנשים שסביבנו. מה שבאמת חשוב היא העובדה שאנחנו בעלי הערכה עצמית ומקבלים את עצמנו בצורה בונה, בלי קשר לאחרים.

באימון אישי מקבל האדם כלים על מנת להתמודד עם אנשים רעילים בחייו, כשלכל טיפוס של אדם מרעיל יש טכניקה אחת או יותר שמתאימות במיוחד לו.

צעדים ראשונים להתמודדות

  • לשמוע אך לא להקשיב – כשהדברים הרעילים נאמרים באוזנינו אנחנו לא יכולים שלא לשמוע אותם. הם שם והם נאמרים כלפינו. החוכמה היא לשמוע אך לא להקשיב. במידה ותהיה הקשבה מצדנו, האנשים הרעילים הרוויחו את מה שרצו להשיג וזה קבלת יחס מצדנו. כאשר אנו לא מקשיבים לדברים, האמירות לא מגיעות כלל למוחנו ואנחנו לא מגיבים. האנשים הרעילים לא משיגים את המטרה ואנחנו לא נפגעים מהאמירות העוקצות והלא נעימות.

 

  • הבלגה (איפוק) – כאשר אנשים רעילים אומרים את דבריהם, כדאי שנבליג. נשמע את הדברים, כי אין ברירה, אך נבליג- לא להתייחס ברצינות לדברים ולהמשיך הלאה בדרכנו. להשתדל שלא לקחת  את הדברים כתורה מסיני, להאמין, לפעול באסרטיביות ולבטוח בעצמנו, ועם התחושות האלה לפעול.
  • התעלמות –  אנחנו צריכים להיות חזקים מספיק כדי לעמוד מול אותם אנשים רעילים ופשוט להתעלם. הדברים נאמרים אך אנחנו מתעלמים. אין כל תגובה מצדנו. אנחנו שמים בצד את כל המילים שנאמרו וכלל לא מתייחסים אליהן. הן לא שייכות לנו. האמירות כלל לא מתקרבות לטריטוריה שלנו ולכן הן לא מפריעות לנו ולא פוגעות בנו.
  • לדעת שזה לא אנחנו, זה הם – אנחנו צריכים להאמין בעצמנו ולדעת שמה שאנחנו עושים זה הטוב ביותר והנכון ביותר עבורנו. אף אדם אחר לא יכול לבוא ולומר שמה שאנחנו עושים הוא פסול, ובכך לפגוע בנו. אנשים אחרים יכולים רק להמליץ ולחוות דעה משלהם, אך לא יותר מזה. כדאי שנשים את האמירות של האנשים הרעילים במקומן, ושנדע שזה הם ולא אנחנו.

 

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!