ניהול משא ומתן טוב יותר עם NLP

משא ומתןכישורי משא ומתן חייבים להיות מתורגלים בכל שלב של התהליך. בהתחשב באופי ובמרכיבים של תהליך המשא ומתן, חשוב להבין כיצד לפתוח אותו. שלושה מההיבטים החשובים ביותר של משא ומתן הם הכנה, מהלך פתיחה והיכולת להתקדם.

אנשים מנהלים משא ומתן בכל יום. המשא ומתן הוא מיומנות בסיסית, אך על ידי שימוש בעקרונות ה-NLP, ניתן להשיג כלים ברורים על הדרך לנהל משא ומתן תוך הגעה לתוצאה סופית משביעת רצון. ישנן מספר טכניקות פשוטות אשר מסייעות לניהול עסקים מוצלחים.

תזמון נכון במהלך המשא ומתן

לא משנה מי מבצע את צעד הפתיחה הראשון, השאלה הראשונה העוברת בראש הצדדים למשא ומתן היא: "למה מבוצעת ההצעה בשלב זה?" אם התזמון נכון, תושג זרימה טבעית של המשא ומתן. אם לא, הצד השני עלול להעלות חשדות. עיתוי גרוע עשוי להצביע על חולשה, פחד, או חרדה מסיבה כלשהי, או חוסר תחכום בביצוע התהליך.

לא קיימת נוסחה בטוחה לזמן הנכון להתחיל במשא ומתן. התהליך הוא פעילות גופנית דינמית, וקיימים שיקולים רבים הפוגעים בתזמון הצעד הראשון.

יחד עם זאת, כאשר המשא ומתן מגיע לנקודה המתאימה לביצוע צעד הפתיחה, חיוני לאפיין אותו עם מחשבה ותכנון זהירים מאוד.

יתרון פסיכולוגי במשא ומתן על פי שיטת NLP

במהלך המשא ומתן, נושאים, עמדות ואינטרסים עשויים להשתנות בהתאם לגילוי מידע. הבנת הכוח של התפיסה הוא בעל חשיבות עליונה. אם אדם אחד רוכש את הכוח על מנת לתפעל את התפיסה של הצד השני, הוא נהנה מיתרון קטן אך רב עצמה.

היבט זה הופך את המהלך המשמעותי הראשון וגורם לו להיות סוג של הצהרה רבת עצמה היכולה להשפיע על תפיסות של אחרים. ברגע שצד אחד לוקח יוזמה, הצד השני מתקשה לעתים קרובות להחזיר לעצמו את מומנטום השליטה.

כאשר צד אחד מתחיל את השיחה ומנסה ליצור קשר, הוא יכול להתאים את שפת הגוף שלו לאדם האחר, להתמקד בדרכים לגרום לו להרגיש יותר בנוח. הצד השני ירגיש אהוב. פעולת קרבה זאת נקראת בשפת ה-NLP – להתהלך.

לאחר מכן יש לשנות מעט את הטכניקה, היציבה והנימה ולבחון אם הצד השני עוקב אחר המהלך. אם כן, ניתן להובילו בתקשורת, תוך הנאה מיצירת קשר מוצלח. כאשר הצד השני מובל, הוא ינסה לשמור על קשר עם מוביל המשא ומתן.

לעתים אדם מביע רעיון כלשהו, והצד השני מעוניין לגרום לו לחשוב אחרת. אחת מהדרכים להשגת מטרה זאת, היא הקצנת דבריו של הצד השני, באופן כזה שהוא עצמו כבר לא יהיה מעוניין להזדהות יותר עם דבריו.

מנצחים ומפסידים במשא ומתן על פי NLP

NLP מתבונן בתהליך המשא ומתן דרך שלוש נקודות מבט. הראשונה היא נקודת המבט של האדם המעוניין בהצלחת המשא ומתן, וכיצד הוא רואה את תוצאת התהליך. עליו לסגל בהירות לגבי תוצאה מוצלחת, ולהציב גבולות וקווים אדומים.

נקודת המבט השנייה היא זו של הצד השני במשא ומתן. על האדם המנהל את המשא ומתן לצבור ידע ורגש לעמדה בו נמצא הצד השני ולסוג התוצאה אותה הוא מבקש להשיג. לעיתים תהיה התוצאה המתוכננת של שני הצדדים תואמת, ולעיתים ידרשו כל כישורי המשא ומתן לשם השפעה על השגת התוצאה הרצויה.

נקודת המבט השלישית היא ניסיון להסתכל על התהליך מבחינה אובייקטיבית לחלוטין. יתכן שפעולה זו תהיה קשה מאוד מבחינת הרגשות החזקים המעורבים. לכן יש להסתכל על התהליך מבחוץ ולבחון האם התוצאה הסופית אכן עובדת עבור שני הצדדים והאם ביכולת המשא ומתן להשיג את התוצאה הסופית הרצויה באמת.

ראו גם:

טיפול בדיכאון ו-NLP

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!