אימון אישי לשליטה על תחושות זעם וכעס

שליטה על כעסיםמי מאיתנו לא חווה כעסים, כעסים משתקים, כאלה שלא מאפשרים לנו להשתחרר מהם ולהתקדם הלאה? אנו כועסים כאשר אנו חשים שנעשה לנו עוול וקשה לנו לסלוח ולעבור לסדר היום. הכעס "תוקע" אותנו, אבל הכעס הוא רגש שיש להכיר בו, לדעת לזהות מאין הגיע ולשחררו. הכעסים הם למעשה פחדים מוסתרים שלנו.

הכעס יכול להביא לתוצאות לא נעימות כגון: פגיעה בשמחת החיים, פגיעה בעבודה, ניתוק קשרים משפחתיים וחברתיים, בדידות ועוד.

שליטה בכעסים

אימון אישי לשליטה בכעסים נועד לעזור לנו לשלוט בכעסים שלנו, עניין שאינו של מה בכך, כי באופן טבעי קשה לנו לשלוט בהם. אחד הדברים שאמורים לעזור הוא שינוי בדפוסי החשיבה. כאשר אנו נמצאים במצבי כעס, אנחנו גם יותר רגישים ונכונים להיפגע, מה שמביא למעמסה רגשית.

אנשים אשר חשים כעסים, נוטים יותר לנתק קשרים, החיים שלהם לא פשוטים בשל כך והם נוטים להתלונן ולקטר יותר מהממוצע. הקשיים שלהם מתבטאים גם במישור הזוגיות ובמישור התעסוקתי, כלומר, מקום העבודה. כעסים גם משפיעים על הבריאות ועלולים להחליש את המערכת החיסונית וכאן בדיוק נכנס אימון אישי לשליטה בכעסים לתמונה.

אימון אישי לשליטה בכעסים יביא בסופו של תהליך לשינויים בצורת החשיבה וישנן כמה דרכים חשובות אשר יועילו במקרים שיש צורך בשליטה בכעס:

  • מדיטציה – המדיטציה מביאה לרגיעה ולחיבור חזק יותר שלנו עם העצמי שלנו. המדיטציה מביאה אותנו להתנתקות מהסביבה ולהתחברות עם עצמנו ועם הדמיון שלנו. מדיטציה גם תעזור להרחיק מגופנו אנרגיות שליליות.
  • דמיון מודרך – מדובר על טכניקות אשר משתמשות בכוח הדמיון. במהלך הדמיון המודרך תידרש הרפיה של גוף ונשמה גם יחד, בכך ומתפנה מקום לדמיון ולתת מודע. דמיון מודרך עונה על כמה צרכים כגון שיפור הריכוז, ניווט המחשבות בצורה זו ולא אחרת וכן מדריך אותנו כיצד להשתמש במחשבות לשיפור דרכי החשיבה. דמיון מודרך מזמין את המטופל לטייל בעברו, להתמקד בזיכרונות ולדעת לחשוב על ההווה.
  • טיפול ביצירה – לאומנויות כוח מרפא. הבעה ויצירה באומנות יעזרו לבסוף לאגור כוחות נפשיים, להגמשת דפוסי חשיבה. היצירה גם עוזרת לפריקת כעסים והפגת מתחים.
  • הומור בריא – המאמץ הכי משתלם ובריא שנדרש מגופינו היא האנרגיה אותה אנו מוציאים בזמן צחוק. לצחוק המפעיל את כל מערכות הגוף יש כוח ריפוי והוא חיוני לנפש ולגוף. שימוש בהומור יכול לעזור לנו להתמודד עם המצבים הקשים ביותר בחיים.

אם אתם נוטים לריב ולכעוס על אחרים, סובלים מפיוז קצר ונוטים לאבד שליטה להתפרצויות זעם חוזרות ונשנות, אימון אישי לשליטה בכעסים יעזור לכם להשתחרר מהכעסים והפחדים ולהמשיך בשגרת יומיום טובה, מחויכת ורגועה יותר. אם אתם שואלים את עצמכם כיצד נוצרים הכעסים מלכתחילה, כנראה שיש עם מה לעבוד.

רצוי תמיד לזכור כי הכעס הוא רגש אנושי ולגיטימי וכל איש ודרכי התמודדותו עם הכעס. עלינו ללמוד לבטא את הכעסים בצורה החיובית ביותר ולהפסיק מלפחד בלבטא אותם. לא כולנו מסוגלים לבטא כעסים, משום שאנו לא מסוגלים להתמודד איתם, אבל כולנו מרגישים כעסים.

אימון אישי בשליטה בכעסים ייתן למטופל את הכלים לבטא את הכעס בצורה יעילה ובונה ולא בצורה הרסנית אשר איננה מובילה לשום מקום. אימון אישי מאפשר שליטה בכעסים והבנה לסיבות לכעסים ולתוצאה המתבקשת, התמודדות טובה יותר עם הכעסים השולטים בנו וכן שליטה בכעסים וידיעה כיצד לתעל אותו לשרותם של האינטרסים שלנו.

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!