לימודי NLP ודמיון מודרך

דמיון מודרךשיטת NLP היא מודל תקשורת הקשור לשיטות טיפוליות רבות.

הביטוי NLP מציג את מכלול התהליך:

N (neuro) – קליטה מוחית של העולם באופן ייחודי וספציפי לכל אדם, באמצעות גלים במוח הקולטים שדרים ממכלול החושים (שמיעה, ריח, ראיה, טעם וקינטיקה). באמצעות שיטת ה-NLP נלמדות הדרכים להבנת הסגנון בו קולט האדם את סביבתו, ובכך ניתן לעזור לו לפעול בהתאם למניעים המפעילים אותו.

L (linguistic) – חשיבות מכרעת בבחירת המילים. אם אדם הוא בעל גישה תבוסתנית לחיים, עוזרת לו שיטת ה-NLP לסלק מחייו כל ביטוי ושימוש במילים וביטויים שליליים.

P (programming) – על פי אבחון הפעילות הלשונית והמוחית, קיימת אפשרות לנתב את תוכנית הטיפולים אשר תתאים לאדם באופן אישי.

בקרב אנשים רבים קיים פער עצום בין היכולות האישיות הגלומות בהם, לבין תפקודם במציאות. כך מגיעים אנשים לתחושות חוסר מימוש עצמי, המובילות להלקאות עצמיות תדירות כמו גם לתסכול מתמיד מחייהם. אחד הפתרונות המוצעים למצב זה הוא ללמוד את שיטת הטיפול הייחודית של NLP.

השיטה נולדה בארצות הברית בשנות השבעים, והתגלתה על ידי שני חוקרים מתחום הפסיכולוגיה, פרופסור גרינדר, וד"ר בנדלר, אשר נקודת המוצא שלהם הייתה כי קיימת דרך לפצח את סוד הצלחתם של אנשים מסוימים, ולתרגם זאת לשיטה טיפולית.

הם ביצעו מחקרים ממושכים בקרב אנשים שנחשבו למצליחנים גדולים, גיבשו דעה מוצקה לגבי דפוסי חשיבה משותפים ובודדו אותם. כך פותחה שיטת NLP שמהותה תכנות לשוני ועצבי. השיטה מציעה דרך ליצירת שינויים בחיים, ולהשגת מטרות באמצעות עקרונות אחידים וברורים.

היכן ניתן ללמוד את השיטה?

קורס NLP הוא חלק מלימודי רפואה משלימה, הנמצאים בתוכניות הלימוד של מכוני הכשרה לרפואה אלטרנטיבית, בתי ספר ומכללות.

הקורס מכשיר את הבוגרים לעסוק בדמיון מודרך כמנחה או מטפל. על מנת להתמחות בהנח

מוח

יית מטופלים, יש להשתלב במכללות לרפואה משלימה, המלמדות סדנאות, קורסים ומסלולי לימודים המכשירים מטפלים להתמחות בדמיון מודרך, וכוללים לימודים מעמיקים ומתקדמים יותר.

משך הקורס הוא בסביבות 28 מפגשים, והוא כולל שעות תרגול ושעות לימוד אקדמאיות. כל תלמיד נדרש לתרגל את החומר גם בזמנו הפרטי. רק תרגול מספיק יכשיר את התלמיד לעמוד ברמה המתאימה.

ההכשרה הרשמית של קורס NLP ודימיון מודרך

סיום הקורס בהצלחה, מעניק לתלמיד תעודה בינלאומית של NLP Practitioner, לצד מכלול כלים מתאימים לטיפול התנהגותי. בעזרת הכלים, יקבל התלמיד כלים להשגת מטרות בחיים כמו גם לבצע שינויים משמעותיים בזמן קצר יחסית.

כבר בסוף שנת הלימודים הראשונה, ניתן להתחיל לעבוד בתפקיד סיוע למטפל מוסמך. לרוב מדובר בעבודות התנדבותיות או בעלות שכר בסיסי. לקראת סוף השנה השנייה של הלימודים, מוענק תואר NLP Master Practitioner, ואז ניתן להתחיל לקבל מטופלים באופן עצמאי.

הקורס מיועד לאנשים המבקשים לבצע שינויי בחייהם, או המחפשים קריירה או תחום חדש לעסוק בו.

לימודי דמיון מודרך על פי שיטת NLP

קורס NLP לוקח את תלמידיו למסע מופלא ומורכב לתוך המהות המרכיבה אותם. באמצעות הקורס, יוכלו התלמידים לפגוש את עצמם בשלל צורות וצבעים, לרוץ קדימה בזמן או לחזור לאחור. כמובן שאין אפשרות לשנות את אירועי העבר, אלא שבאמצעות דמיון מודרך, ניתן לשנות את הרגשות לגבי אירועים מסוימים, כמו אירועים המאופיינים בתחושת כישלון, ולהביט עליהם מנקודת מבט שונה, תוך שינוי כל הגישה.

שינוי התפיסה מאפשר צעידה קדימה מבלי למחזר את תחושות הכישלון אשר מעכב את ההתפתחות בהווה ובעתיד. זאת מהות תורת ה-NLP: מתן פרשנות חדשה למצבים שונים בחיים אשר אירעו בעבר, קיימים בהווה והקניית אפשרות פעולה טובה יותר לעתיד.

ראו גם:

טיפול בדיכאון באמצעות NLP

.

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!