חברות ייעוץ כלכלי

חברות ייעוץ כלכליחברות ייעוץ כלכלי

ניהול כלכלי נכון הוא המפתח שלנו להתפתחות והגשמה עצמית. כולנו יודעים כמה לא פשוט לחיות בארץ, מחירי הדיור, המחייה ומה בנוגע לבילויים? אז נתחיל בנימה אופטימית ונגיד שגם בארץ אפשר ללמוד איך להתנהל נכון כלכלית ואפילו להבטיח מרווח לנשימה. אנחנו לא רוצים לסיים את החודש כשאנו לא יודעים איך יראה החודש הבא. בשביל עצמאות כלכלית וניהול פיננסי נכון אתם צריכים לפנות אל חברות ייעוץ כלכלי אשר מטרתן להעניק לכם הכוונה פיננסית נכונה.

 

מהו ייעוץ כלכלי?

ייעוץ כלכלי הוא מפגש בין יועץ מוסמך ובין לקוח. המפגש יכול להיות כתוצאה ממשבר כלכלי אליו נקלעתם או במקום בו אתם רוצים להיות רווחיים יותר אבל לא יודעים איך לעשות את זה. במפגש כלכלי אנו תחילה נכיר אחד את השני, את המטרה שלשמה נפגשנו מלכתחילה, את הציפיות, את ההתנהלות הפיננסית שלכם עד היום ומה בעצם מונע מכם להגיע אל עצמאות כלכלית. לאחר ההכרות הראשונית נתחיל לפעול באופן פרקטי, נבנה תוכנית כלכלית מסודרת אשר תניב לכם תוצאות באופן הדרגתי. מי שמחפש תוצאות מהירות, אין לו מה להגיע לייעוץ כלכלי. אחד הדברים שנלמד במפגשים שלנו הוא שאין דבר כזה כסף מהיר, יש התמדה והיא המפתח שלכם להצלחה. 

כחלק מהייעוץ הכלכלי נבנה תוכנית אשר מותאמת לאופן בו אתם נמצאים כרגע, בהתאם להכנסות וההוצאות שלכם. כחלק מהייעוץ נלמד להכיר את הגופים להם אנו משלמים מדי חודש ולא תמיד יודעים על מה. פעמים רבות אנו נמצא אלטרנטיבות למוצרים שאנו קונים או דברים שעליהם אנו משלמים ולא יודעים למה. נכיר מושגים חדשים כמו הוצאות מוכרות, החזרי מס ונדע איך להניב מהם כסף שמגיע לנו. וכמובן, החלק האחרון הוא יישום התוכנית, זהו החלק הקשה ביותר בו אתם נמדדים לפי הכושר המנטלי שלכם והרצון שלכם להגיע ליעדים אותם הצבנו בתחילת הדרך. 

 

מה ההבדל בין ייעוץ כלכלי לליווי כלכלי?

ייעוץ כלכלי הוא מפגש אשר אינו כולל ליווי של התוכנית העסקית. כפי שציינו, במפגש אנו נלמד איך ההתנהלות הכלכלית שלנו עד היום למעשה "פגעה" בנו או מנעה מאיתנו להגיע לרווחים הרבה יותר גבוהים. ליווי כלכלי הוא שונה, אנו כן נקבל את כל הכלים שאנו צריכים אבל יהיה לנו מאמן כלכלי אשר יעבור איתנו את שלב היישום, שלב שהוא מאוד קשה מנטלי. בדיוק כמו מאמן כושר, אנו נדע איך להגיב למעידה מהתוכנית, נדע איך לעזור לכם להתמיד והכי חשוב, נדע איך להציב לכם את האמת בפרצוף, גם כשזה לא נעים.

האם ייעוץ כלכלי נכון רק לבתי עסקים?

חברות ייעוץ כלכלי לא פועלות רק כדי לעזור לעסקים לעמוד חזרה על הרגליים או להפוך לעסק רווחי יותר. חברות אלו פועלות בכל מקום בו יש צורך בהכוונה כלכלית. פעמים רבות אנו פוגשים משפחות שלא מצליחות לסגור את החודש. אותן משפחות יכולות להאשים את מחירי הדיור, את סדר גודל ההכנסה שלהן, את יוקר המחייה בארץ. בסופו של דבר, מי שסוף החודש לא מצליח להיות מאוזן מבחינה פיננסית הוא אתם, ותמיד יש דרך לשנות את המצב הנתון עם מה שיש לנו. 

 

מתי יש צורך בסיוע חיצוני?

סיוע חיצוני של חברות ייעוץ כלכלי דווקא בולט יותר כאשר עסקים נמצאים בתחילת דרכם ולא באמת יודעים איך להתנהל נכון מול הספקים, החשבונות, הרשויות וכן הלאה. כמו כן, יש לא מעט לקוחות אשר פונים אלינו כאשר הם נקלעים למשבר כלכלי או ממש בדרך לשם. ייעוץ חיצוני תמיד רלוונטי, עדיף כמה שיותר מוקדם כדי שלא נגיע למצב אל חזור. יש מקרים בהם הפיתרון הנכון ביותר עבורכם יהיה לפשוט רגל, אבל אתם לא באמת רוצים להגיע למצב הזה כי אתם משאירים על עצמכם חותמת שחורה. לכן, ככל שתפנו מהר יותר לחברה מקצועית אשר תעניק לכם את הכלים להתמודד כלכלית נכונה ככה תרוויחו יותר, תרתי משמע. 

כמה עולה לשכור את שירותן של חברות ייעוץ כלכלי?

השירותים של חברות הייעוץ הם מגוונים וכך גם המחיר אותו תשלמו. המחיר נקבע בהתאם למצב בו אתם נמצאים, בהתאם ללקוח עצמו, האם מדובר על עצמאי, עסק או משפחה. המחיר משתנה גם בהתאם למסלול אותו אתם בוחרים, אם מדובר על מפגש אחד המחיר יכול להגיע לכמה מאות שקלים, אם מדובר על ליווי המחיר משתנה בהתאם לאורך הליווי וכן הלאה. המטרה שלכם היא לא להסתכל על ההוצאה כרגע, אלא על השקעה לטווח ארוך. חברות ייעוץ כלכלי אשר מבטיחות לכם הרים וגבעות תוך פרק זמן קצר הן חברות שכדאי להתרחק מהן.

 

איך בוחרים חברות ייעוץ כלכלי בצורה חכמה?

הבחירה שלכם היא מאוד קריטית. יש לא מעט חברות או פרילנסרים אשר מציעים שירותים של הכוונה כלכלית וייעוץ עסקי. עליכם למצוא את החברה איתה אתם באמת רוצים לעבור את התהליך. הדבר החשוב ביותר הוא למצוא חברה אשר יש לכם כימיה טובה איתה, חברה אשר תשקיע בכם כאילו אתם הלקוח היחיד שלה. שימו לב מי הם היועצים אשר יעניקו לכם את השירות, מהי ההכשרה שלהם, האם יש להם ניסיון בתחום, האם הם מחזיקים בתארים רלוונטיים. רק לאחר בחינה מעמיקה של כל הפרמטרים האלה תוכלו להתקדם לשלב הבא. 

הבחירה שלכם לא צריכה להיות פזיזה על אף המצב בו אתם נמצאים. זכרו, מדובר על השקעה לטווח ארוך וגם אם ייקח לכם יומיים להגיע להחלטה, היומיים האלה הם קריטיים. נסו לשאוב חוות דעת אודות החברות אשר אתם מעוניינים לעבוד איתן. שימו לב גם האם מדובר על חברות אשר מייעצות לעסקים בלבד או גם למשפחות ועצמאים. התאימו את החברה לצרכים שלכם. 

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!