אבחון פסיכולוגי מקיף

אנשים רבים נרתעים כשמציגים בפניהם את הרעיון לבצע אבחון פסיכולוגי. אנשים משייכים את הפרוצדורה למשהו אפל שישים עלינו איזושהי חותמת בלתי ניתנת להסרה אך האמת היא שזה ממש לא כך. אבחון פסיכולוגי היא פרוצדורה שאנשים רבים מבצעים והיא נודעה להקל על החיים של המבצעים אותה. על מנת להפיג את החשש ולהדוף את כל הסטיגמות שאולי קופצות לכם לראש הכנו לכם את המאמר הזה שיסכם עבורכם את המידע שכל אחד צריך לדעת אודות אבחון פסיכולוגי.

מה זה אבחון פסיכולוגי?

אבחון או הערכה פסיכולוגית הוא תהליך בו הפסיכולוג\ית מבצע אבחון של התנהגויות, יכולות, רגשות ומבעים של אדם מסוים וגם על מנת לבדוק את התפקוד שלו במספר מובנים. פעמים רבות תהליך האבחון הפסיכולוגי יכלול בתוכו מספר מבחנים שונים, שיחות עם פסיכולוג, ביצוע הדמויות שונות, משימות של דיווח עצמי ועוד. 

מי יכול לבצע אבחון פסיכולוגי?

זוהי נקודה חשובה מאוד. אנשי מקצוע רבים יכולים להציע לכם לבצע אבחון פסיכולוגי גם אם אין להם את ההכשרה המתאימה. צריך לדעת כי רק פסיכולוגים קליניים מורשים יכולים לבצע אבחונים פסיכולוגים. בנוסף, כדאי לדעת שרק פסיכולוגים מורשים יכולים לרשום חוות דעת לאחר האבחון שתוכל לשמש אתכם בכל מקום אשר תרצו. 

האם יש רק סוג אחד של אבחון פסיכולוגי?

לא. ישנם כמה סוגים מקובלים של אבחונים פסיכולוגים. נהוג להתאים את סוג האבחון על פי סוג המידע שאתם רוצים לקבל. קיימים אבחונים ספציפיים המיועדים לילדים, אבחון שיכול להצביע על קשיי התפתחות שונים, אבחון אישיות שפעמים רבות נדרש לביצוע על ידי מקומות עבודה רגישים, אבחון שנועד לאתר קשיי למידה או דיסלקציה ועוד. 

מה מקבלים בסופו של האבחון הפסיכולוגי?

במרבית המקרים, בסופו של האבחון הפסיכולוגי שתבצעו תקבלו חוות דעת פסיכולוגית. בחוות הדעת הפסיכולוג יסכם את כל הממצאים שעלו במהלך האבחון, יפרוש את התובנות שיש לו כאיש טיפול ויציע תוכנית להמשך טיפול או תוכנית עבודה. חשוב לדעת כי כל חוות דעת פסיכולוגית נכתבת מתוך מחויבות למקצוע הפסיכולוגיה ומתוך רצון לתרום להתפתחות שלכם, שום דבר שם לא נכתב על מנת להכאיב או לגרום נזק. 

איך אוכל לדעת שאני צריך אבחון פסיכולוגי?

מרבית האנשים ניגשים לבצע אבחון פסיכולוגי כשהם מרגישים שיש משהו שעומד בדרכם, משהו בתוכם שהם חייבים לקבל עליו תשובה. פעמים רבות תידרשו לעבור אבחון, למשל בשביל התאמה של הילד למסגרת לימוד מסוימת או על ידי מקום שמעוניין להעסיק אתכם. אם אתם מרגישים שעליכם לעבור אבחון פסיכולוגי כדאי להתייעץ על כך עם איש מקצוע מוסמך שיוכל לעזור לכם להבין האם זהו הדבר הנכון לנפש שלכם. 

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!