פיתוח מנהלים

פיתוח מנהליםכל עסק בכל סדר גודל עובד בהיררכיה מסוימת כאשר המנהל נמצא בחלק העליון של שרשרת ההיררכיה. מעל למנהל אפשר למצוא משקיעים, מנכ"לים ובעלי המניות בחברה. בכל זאת, למנהל יש תפקיד קריטי בעסק והוא נוכח במקום, נותן שירות ללקוחות, פותר בעיות צצות ומנהל את עובדיו בזמן אמת לטוב ולרע. פיתוח מנהלים הוא תהליך קריטי לכל עסק בשביל למנף את העסק ולדגול בשימור עובדים שכן שימור עובדים היא אחת המגרעות של עסקים רבים. 

 

מה זה פיתוח מנהלים?

פיתוח מנהלים הוא תהליך המעצים את המנהל ומאתר את נקודות החוזקה והתורפה שלו. פיתוח מנהלים נקבע בהתאם לחזון של המנהל והארגון עצמו, מדובר על תהליך האורך מספר שלבים בו יעמיקו מנהלים את הידע המקצועי שלהם ולא פחות גם את הידע הניהולי. אחד הכלים הקריטיים שיש בפיתוח מנהלים הוא יחסי אנוש. יחסי אנוש בין הלקוח למנהל, בין המנהל לעובד ובין העובד ללקוח – כל אלו יוצרים שרשרת מאוד קריטית שרבים נוטים באחת מהלולאות לפשל. התהליך של פיתוח מנהלים לוקח מספר מפגשים אשר גם מחוץ למפגשים יש צורך ביישום התהליך ולכל שאלה או פנייה ניתן ליצור בכל רגע נתון קשר עם המאמן. 

כמו כן, יש גם תוכניות של מפגש למפגש אשר הן נחשבות לפחות אפקטיביות, הן אומנם מעשירות את הידע אבל כל כלי היישום והשאלות העולות ביום-יום מתמסמסות למנהל בין הידיים. המטרה מלבד ליחסי אנוש היא גם להגביר את האפקטיביות בארגון. בין אם אתם מנהלי ארגון יחידים (מנכ"לים) ובין אם אתם עובדים בתור שכירים המטרה שלכם זהה – להפוך את העסק ליום אפקטיבי. ללא יישום המטרה הזאת יבחר מנהל אשר כן עונה להגדרות האלו או חלילה העסק יכול לקרוס. בתוכנית פיתוח מנהלים לומד המנהל איך לשפר את היכולות הניהוליות שלו, מהם הדגשים הקריטיים בארגון ולמה הוא חייב להיות מודע במהלך כל שהותו. 

 

מבנה תוכנית פיתוח מנהליםמבנה תוכנית פיתוח מנהלים

פיתוח מנהלים מתחלק לרוב ל-4 מפגשים עיקריים אשר בכל אחד מהמפגשים מתעמקים בנושא אחר. כמות המפגשים והתוכן יכולים להשתנות בהתאם לאופי הארגון בו המנהל נמצא ובהתאם למטרותיו:

  1. הכרות – השלב הראשון הוא להכיר את המאמן ואת המנהל, היכרות בין השניים נועדה כדי לעבוד על תיאום ציפיות וכמו כן, המנהל יכול לבדוק האם יש את הכימיה הנכונה בינו ובין המאמן, שכן הכימיה היא כלי קריטי בתהליך עצמו.
  2. זיהוי והגדרה – בשלב זה המאמן מפרק לגורמים קטנים את כל המהות של פיתוח מנהלים. המאמן מתמקד במנהל, בתכונותיו החזקות והחלשות, מהם הערכים של המנהל, מה מונע ממנו להצליח, האם מדובר על קשיים פיזיים בדרך כמו כסף או שהמכשול דווקא נמצא בראש (לרוב הוא בראש) ובהתאם לכך יידע המאמן במה להתמקד במהלך התוכנית.
  3. חזון – מציאת החזון של המנהל היא דבר שאי אפשר לפסוח עליו, ללא חזון אין מטרה להמשיך בתהליך. החזון של המנהל הוא עמוד התווך שגורם לו לקום כל בוקר וללכת לעבודה. במהלך התוכנית נבדוק היטב מהו החזון שעומד מאחורי הארגון ומאחורי המנהל עצמו. גם אם אתם חושבים שיש לכם חזון, יכול להיות שהוא הרבה פחות מופשט מאיך שאתם מגדירים אותו.
  4. סביבה – בשלב זה כבר המנהל נמצא עמוק בתוך התוכנית. השלב של הסביבה הוא באמת בדיקה כללית של השותפים להגשמת החזון של הארגון, איזו סביבה מפריעה לו להגשים את החזון שלו (יכול להיות שמדובר על סביבה ביתית דווקא ולא מקצועית) ומהי הסביבה התומכת של המנהל ואיך היא תורמת בהגשמת החזון.  

 

למה אתם צריכים פיתוח מנהלים בארגון שלכם?

כל ארגון גדול מחזיק תחתיו לא מעט מנהלים, בין אם מדובר על מנהל מחלקה ובין אם מדובר על מנהל משרד. המטרה שלכם בתור בעלי העסק היא לגרום לעסק לתפקד בצורה בה יש לכם כמה שפחות מעורבות תוך כדי צמיחת העסק בקצב של פוחת מהמגמה החיובית שנה לפני כן. בסופו של דבר עסק נקבע על פי התוצאות שלו, התוצאות הן יוצא של הניהול ועובדי החברה. לכן, חשוב להקפיד על ניהול אפקטיבי ועל דרג ניהולי מוכשר שיודע להתנהל ולקדם את העסק ללא מעורבות שלכם. מבעד לכך, כאשר אתם שולחים מנהלים בחברה לפיתוח מנהלים אתם מראים אכפתיות כלפי העובד, הקורס מעניק ידע רחב ולא רק מתמקד בארגון שלכם בלבד אלא מעניק כלים מנהליים מאוד חשוב לכל מנהל. כבר תוכלו לראות שיפור מגמה ביחסי האנוש בחברה, באפקטיביות של עובדים ששמחים יותר לבוא לעבודה ואפילו זה יהיה ניכר בכמות התלונות של העובד ובכמות הפיטורים שיש בעסק מדי שנה. המטרה הכללית של פיתוח מנהלים הוא לא לדאוג למנהלים בלבד, אלא כל הדרגים נהנים מהיעילות של התוכנית. 

במה מתמקד פיתוח מנהלים?

  1. ניהול זמן – אחד הדברים הקריטיים ביותר לעסק הוא ניהול זמן נכון. ללא ניהול זמן נכון העסק נפגע באופן משמעותי. כמובן, ניהול זמן חייב להיעשות באופן מושכל שלא פוגע בעובדי החברה ובמנהל עצמו.
  2. יחסי עובד מעביד – התקשורת בין הדרגות השונות בעסק שלכם היא זאת שתקבע את רמת האושר של העובדים ובכך את היעילות שלהם. עבודה של יחסים בין מנהל לעובד היא עבודה מאוד עדינה שצריכה עדיין לשמור על יחסים תקינים ועם זאת, העובד יוכל להרגיש בנוח לדבר על המנהל. כמו כן, קיום שיחות אישיות הוא מאוד נכון לשימור עובדים ויעילות העסק. 
  3. משוב – מנהלים רבים חוטאים דווקא כאן, בקבלת ביקור ומשוב. במקום לקחת את הביקורת ולייעל אותה, להפוך את החיסרון ליתרון, הוא שוברים את הכלים ונכנסים לחרדות מיותרות. במהלך תוכנית פיתוח מנהלים אנו לומדים איך להתנהל מול ביקורת, איך לא לגרום ללחץ לנהל אותו ואיך לעבוד בשיתוף פעולה ולא באופן סוליסטי. 

פיתוח מנהלים

פיתוח מנהלים הוא תהליך חשוב מאוד שמסייע למנף את העסק ולדגול בשימור עובדים. מדובר בתהליך שכולל מספר שלבים ומיועד להעמקת הידע של המנהל מבחינה מקצועית וניהולית כאחד. מהו פיתוח מנהלים? 

 

מהו פיתוח מנהלים?

בכל עסק יש היררכיה מסוימת, כאשר המנהל נמצא בחלקה העליון. לא תמיד המנהל יהיה הכי גבוה בהיררכיה שכן יכולים להיות מעליו משקיעים, מנכ"לים, בעלי מניות ועוד. אך, למנהל יש אחריות רבה ותפקיד קריטי מאחר שהוא זה שמנהל את העסק ונוכח בו, הוא יודע מה מצב העסק, מעניק שירות ללקוחות, פותר בעיות ומנהל את העובדים.

פיתוח מנהלים הוא תהליך חשוב מאוד שמעצים את המנהל ומאתר את נקודות החוזקה והתורפה שלו. התהליך של פיתוח מנהלים ייקבע בהתאם לחזון המנהל וחזון הארגון עצמו. מדובר למעשה על תהליך שכולל מספר שלבים חשובים בהם יעמיקו את הידע המקצועי והניהולי של המנהל. 

אחד הכלים החשובים ביותר בפיתוח מנהלים הוא יחסי אנוש. יחסי אנוש בעסק- בין הלקוח למנהל, בין המנהל לעובד ובין העובד ללקוח- יוצרים שרשרת קריטית מאוד שחשוב מאוד לבצע אותה כהלכה וזאת ניתן לחידוד עם פיתוח מנהלים. 

מלבד ליחסי אנוש, בפיתוח מנהלים לומדים להגביר את האפקטיביות בארגון. בין אם אתם מנהלי ארגון יחידים (מנכ"לים) ובין אם אתם שכירים, המטרה היא להפוך את העסק לאפקטיבי יותר. ללא יישום המטרה הזאת, יש צורך בבחירת מנהל שיענה על ההגדרות או שהעסק יקרוס. 

 

כיצד מתבצע פיתוח מנהלים?

פיתוח מנהלים הוא תוכנית שלוקחת מספר מפגשים. מחוץ למפגשים חשוב להמשיך וליישם את התהליך ובמידה שנתקלים בקשיים או שאלות ניתן לפנות למאמן לכל דבר. 

יש תוכניות פיתוח מנהלים של מפגש למפגש. תוכניות אלה נחשבות לפחות אפקטיביות שכן השאלות שעולות במהלך הימים יכולת להתפספס והמנהל לא יקבל עליהן תשובה. 

בתוכנית פיתוח מנהלים המנהל לומד כיצד לשפר את היכולות הניהוליות שלו, מקבל את הדגשים הקריטיים בארגון ואת האלמנטים החשובים להם חייב להיות מודע. 

 

מה החשיבות של פיתוח מנהלים?

כל ארגון גדול מחזיק לא מעט מנהלים. אלה יכולים להיות מנהלי מחלקה או מנהלי משרד, אשר לכל אחד מהם אחריות אחרת ושונה. בתור בעלי עסק, המטרה היא לגרום לעסק לתפקד בצורה הטובה ביותר תוך מינימום מעורבות, וצמיחת העסק בקצב של פחות מהמגמה החיובית שנה לפני כן. 

בסופו של דבר, העסק נקבע על פי התוצאות שלו, והן נקבעות על פי ניהול ועל פי עובדי החברה. לכן, על מנת לשמור על ניהול אפקטיבי ועל דרג ניהולי מוכשר שיודע להתקדם ולקדם את העסק, ניתן לעבור תהליך של פיתוח מנהלים. 

בנוסף, כאשר שולחים מנהלים לתוכנית פיתוח מנהלים, הדבר מראה שאכפת לכם מהעובד. תוכנית פיתוח מנהלים מעניקה ידע רחב ומתמקדת במגוון דברים חשובים, לא רק עבור הארגון שלכם אלא בכלל. המנהלים מקבלים כלים ניהוליים חשובים מאוד. 

בזכות פיתוח מנהלים תוכלו לראות שיפור מגמה ביחסי האנוש בחברה, באפקטיביות העובדים, הפחתה בכמות התלונות, הפחתה בכמות הפיטורים ועוד. בזכות פיתוח מנהלים גם המנהלים וגם הדרגים הנוספים יוכלו להנות משיפור התנאים. 

 

מבנה תוכנית פיתוח מנהלים

תוכנית פיתוח מנהלים תכלול בדרך כלל ארבעה מפגשים עיקריים. בכל אחד מהמפגשים יתעמקו בנושא אחר. יש לקחת בחשבון שכמות המפגשים והתוכן שלהם יכול להשתנות בהתאם לאופי הארגון ולמטרותיו. 

תכני המפגשים- 

  1. הכרות- תחילה המאמן יכיר את המנהל. במפגש זה יש ליצור תיאום ציפיות מהתהליך ולהבין מי האדם שעומד מולך. כמו כן, במפגש ניתן להבין האם הכימיה בין השניים נכונה, מאחר שהיא חשובה מאוד להצלחת התהליך. 
  2. זיהוי והגדרה- לאחר מכן, המאמן יפרק לגורמים קטנים את המהות של פיתוח מנהלים. המאמן יתמקד במנהל, בתכונות החזקות שלו ובתכונות החלשות שלו, יבין מה הערכים של המנהל ומה מונע ממנו להצליח. המאמן ינסה להבין מה המכשולים שעומדים בפני המנהלים והאם הם פיזיים או פסיכולוגיים. בהתאם לכך יבנה המאמן את המשך התוכנית.
  3. חזון- אחד הדברים החשובים בפיתוח מנהלים הוא מציאת חזון. החזון הוא למעשה עמוד התווך של המנהל והוא זה שמניע אותו להצליח. בלי חזון אין מטרה להמשיך בתהליך. לכן, במהלך התוכנית יש לבדוק מה החזון שעומד מאחורי הארגון ומאחורי המנהל.
  4. סביבה- בשלב זה המנהל כבר לגמרי בתוך התוכנית. שלב הסביבה כולל בדיקה כללית של השותפים לצורך הגשמת החזון של הארגון. כמו כן, בשלב זה יש לבדוק איזו סביבה מפריע למנהל להגשים את החזון שלו ומה הסביבה התומכת של המנהל. יש לבדוק כיצד הסביבה התומכת תורמת להגשמת החזון.  

 

במה מתמקד פיתוח מנהלים?

בפיתוח מנהלים יהיו מספר דגשים על אלמנטים חשובים- 

  • ניהול זמן- אחד הדברים החשובים ביותר שיקבעו האם העסק יצליח או לא הוא ניהול זמן נכון. בלי ניהול זמן נכון העסק עלול להיפגע באופן משמעותי. בתוכנית פיתוח מנהלים תקבלו כלים לניהול זמן משמעותי וכיצד לעשות זאת באופן מושכל שלא פוגע בעובדים או במנהל. 
  • יחסי עובדי מעביד- בעסק יש דרגים שונים. חשוב מאוד לשמור על תקשורת ועל יחסים טובים בין הדרגים השנים. התקשורת היא זאת שתקבע את רמת האושר של העובדים וכך את היעילות שלהם. יחסי עובדי מעביד הם יחסים עדינים מאוד שצריכים להישמר תקינים. העובד צריך להרגיש בנוח לדבר עם המנהל ועם זאת לכבד אותו. כמו כן, חשוב מאוד לנהל שיחות אישיות עם העובדים על מנת לשמר עובדים ולייעל את העסק. 
  • משוב- פעמים רבות, מנהלים רבים חוטאים בקבלת ביקורת ומשוב. לא כל מנהל מצליח לקבל ביקורת וללמוד ממנה. בפיתוח מנהלים, לומדים כיתד להתנהל מול ביקורת, כיצד לא לתת ללחץ או לפגיעה לנהל אותנו, כיצד להפוך חיסרון ליתרון וכיצד לעבוד בשיתוף פעולה. 
איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!