אימון אישי להצלחה

אימון אישי להצלחהכמעט אין אדם שמגיע לשלב כלשהו בחיים בו הוא לא מרגיש מסופק בהווה הקיים, אותו אדם מרגיש שיש לו פוטנציאל להגשים את עצמו בתחומי החיים בהם הוא בוחר ובכל זאת הוא תקוע במקום בו הוא לא מרגיש מסופק. אימון אישי להצלחה נוגע לכל תחומי החיים, כי הרי מה שנחשבת להצלחה מבחינת אדם מסוים לא תהיה הצלחה עבור מישהו אחר. הצלחה יכולה לבוא לידי ביטוי בתור הצלחה בזוגיות, בקריירה, גידול ילדים, כסף ומה לא? 

 

מהו אימון אישי להצלחה?

אימון אישי להצלחה הוא קואצ'ינג בו מלווה מאמן את המתאמן להשגת מטרותיו. יש הבדל בין אימון לבין ייעוץ, שכן בייעוץ אותו בעל מקצוע מייעץ לאדם מה עליו לעשות, מה נכון לו בשלב זה ומה לא בעוד שאימון נוגע להשגת המטרה וכלים פרקטיים שעוזרים לאותו אדם להגיע להגשמה. אימון אישי להצלחה בנוי משני מישורים:

  • עולם ההוויה – זהו המישור הרוחני מבין שני המישורים. היחס כאן הוא לרגשות של המתאמן, הכרה של החסמים שיכולות לכלול מחשבות שליליות, תחושות, סביבה ועוד. עולם ההוויה נותן למאמן גם את האפשרות להכיר מעט יותר את מי שעומד מולו ובכך לבנות תוכנית פרקטית לעבודה.
  • עולם העשייה – עולם העשייה מתייחס לפרקטיקה, למטרות ולניהול זמן תקין של המתאמן. המאמן מזהה דפוסי התנהגות אצל המתאמן שמונעים ממנו להגשים את המטרות שלו. מציאת דפוסי התנהגות והסרת הרגלים ישנים שמונעים מהמתאמן להתקדם בחיים שלו הוא כלי מספר אחד להגשמת המטרות. בעולם הקואצ'ינג והפסיכולוגיה יש כאלו שיבחרו להשתמש רק במישור אחד, אך אנחנו מאמינים שנדרש שילוב ביניהם. 

במהלך תוכנית האימון יש להישאר בפיקוח אחרי הנעשה גם מבחינת שני מישורים: המישור הפנימי (חוסן אופי) ומישור ההתקדמות. בכל תוכנית עבודה יש בניית שלבים מדויקת ויעדים, המטרה שלנו היא להגיע ליעדים אותם בחרנו בהתאם ללוח הזמנים הנקבע. הצבת המטרות והגדרות יעדים חדשים מאתגרת את המתאמן ומניעה אותו לפעולה. הצבת המטרות חייבת להיקבע בשיקול דעת ובהתאם ליכולתו של המתאמן, אחרת הוא יכול להגיע לייאוש מהר מאוד. היעדים שנבחרים בכל פעם מתקדמים עם פסיעה לעבר המטרה המרכזית ובמשך כל זמן ההתקדמות יש לפקח גם על המישור הפנימי. בסופו של דבר, המטרה היא לא להישאר צמוד למתאמן לאורך כל ימי חייו אלא לתת לו את הכלים להתמודדות אישית ובכך לפתח את החוסן הנפשי שלו. פיתוח המישור הפנימי נעשה באמצעות מציאות חוזקותיו של המתאמן, מהן האמונות שלו והערכים, מה מגביל אותו בחיים, האם הוא מונע מפחד, האם יש משהו בסביבה בה הוא נמצא שגורם לו לשחיקה? המישור הפנימי משפיע באופן ישיר על ההתקדמות של המתאמן והגעה ליעדים בזמן.

 

מהם הקווים המנחים של אימון אישימהם הקווים המנחים של אימון אישי?

אימון אישי להצלחה בכל תחומי החיים נוגע במספר עקרונות שונים המנחים את המאמן וגם את המתאמן גם בבניית התוכנית וגם ביישומה:

  1. האדם עצמו – הנחת היסוד באימון אישי להצלחה הוא שהאדם יודע מה הכי נכון עבורו, אותו אדם יכול לענות לכל השאלות הנדרשות ויודע את התשובות הנכונות. המטרה היא לא לשנות את האדם, אלא למצוא את הפוטנציאל "החבוי" ולהחזיר אותו לפרונט. הנחת היסוד יוצאת מכך שלכל אדם יש את היכולת לספק את הכלים להגשמת המטרות שלו.
  2. הבעיה עצמה – המטרה היא לא להתמקד בבעיה עצמה כמו "אני לא מצליח להיכנס לזוגיות", אלא להבין מהם המחסומים שגורמים לו לוותר על זוגיות טובה, להימנע מזוגיות וכן הלאה. כל אלו הם חסמים שאנחנו רוצים להסיר ואותם חסמים נוגעים לעוד תחומים בחיים. לכן, המטרה היא לא לפתור בעיה במקום אחד, אלא למצוא את שורש הבעיה שיכולה לבוא לידי ביטוי במקומות אחרים בחיים.
  3. עתיד – בשונה מטיפול פסיכולוגי שבוחן את העבר של המטופל, באימון אישי המטרה היא להסתכל על העבר כמה שפחות, העיניים שלנו נשואות לגבי העתיד. הבחינה היחידה של העבר נוגעת לדפוסי התנהגות חוזרים, ופחדים שכדאי לשים דגש עליהם בשביל לבנות עתיד טוב יותר. 
  4. שינוי – אחד מדפוסי המחשבה הנפוצים ביותר הוא שאותו אדם לא מאמין בשינוי. רבים מאיתנו חושבים שהמציאות הקיימת לא ניתנת לשינוי ולא ניתן לשנות דפוסי התנהגות המונחלים בנו כבר עשרות שנים. זכרו, מחשבה יוצרת מציאות, ניתן תמיד לשנות דפוסי התנהגות ותמיד ניתן לקבל חיים טובים יותר כפי שמגיע לנו. 
  5. גישה אובייקטיבית – לא משנה מהו הרצון שלכם, מהי המטרה שלכם, הגישה חייבת להיות אובייקטיבית מכיוון שכל אחד מסתכל וחווה את המציאות בצורה שונה. המטרה של האימון היא גם לתת פרספקטיבה חדשה ולחשוף בפני המתאמן את המציאות בעיניים של מישהו אחר. לפעמים המטרה או הבעיה נראית גדולה כל כך בעיניי המתאמן, אבל למעשה בעיניים של מישהו אחר אתם לא רחוקים ממנה.
  6. רקע – אי אפשר לבנות תוכנית אימון אישי להצלחה ללא הכרת הרקע של המתאמן. מטרת האימון היא כן להכיר את הרקע של המתאמן וגם במהלך השגת המטרה כל "דיווח" הוא קריטי, מכיוון ששם טמונים דפוסי התנהגות שונים שאנחנו רוצים למגר או להעצים מצד שני. גם אם אתם חושבים שמה שאתם מספרים הוא לא רלוונטי למאמן, תנו למאמן את המקום שלו וסמכו עליו.

מאמן אישי להצלחה נמצא שם בשבילכם גם בשביל ייעוץ, גם בשביל החדרת מוטיבציה וגם מעין פסיכולוג עבורכם. המפגשים הם מפגשים ממוקדים, אך בשונה מדפוס של חבר, המאמן לא יהיה מוכן להתפשר על פחות ממה שהוא מצפה מכם במהלך תוכנית העבודה ויידע להעמיד אתכם במקום.

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!