אימון אישי לחיים טובים

אימון אישי לחיים טוביםכל אחד מאיתנו רוצה לחיות חיים מאושרים ולכל אחד מאיתנו יש את הזכות והיכולת לחיות חיים כאלו. אימון אישי לחיים טובים מתבסס על מיגור הרגלים רעים שפוגעים בהתקדמות שלכם למטרה, בפסיכולוגיה חיובית ובהתבוננות על החיים שלכם באופן אובייקטיבי. לכל אחד מאיתנו יש חוזקות וחולשות, המטרה שלנו היא לא להתמקד רק בחולשות, אלא גם בחוזקות שלנו וכיצד הן משפיעות לנו על החיים. הסוד לחיים טובים לא תלוי רק בשינויים פיזיים בחיים, אלא גם בהתבוננות קצת שונה.

 

אימון אישי לחיים טובים – מה זה?

אימון אישי לחיים טובים אולי נשמע כמו טרנד חדשני, אבל החל משנות ה-80 ענף זה צבר פופולריות ורק התחזק עם השנים. ההיסטוריה של אימון לחיים מסתמכת על תנועת הפוטנציאל האנושי, הכשרת מנהיגות, חינוך, התפתחות אישית ובתחומים רבים בפסיכולוגיה. כיום התחום של אימון אישי לחיים טובים כולל היקף תחומי חיים רחב, כולל מערכות יחסים, כספים, קריירה, בריאות, ביטחון עצמי, העצמה ורווחה כללית. התפקיד של מאמן אישי הוא לבנות מסלול להשגת יעדים מוגדרים. בין אם מדובר על יעדים בעבודה, במשפחה או יעדים אישיים. מאמנים פועלים בשיתוף פעולה עם המתאמן ולא אחרת, המטרה היא להתאים את המסלול למתאמן ולא לבנות מסלולים כלליים. המאמן לא פועל בתור חבר, אלא בתור קאוצ'ר – המטרה של המאמן היא לראות אתכם משיגים את היעדים לפי התוכנית ובמקרה בו אתם לא עומדים ביעדים זה מקומו להעמיד אתכם במקום. המפגשים הם בדרך כלל מפגשים שבועיים או דו-שבועיים בני שעה, אך האימון של המתאמן לא מפסיק מחוץ למפגשים, עליו ליישם את כל הכלים אותם הוא מקבל במהלך המפגש. כמובן, המאמן נמצא זמין למתאמן לכל שאלה שעולה, תהייה, שיתוף וכן הלאה. אימון אישי לחיים עוסק בכמה תחומים כלליים:

 

 

  1. מטרות – בתור התחלה המאמן רוצה למצוא את המטרה, אפשר לקרוא לזה גם חזון של המתאמן. לכל אחד מאיתנו יש מטרה בחיים, גם היא קטנה עבור מישהו אחר, עבורנו היא עולם ומלואו. המטרות יכולות לבוא לידי ביטוי בדפוסים שהמתאמן רוצה להיפטר מהם, בקידום בעבודה, דיאטה וכספים. ברבים מהמפגשים המתאמן מציין מטרה שלמעשה נוגעת בתחום אחד בחיים שלו אך משפיעה באופן ישיר על תחומים אחרים ולכן, זה התפקיד של המאמן להיפטר משורש הבעיה ולא באופן נקודתי. 
  2. התמודדות – במהלך האימונים מקבל המתאמן כלים להתמודדות עם הקשיים אותם הוא חווה. במקרים רבים הקושי להיפטר מהרגלים הוא גדול, הוא מלא בחרדות ולחצים, לעלות בכל פעם מדרגה זאת מטלה די קשה למי שרגיל להישאר במקום מתוך נוחות או פחד. המאמן מעניק למתאמן כלים להתמודדות גם עם הקשיים ו"תופעות הלוואי" שחש המתאמן במהלך המפגשים. 
  3. כלים פרקטיים – המטרה של המאמן היא לא להיות צמוד למתאמן לאורך כל החיים, אלא להעניק לו כלים פרקטיים ליישום המטרות. הכלים האלו הם לא "ספציפיים", אלו כלים שמתאימים לתחומים רבים בחיי היומיום. כלים אלו ישמשו את המתאמן גם כאשר יהיה כבר אחרי האימון ואפילו אחרי השגת המטרות, כי בסופו של דבר תמיד יצוצו מטרות חדשות. 
  4. הכרה עצמית אתם מכירים את עצמכם? בכל מפגש אנחנו לומדים להכיר את עצמנו יותר, ההיכרות היא לא רק עבור המאמן, אלא עבור המתאמן. אנו נלמד להכיר למה אנחנו פועלים כמו שפעלנו ועל אילו נקודות זה לוחץ. בשונה מטיפול פסיכולוגי, אנחנו לא רוצים להתמקד בעבר של המתאמן, אלא בעתיד שלו. נכון, כן נצטרך לדוש בעבר כדי למצוא הרגלים חוזרים שפוגעים בכם מלהתקדם בחיים, להכיר את הסביבה שלכם וכיצד היא משפיעה עליכם ועל האופי שלכם.

מי צריך אימון אישי לחיים טובים?

לפעמים בחיים אנחנו מרגישים שהכל תקין, אנחנו כן מרגישים "תקיעות" כלשהי וחוסר סיפוק, אבל אנחנו לא יודעים לשים את הדגש על הנקודה האחרונה. הצורך של אימון אישי לחיים טובים נוגע למי שחווה תסמינים של עצבנות תכופה, מתח, חרדה, חוסר יכולת לשבור הרגלים רעים, חוסר הגשמה בחיי חברה, יצירתיות חסומה, חוסר שביעות רצון בעבודה ועוד. כיום ניתן לראות הרבה אנשים שנעזרים במאמנים אישיים לכן ואכן התוצאות ניכרות בשטח. אימון אישי לחיים מתאים למי שצריך את הבוסט להגשמה עצמית, הן בחיים הפרטיים והן בחיים המקצועיים. 

יש סוגים שונים של מאמנים אישיים לחיים טובים יותר והם כוללים מאמנים להתמכרות, אימון קריירה, אימון עסקי, אימון מנהיגותי, אימון היכרויות ומערכות יחסים, אימון לשבירת הרגלים רעים (עישון, דיאטה), אימון פיננסי, אימון לבריאות ואיכות חיים, אימון לחיי המשפחה, אימון רוחניות והתחברות לאני הפנימי. 

חשוב להכיר את ההבדלים, אימון לחיים טובים אינו פסיכותרפיה. אימון לחיים משמש אותנו כצעד נחוץ כדי לקבל את הטיפול אותו אנחנו צריכים ואינו מתקשר ישירות עם העבר שלנו. אחד היתרונות הגדולים של אימון אישי לחיים טובים הוא היכולת לקבל נקודת מבט רעננה ומושכלת על הבעיות שאתם חווים בכל יום. מאמן אישי יציב בפניכם אתגרים חדשים וכלים להתמודדות עם אותם אתגרים כדי לאפס דפוסים שליליים שעלולים להפריע להצלחה שלך. 

 

תוצאות בשטח

אימון אישי לחיים מוביל לתוצאות חיוביות, איזון טוב יותר בין עבודה לחיים, ביטחון כלכלי, כישורי תקשורת משופרים, קשרים חזקים עם משפחה, בני זוג וחברים, יצירתיות מוגברת, ביטוח פחדים וחרדות שמניעות אתכם (בדרך כלל לבריחה) וחיי עבודה מספקים. אימון אישי לחיים טובים הוכח כמועיל בהפחתת דחיינות ושיפור השגת המטרה באמצעות תובנה אישית ושיפור השתקפות עצמית. עלות אימון אישי לחיים טובים משתנה בהתאם למפגש אישי או קבוצתי, המחירים נעים מכ-150 ש"ח ועד כ-1,000 ש"ח. 

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!