הטרנדים הכי חמים בעולם התשלומים

מהמצאת הכסף המזומן, דרך כרטיסי האשראי הראשונים ועד הטכנולוגיות המתקדמות, אשר נמצאות כיום בשימוש – עולם התשלומים כבר חווה הרבה שינויים. מה צפוי לנו בעתיד? ננסה להבין, על ידי בחינת כמה מהטרנדים החמים ביותר.

ארנקים דיגיטליים

במהלך המגיפה, התשלומים ללא מגע גדלו עקב הצורך בריחוק חברתי. כאשר המצב השתפר, התברר כי בינתיים אנשים הבינו כמה נוח לשלם כך. זה אומר, שבעתיד נראה פחות סליקה אשראי רגילה, ויותר שימוש בארנקים דיגיטליים.

כיום, כמעט בכל העסקים בישראל (ובמדינות נוספות בעולם) ניתן לשלם באמצעות הטלפון הנייד, השעון החכם או מכשירים נוספים, אשר תומכים בארנקים דיגיטליים.

כלכלה ללא מזומן

יכול להיות שלעולם לא תהיה לנו כלכלה נטולת מזומנים לחלוטין, אבל אין ספק כי האופן שבו אנשים משלמים עבור סחורות השתנה. המסחר האלקטרוני צומח כל הזמן, וכיום עסקאות רבות מתבצעות ללא נוכחות פיזית בבתי העסק.. ⁠

על פי מחקר שערך אתר Statista, עד שנת 2023, באירופה יתבצע יותר עסקאות ללא מזומן מאשר בארצות הברית. זו מגמה שהחלה עוד לפני הקורונה, אבל אין ספק שהיא לא עומדת להיעצר, להיפך.

חשבונות בנק כסחורה

לאורך השנים, חשבונות בנק שימשו את הבנקים לבניית נאמנות ולמכירת מוצרים. כעת, כאשר ענקיות טכנולוגיה כמו גוגל נכנסות לתחום הבנקאות ומציעות חשבונות עו"ש, אנו נכנסים לתקופה של שימוש בחשבון הבנק כסחורה.

מתן גישה לתשלום ולאחסון כסף באמצעות חשבונות, אינו קשור לתשלומים אלא להענקת הטבות נוספות ללקוחות. הפלטפורמות מבצעות התאמה אישית, מגדילות את מגוון המוצרים ומספקות ללקוחות חוויה נוחה יותר.

ביומטריה

הטכנולוגיה הניידת שיש לצרכנים בהישג ידם, הופכת את החיים לקלים יותר. אפשר להשתמש בטביעות אצבעות או בזיהוי פנים שלנו כדי לפתוח את נעילת המכשירים שלנו, או על מנת לשלם עבור סחורות ושירותים.

ניתוח פנים ונתונים ביומטריים הופכים נפוצים יותר. השלב הבא הוא לבנות פלטפורמה ידידותית ונוחה, שתאפשר לשלם בקלות עם הפנים באינטרנט או בחנות.

תשלומים ללא חיכוך

כל המגמות שהזכרנו עד כה, מתכנסות למגמה אחת שבאנגלית נקראת Frictionless Payments. הפחתת החיכוך היא קריטית עבור עסקי מסחר אלקטרוני וקמעונאות, כדי להתחרות בעולם הדיגיטלי המודרני.

ליצירת תשלומים ללא חיכוך, משתמשים בנתונים מאתרים, מכשירים ואפליקציות. המטרה היא להקל על ביצוע העסקה, עבור הצרכנים והעסקים. כדי להיחשב כתשלום ללא חיכוך, תהליך התשלום צריך לכלול לפחות חלק מהקריטריונים הבאים:

  • תשלום מהיר יותר
  • פחות שלבים להשלמת התשלום
  • חווית לקוח טבעית
  • הפחתת העומס הקוגניטיבי על הלקוחות
  • מזעור או ביטול זמן ההמתנה

תשלומים ללא חיכוך נפוצים שכבר קיימים, כוללים תשלומים בכרטיס ללא מגע, תשלומים בקוד QR, תשלומים בנייד ובארנק דיגיטלי, תשלומים או מנויים חוזרים, תשלומים בלתי נראים, תשלומים בתוך אפליקציות, תשלומים בלחיצה אחת (כמו Click to Pay) ותשלומים יזומים במכשיר.

 

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!