טיפול NLP לילדים

טיפול NLP לילדיםטיפול NLP לילדים הוא טיפול משנה חיים. החיסרון המשמעותי בטיפול NLP לילדים הוא שהורים רבים לא שמים לב למצוקה בו נמצא הילד ומאמינים שזה דבר שיחלוף. הדור של הילד חשוף להרבה מאוד תכנים פוגעניים, הן בבית הספר והן ברשתות החברתיות. בתור הורים אנחנו צריכים להיות היום ערניים כפליים כדי למצוא את "הבעיה" בזמן הנכון ולטפל בה. דפוסי המחשבה אצל הילד ניתנים לשינוי בגיל צעיר ואף פשוטים יותר לשינוי בגיל זה. ערנות של ההורה יכולה לשפר את איכות החיים העתידית והעכשווית של הילד שלכם. 

 

טיפול NLP על קצה המזלג

טיפול NLP הוא טיפול שמטרתו היא לשנות את דפוס המחשבה שלנו. המחשבות שלנו הן המניע המרכזי לכך שאנחנו מרגישים "תקיעות" בחיים, חרדה, סטרס, פוגעים בזוגיות שלנו ובחיי המשפחה, מבחינה עסקית ועוד. המחשבות שלנו הן תדר שנע בצורה תמידית, לעיתים המחשבות חיוביות ולעיתים שליליות. המטרה סביב טיפול NLP הוא להכיר את התת מודע שלנו, איך הוא משפיע על אורח החיים, איך אופן החשיבה משפיע על הבחירות שלנו ולמה אנחנו לא מצליחים לממש את הפוטנציאל. השיטה פותח בשנות ה-70 על ידי צוות מומחים אשר בראשם עמד ד"ר ריצ'רד בנדלר. כיום בוגרים רבים נעזרים בשיטת הטיפול אשר מאפשרת להם לחיות את החיים כפי שהם רוצים ולהסיר מחשבות שליליות. על אף הדעה הרווחת שטיפול NLP מיועד אך ורק לאנשים בוגרים, כיום אנחנו רואים טיפולי NLP גם לילדים.

מה זה טיפול NLP לילדים?

טיפול NLP לילדים הינו טיפול NLP סטנדרטי רק שדרך הפעולה של הטיפול שונה. ילדים רבים חווים מחשבות טורדניות אשר משפיעות על אורח החיים שלהם, אותן מחשבות יוצרות סביבו מגננות ושכבות הגנה שילוו אתכם במשך החיים שלו כאדם בוגר. היתרון של טיפול NLP לילדים הוא שיותר קל לשחרר את דפוס המחשבה השלילית וללמד את הילד לאהוב את עצמו. כחלק מהכלים אותם יקבל הילד במהלך הטיפול הם: שחרור רגשות, שינוי נקודת מבט, הסרת מחשבות טורדניות. הבנה איך לשלוט בפחדים ובחרדות ולקבל שליטה מלאה במחשבות שלהם. הטיפול נעשה במעורבות של ההורה כמובן, אך הילד הוא זה שאמור להכתיב את דרך העבודה באמצעות שיחת ייעוץ מול המטפל. על הילד להגדיר את המטרה שלו באמצעות שיתוף פעולה עם המטפל. לרוב אצל ילדים מספר הפגישות יהיה נמוך יותר מאשר אדם בוגר והתוצאות יהיו מהירות יותר. 

 

במה טיפול NLP לילדים תורם?

  1. חרדות – למה שילד בגיל כל כך צעיר יחווה חרדות? זאת שאלה שהורים רבים שואלים אך הדמיון של הילד ודברים שהוא חווה יכולים בהחלט להוביל לחרדות שאפילו אינן נגלות לעין בצורה ברורה. החרדות יכולות לבוא לידי ביטוי בשינוי התנהגותי, ב"תופעות לוואי" ועוד. 
  2. דימוי עצמי נמוך – ילדים הם עם לא פשוט ולעיתים מילים יכולות לנגוע בנקודות מאוד רגישות. ילדים רבים חווים דימוי עצמי נמוך בסיטואציות חברתיות ואילו בבית זה המקום הבטוח שלהם. בתור הורים המטרה שלכם היא להתייעץ עם המורים, לראות האם יש שינוי התנהגותי בולט בין הבית לבית הספר ולדבר עם הילד שלכם.
  3. "תופעות לוואי" – דרך נוספת לדעת אם הילד מתמודד עם קשיים היא על ידי הכרה של תופעות לוואי. אם הילד שלכם חווה התקפי זעם, דימוי עצמי נמוך, נטייה לדיכאון ואף תסמינים שונים כמו חיטוט עורי, הפרעות שונות, הרטבות לילה וכד', יש להגיע לטיפול.

בכל סיטואציה בה ציינו הילד חווה משבר עצום בנקודת המבט שלו. אין דבר מסוים שניתן להצביע עליו ולהאשים אותו בגין המצב של הילד, המטרה היא לפתור את הבעיות ככל שהילד צעיר יותר. בתור הורים אנחנו צריכים להיות ערניים יותר ולהבין שהדור של היום הוא שונה וחשוף מאוד לתכנים שליליים אשר משפיעים על המחשבה של הילד שלכם. 

 

מה ההבדל בין טיפול NLP לילדים לבין טיפול CBTמה ההבדל בין טיפול NLP לילדים לבין טיפול CBT?

בקצרה, CBT הוא טיפול שעובד דרך המודע בעוד שטיפול NLP עובד דרך התת-מודע. ילדים כבוגרים מנוהלים על ידי שתי רמות תודעה: המודע והתת מודע. המודע שלנו כן מבין היגיון בעוד שתת מודע אינו מבין היגיון והוא המוביל המרכזי לחרדות שאנחנו חווים אם אין לנו את הכלים להתמודד איתן. רוב החיים אנחנו פועלים על אוטומט, בין אם מדובר על נסיעה לעבודה ובין אם מדובר על מחשבות איתן אנחנו קמים בבוקר. טיפול NLP (תכנות לשוני עצבי) היא טכניקה אשר מאפשרת לנו ליצור מחדש תבניות מחשבה בתת מודע. שתי השיטות הן טובות ומשפרות את חייו של המטופל, אך עבור ילדים טיפול NLP הוא נכון יותר מכיוון שהוא נובר עמוק בתוך דפוס המחשבה של הילד. לעיתים כחלק מהתהליך נרצה לחשוף את עצמנו באופן הדרגתי אל מול הגורמים שמהווים לנו חרדות ונכיר את דפוסי המחשבה השליליים ואיך להתמודד איתם ברגע האמת. המטרה של טיפול CBT היא לראות את החיים באורח שונה, להבין את המציאות בצורה חיובית מאשר שלילית. לדוגמא, אם אנחנו רואים מישהו ברחוב וישר עולה בנו מחשבה שהוא כועס עלינו, נוכל להכיר את הצד האחר שאולי אותו אדם חווה משהו שאינו קשור אליכם כלל שהביא אותו למצב הנוכחי. 

עלות טיפול NLP לילדים

המחיר של טיפול NLP לילדים משתנה בהתאם למספר הטיפולים ובהתאם למקום בו אתם מקבלים את הטיפול. כיום קיימים מאות מטפלים אשר לכל אחד מהם יש את הדרך המאפיינת אותו. המחירים נעים בין 120 ש"ח לטיפול ועד כ-300 ש"ח. לעיתים נוכל לראות גם מחירים גבוהים יותר של כ-400 ש"ח. בחרו מטפל לפי מוניטין וכימיה בינו ובין הילד מאשר לפי המחיר. 

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!