אימון עסקי שיווקי

אימון עסקי שיווקיעולם העסקים הוא לא עולם פשוט ואנחנו לא מדברים על עסקים גדולים וחברות עצומות, אלא דווקא על עסקים קטנים ובינוניים. עסקים אלו נמצאים בדרך כלל במקום מאוד מסוכן, כל עצמאי היום יודע את הקושי לעבור את החודש בצורה הולמת ואת החוסר ודאות לחודש הבא אחריו. המטרה של אימון עסקי שיווקי הוא להעניק לכם את הכלים להתמודד בצורה עצמאים ולדעת להסתכל בצורה אופקית ולאו דווקא רוחבית. יש היום הרבה טעויות קטנות שמונעות מהעסק שלכם לפרוח, הטעויות כוללות כשלים ניהוליים וגם שיווק לא יעיל. 

 

מה התפקיד של אימון עסקי שיווקי?

מאמן עסקי שיווקי חוזר אתכם לבסיס – החזון העסקי שלכם. בכדי לבנות עסק מצליח צריך לדעת איך לנהל אותו נכון ולא פחות מזה, לשווק נכון. בעלי עסקים רבים משווקים באמצעות דרכים שונות ומגוונות, חלקם משווקים באמצעות בעלי מקצוע אך אינם באמת עובדים באמצעות אסטרטגיית שיווק נכונה. הקשר בין ניהול עסקי נכון ובין ניהול שיווקי הוא קשר ישיר – הוצאות שיווק לא מתאימות יכולות לגרום לעסק לקרוס. כמו כן, המטרה של אימון עסקי שיווקי הוא לעבוד באמצעות החזון העסקי, לקחת את העסק למקום בו העסק רוצה להיות בעתיד הקרוב. אימון עסקי שיווקי מעניק יתרונות רבים לעסק שלכם:

  1. הסתכלות חיצונית – אימון עסקי שיווקי מאפשר לכם לקבל נקודת מבט חיצונית על העסק שלכם. לרוב כאשר אנחנו נמצאים כל היום בתוך העסק אנחנו לא באמת רואים אותו באופן מקצועי ופועלים לרוב מרגש ואינטואיציות. אימון עסקי שיווקי מלמד אתכם איך למנף את הפרויקטים של העסק, להבין מה עובד בשבילכם ומה לא עובד, מבליט את החזון העסקי ולמעשה את המטרה לשמה פתחתם את העסק ואיך הצלחה נראית. אנחנו כל הזמן רודפים אחרי הצלחה, אבל מה זאת באמת הצלחה? האם מדובר על הכנסות גבוהות בלבד? מאמן עסקי עוזר לכם להבין את המכלול של העסק ומה התפקיד שלכם בתוכו. 
  2. ניהול נכון – לכל אדם יש נקודות חוזקה וחולשה. המטרה של אימון עסקי שיווקי היא להבליט את נקודות החוזקה ולחזק את נקודות החולשה. נקודות חולשה יכולות לנבוע גם מחוסר זמן, בעלי עסקים מוצאים את עצמם עושים כל דבר בעסק ואף פוגעים בחיים האישיים שלהם. מאמן עסקי שיווקי מקנה לנו הרגלים נכונים של עבודה, מבליט את נקודות החוזקה ועובד על נקודות החולשה שלנו בעסק. קיימים לא מעט חסמים שמונעים מהעסק שלכם לפרוח, בין היתר החסם שמונע מכם לשחרר ולהאציל סמכויות על עובדים אחרים. ברגע בו נבין את נקודות החולשה שלנו ונלמד לשחרר אותן לאט נוכל לראות הישגים חדשים בעסק. ניהול נכון נוגע גם לפן השיווקי, הכרת קהל היעד שלכם, אלו קמפיינים עובדים ומה פחות נכון לעסק.
  3. יצירת מטרות – כדי להרגיש את השלבים אותם אנו עוברים במהלך אימון עסקי שיווקי יש להגדיר מטרות מראש ולפעול לפי תוכנית עסקית שיווקית. בזמן הייעוץ נכיר יותר לעומק את העסק, מהו החזון העסקי, מהן השאיפות שלכם בתור בעלי עסק לא רק מבחינת הכנסות אלא מבחינת התפתחות והאצלת סמכויות ונציב לעצמנו יעדים. גם במהלך קביעת היעדים אנחנו נראה שלא תמיד הכל עובד בצורה חלקה ונלמד להתמודד עם הקשיים שבדרך – אלו הם כלים שיעזרו לכם להתמודד באופן אישי בעתיד כאשר כבר לא תהיו תחת ליווי.

 

השלב הראשון – תיאום ציפיות

כחלק מהיכרות המאמן ובעל העסק נרצה להתאים ציפיות. תיאום ציפיות בפגישה הראשונה תורם לנו במסלול בו נבחר ולהצלחת האימון. כל בעל עסק מגיע עם שאיפות כאלה ואחרות, המטרה שלנו היא לבנות גישה ייחודית לאותו עסק ולשמור על מגמה חיובית בכל מפגש. אתם לא צריכים לעשות שיעורי בית ולהתכונן מראש, אבל קחו בחשבון שיהיו הרבה שאלות שישאל אתכם המאמן שסביר להניח ולא יהיו לכם תשובות מלאות עבורן. השאלות עלולות לייצר לחץ אצל בעל העסק, השאלות הן שאלות מאוד ישירות כמו: מה המטרה של העסק? למה אתה האדם הנכון לניהול העסק? איפה אתה רואה את העסק שלכם בעוד 5 שנים ועוד. המטרה היא להתמודד עם השאלות הקשות, גם אם התשובות אינן מספקות אתכם או את המאמן נדע לנבור במטרת העסק ולהציף חזרה את החזון העסקי.

קראו עוד: פיתוח מנהלים בארגון

מהו אימון שיווקימהו אימון שיווקי?

אימון שיווקי הוא תהליך בו המטרה שלנו היא להגדיל את מכירות העסק והמחזור העסקי. המטרה היא לייצר תוכנית שיווקית מתאימה העונה להגדרות העסק, עלות המוצרים מהספקים, תמחור נכון ולאחר הצפת כל השאלות נבנית תוכנית על ידי המאמן. אימון עסקי שיווקי נע בין 10 מפגשים לכ-15 מפגשים אשר כל אימון יהיה בן שעה. האימון יכול להיות בזום, פרונטלי ואפילו בטלפון. כחלק מאימון שיווקי אנחנו רוצים להכיר את קהל היעד ואף להרחיב אותו, לדעת איך לגשת אליו בצורה שיווקית נכונה ולדעת בדיוק מהו התקציב לתוכנית השיווק. לעיתים אף נרצה לשנות את אופי העבודה כדי לייצר כמות גדולה יותר של לקוחות. אימון עסקי שיווקי היא תוכנית המתבססת על החזון העסקי שלכם, מטרות ויעדים ל-5 שנים הקרובות. מי שמחפש תוצאות מהירות יכול רק להפסיד מזה. כדי למנף עסק בצורה נכונה אנחנו צריכים כלי אחד חשוב – התמדה. ברגע שאנחנו נתמיד בדפוס נכון ונראה מגמה חיובית, כל מה שנותר לנו הוא להמשיך באותו קו.

 

הסוד להצלחת העסק טמון בכם

כדי באמת לקחת את הפרויקט הזה בשתי ידיים צריך שיתוף פעולה מלא של בעל העסק להוראות המאמן. צוות המאמנים הוא צוות מוסמך בעל ניסיון ומוניטין במינוף עסקים. נסו לנתק את הרגש לרגע ופעלו בצורה בה המאמן מכתיב לכם בהתאם לחזון העסקי – רק באמצעות שיתוף פעולה מלא נראה תוצאות חיוביות. 

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!