אימון עסקי לעסקים קטנים

אימון עסקי לעסקים קטניםעולם העסקים הוא עולם קשה מאוד, במיוחד לעסקים הקטנים. הנתונים בארץ מראים כי כ-70% מהעסקים הקטנים שנפתחים נסגרים לאחר כשנתיים. רבים מהעסקים לא מצליחים להתנהל נכון והדבר נוגע למגוון תחומים כמו שיווק, ניהול פיננסי, הנבת רווחים, התמודדות עם הרשויות השונות ועוד. אימון עסקי לעסקים קטנים הוא פתרון מצוין שיכול לעזור לכם, בעלי העסקים הקטנים, להתנהל נכון יותר. 

 

מהו אימון עסקי לעסקים קטנים?

על מנת לנהל עסק ולא סתם עסק אלא עסק מצליח, צריך עור של פיל וידע נרחב על תחומים רבים ביניהם הצבת מטרות ויעדים, קבלת החלטות, ניהול עובדים, שיווק ועוד רבים. לשם כך יש לרכוש כלים להתמודדות עם עולם העסקים. פה נכנס אימון עסקי. אימון עסקי לעסקים, נועד להעניק לכם כלים להתמודדות עם עולם העסקים. עם אימון עסקי לעסקים תלמדו על התנהלות פיננסית, תלמדו לפתח יכולות ניהוליות וראייה מרחבית, תלמדו לשפר מיומנויות בינאישיות, תקשורת בינאישית, יכולת כריזמטית וניהולית, שיפור יכולת דיבור מול קהל ועוד. 

אימון לעסקים קטנים מועבר על ידי מאמן עסקי מקצועי. המאמן העסקי מהווה את עמוד התווך שלכם והוא זה שידאג להביל אתכם למיקסום הפוטנציאל העסקי שלכם. המאמן העסקי יעזור לכם להשתפר ולקבל כלים מעשיים בנוגע לאתגרים שונים בניהול עסק ובהתמודדות עם סביבה עסקית ותחרותית. 

מה הנושאים הרלוונטיים לאימון עסקי לעסקים קטנים?

אין לכך תשובה חד משמעית. אימון עסקי לעסקים הוא עולם רחב עם מאמנים רבים וטכניקות שונות שנוגע במגוון נושאים ותחומים במטרה לסייע לאנשי עסקים, יזמים ומנהלים למקסם את הפוטנציאל ולהגשים מטרות עסקיות. 

ריכזנו לכם מספר דוגמאות לנושאים בהם תעסקו באימון עסקי לעסקים קטנים- 

  • צעדים ראשונים בעסק- כיצד להתחיל את העסק, כיצד להקים פעילות עסקית, כיצד לייצר הכנסות ומכירות, לנהל נכסים ועובדים וכיצד לנהל עסק מצליח בעולם לא קל. באימון עסקי תקבלו כלים להתמודדות עם מהלכים בירוקרטיים, מנהלתיים ועסקיים עבור עסק בתחילת דרכו. 
  • כיצד להניב תוצאות עסקיות- באימון עסקי תלמדו כיצד למשוך לקוחות חדשים וכיצד לשמר לקוחות קיימים, תקבלו כלים לשיווק ופרסום העסק, לגיוס ושימור הון אנושי, תקבלו מגוון טכניקות ניהול ועוד. 
  • כיצד להתמודד עם היבטים רגשיים לא פשוטים- ניהול עסק יכול להיות דבר קשוח מאוד שמביא לחץ נפשי והיבטים רגשיים נוספים לא פשוטים כלל. במהלך האימון תקבלו כלים להתמודד עם תסמיני סטרס ועם לחץ נפשי שנוגע לאנשי עסקים, תלמדו כיצד להפחית חרדות וכיצד לפעול מתוך הלך מחשבה נכון ולא אימפולסיבי. 
  • אסטרטגיות עסקיות- על מנת להצליח לנהל עסק צריך לבנות אסטרטגיה עסקית, לגבש מטרות נכונות ורלוונטיות, להחליט על כיוון אסטרטגי לעסק ועוד. במהלך האימון תקבלו כלים שיעזרו לכם להצליח במשימות הלא פשוטות הללו. 

 

אימון עסקי לעסקים קטנים או ייעוץ עסקי?

רבים שואלים האם אימון עסקי וייעוץ עסקי הם אותו דבר. התשובה היא לא. בייעוץ עסקי בעל המקצוע יגיע ויבחן את טיב העסק. הוא יבחן כיצד העסק מנוהל מבחינה פיננסית והאם בעל העסק מכיר את כל מערכת הניהול הכספית של העסק מול הרשויות. בייעוץ עסק בעל המקצוע יכוון את בעל העסק ליכולות ניהוליות שם הוא פחות תורם לעסק. ייעוץ עסקי מתאים יותר לעסקים בתחילת דרכם אך על מנת לשנות התנהלות ולהשתפר כמנהלים מומלץ לעבור אימון עסקי.

באימון עסקי לעומת זאת, בעל העסק מקבל ליווי צמוד לאורך כל הדרך ולא עבור מפגש או שניים שישקפו את המצב ואת הנקודות לשיפור. 

קרא עוד: אימון עסקי שיווקי

האם אימון עסקי מתאים רק לעסקים קטנים?

התשובה היא חד משמעית לא. אימון עסקי פונה לכל העסקים, מהגדולים ועד הקטנים. למעשה, היום, כל איש עסקים מצליח נעזר במאמן עסקי. קיימים אימונים עסקיים שונים אשר לכל אחד אלמנטים שונים ומרכיב ייחודי אחר. כל עסק, לא משנה למי ולמה הוא פונה, יוכל להשתפר על ידי אימון עסקי. 

כמו כן, יש שחושבים שאימון עסקי מתאים רק למנהלים בכירים בעסקים גדולים ויוקרתיים. אך זו טעות חמורה, שכן כל מי שרוצה להצליח לנהל עסק ולעשות זאת טוב, יוכל להשתפר באופן משמעותי על ידי אימון עסקי. 

בנוסף יש לקחת בחשבון שאימון עסקי לא מיועד רק למנכ"ל החברה אלא לכל תפקיד ניהולי בעסק. על מנת לשפר את התדמית של העסק ולהתקדם לתפקידים בכירים צריך כושר ניהולי שניתן להשיג על ידי אימון עסקי מתאים. 

כיצד עובד אימון עסקי לעסקים קטנים?

אימון עסקי לעסקים יכול להיות גם אישי וגם לשלב את עובדי החברה השונים. כמו כן ניתן לבחור בין אימון אישי לסדנה קבוצתית. ההמלצה שלנו היא לבחור במפגשים אישיים מאחר שהם יותר ממוקדים והמנהל מקבל שירות פרטני בהתאם לצרכים שלו. 

אימון עסקי לעסקים קטנים הוא תהליך שכולל מספר שלבים שונים. תחילה יהיה מפגש היכרות. במפגש ההיכרות המאמן יכיר את המנהל. במפגש זה יש ליצור תיאום ציפיות מהתהליך ולהבין מי האדם שעומד מולך. כמו כן, במפגש ניתן להבין האם הכימיה בין השניים נכונה, מאחר שהיא חשובה מאוד להצלחת התהליך. בנוסף, במפגש ההיכרות המאמן יכיר לעומק את ההתנהלות השוטפת של העסק על מנת לבנות תוכנית שמתאימה לו ולאופי הניהול בו. 

לאחר ההיכרות, המאמן העסקי יידע להציג את הנקודות שיש לשפר. יש לקחת בחשבון כי גם לעסק מצליח יש חסרונות ולכן לדעת לקבל את הביקורת של המאמן העסקי. המטרה היא למקסם את הפוטנציאל של נקודות החוזקה של העסק ולבדוק את שורש הבעיה בנקודות החולשה שלו. 

לאחר מכן, המאמן יבנה תוכנית עסקית בה יש להתמיד. התוכנית היא לא חד משמעית ויש לבדוק את הקשיים בה ולשפר אותה בכל שלב על מנת להצליח להניב תוצאות טובות ויציבות. 

קראו עוד: פיתוח מנהלים

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!