אימון יוגה בבית

רבים נוטים לחשוב שתרגול יוגה מחייב לפנות זמן רב ומוטב לעשות זאת בסטודיו מקצועי, אולם למעשה ניתן לערוך אימון יוגה בבית אפילו כזה שאורך 10 דקות בלבד וליהנות מתוצאות מצוינות.  לפניכם כמה טיפים מועילים לתרגול יוגה בבית שיהיה אפקטיבי ויעניק לכם חיוניות. ואיזון בגוף ובנפש. תרגול יוגה בבית שמבוצע בצורה נכונה כולל הפעלה של כל הגוף והוא מורכב מכמה תנוחות, ברכות, פיתול וכפיפות לפנים. המטרה בתרגול יוגה הינה לנקות את הראש, להגביר את זרימת הדם ואת חילוף החומרים בגוף, לנקות רעלים להרחיב את טווחי התנועה ולשפר את גמישות הגוף. הדגשים החשובים לתרגול יוגה בצורה נכונה ואפקטיבית הינם להקפיד נשימה נכונה ודיוק בתנוחות ובתנועות, מה שמסייע לכם להתחבר ולהתכנס פנימה ולהתחיל את יומכם כאשר אתם ממוקדים, נינוחים ומלאי אנרגיה.

 

תרגילי יוגה מומלצים לאימון בבית

  • Tadasana – מתחילים בתנוחת מוצא וחשוב לשים לב ליציבה, חיבור קו הגוף לאמצע ולמגע של כפות הרגליים עם הקרקע.
  • Uttanasana – התחלת התרגול כוללת כפיפה לפנים, כאשר מורידים את הראש לכיוון הרצפה, מעלים את האגן וכך מתארך חלקה האחורי של הרגל. במהלך התרגול שחררו באופן מלא את חגורת הכתפיים, המפרקים והראש.
  • Chaturanga Dandasanaמעבר שמחזק את שרירי הליבה והזרועות וכולל תנועה כלפי מטה על גבי הזרועות. הקפידו על כך שהשכמות יישארו רחבות, שמרו את המרפקים שיהיו קרובים לגוף ואת הבטן מעט מכווצת על מנת למנוע שקיעה של האגן והגב מטה. חשוב לשים לב ולהקפיד שהגוף יישאר ישר לחלוטין כמו מקל.
  • תנוחת כלב מביט כלפי מטה – תנוחה המשלבת הפעלת ידיים, פתיחה של האגן והתארכות הרגליים. חשוב לשים לב שהמשקל יתחלק באופן שווה בין הרגליים והידיים וכן בין צד ימין ושמאל של הגוף. שמרו על שכמות רחבות, גב מלא ואת האגן מעל לכפות הרגליים.
  • מעבר קדימה לקראת סיום – קחו את הרגליים קדימה, לעבר הידיים, רגל אחרי רגל או בקפיצה, חזרו לתנוחתu Uttanasana משם עלו בחזרה לתנוחת מוצא – Tadasana. תרגלו את הרצף הזה פעמיים בשהייה של 10 שניות לפחות בכל תנוחה. לאחר מכן, עברו לתנוחת העץ – Vrikshasanaוהעבירו את המשקל לכף רגל אחת, המתינו מספר רגעים ואז נתקו את רגלכם השנייה והצמידו את כף הרגל לירך הפנימית. במהלך התרגול מקדו את מבטכם בנקודה אחת וזאת במטרה לשמור על שיווי משקל ויציבות.

 

אביזרי עזר מומלצים לתרגול יוגה בבית

  • מזרני כושר – ישנם מגוון סוגים של מזרני כושר שמהווים אביזר חיוני לתרגול יוגה בבית, אך לא כל מזרן מתאים לכל סוג אימון ומטרה, משום כך, כדאי להבין ולהכיר את סוג האימון ולמצוא ולבחור את המזרן המתאים שיענה על הצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר. מזרן כושר הינו אביזר בסיסי וחיוני למדי. הן בעת ביצוע אימון יוגה והן לצורך ביצוע פעילויות אחרות דוגמת כפיפות בטן ותרגילים נוספים שמבוצעים כאשר אתם שוכבים על הגב. מזרני כושר איכותיים מגנים על אזור האגן וחוליות עמוד השדרה ממשטח הרצפה הקשיח והקשה.
  • בולסטר יוגה – זוהי כרית ייעודית לתרגוליוגה. הכרית עשויה מכותנה לא דחוסה, וציפוי כפול עשוי 100% כותנה שניתן להוריד ולכבס. בולסטר יוגה מגיע במגוון צבעים. בקטגוריית כריות ליוגה ובולסטרים ניתן למצוא מגוון סוגי בולסטרים וכריות מדיטציה בצבעים ובגדלים שונים המיוצרים על ידי חברות ומותגים מובילים הן בארץ והן בעולם.

 

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!