היום שאחרי – אימון לאחר גירושין

תהליך גירושין יכול לעבור בצורה פשוטה או מורכבת, ובשני המקרים הפרידה ופירוק התא המשפחתי הוא בעל השלכות רבות, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה נפשית. התקופה שלאחר הגירושין אינה פשוטה לשני הצדדים, ולא פחות מורכבת עבור הילדים. המטרה של אימון לאחר גירושין הוא לקבל דרכי התמודדות עם תהליך הגירושין, הקניית כלים והרגלים חדשים לטובתכם ולטובת ילדכם. 

 

מה זה אימון לאחר גירושין?

אימון לאחר גירושין הוא גישור בין שני הצדדים לגבי חוסר הסכמה בנושאים מסוימים. לעיתים הזוג הגרוש מגיע עקב משפטים שלא צלחו או לאחר חוסר רצון לגשת למערכת המשפט ולהיכנס להליכים של שנים עד להגעה להסכמה. מבעד לכך, יש זוגות שגם נפרדו בדרכי שלום אשר רוצים עדיין לעבור תחת מגשר מקצועי בשביל להגיע להחלטות נכונות עבורם ועבור הילדים. הגישור נוגע למספר נושאים, יש גישור המתאים לזוג שעומד להתגרש, יש גישור למניעת גירושין וגישור לאחר גירושין. 

בעיקר כאשר מעורבים ילדים קטנים בתהליך רצוי להגיע לגישור כדי לחלק את האחריות המשותפת בצורה נכונה, ובכדי לא לפגוע בילדים. גירושין הם אמנם אסמכתא לפרידה, אך כאשר יש ילדים משותפים הפרידה היא לא באמת פרידה, אתם ממשיכים להיפגש, ממשיכים לדבר, לפחות עד שהילדים מגיעים לגיל 18. המטענים שיש לבני הזוג אחד כלפי השני הם לגיטימיים, אין איך להימנע מהם אבל ללא תקשורת נכונה המצב עלול להחמיר, התקשורת הלקויה תופסת נתח משמעותי אצל הילדים שהם הופכים להיות מעין "מתווך", ההשפעה יכולה להראות די מינורית מצידו של ההורה, אך עבור הילד מדובר על השפעה משמעותית שתלווה אותו לאורך כל חייו. 

 

גישור לאחר משפט

הסכמי גירושין ברובם עוברים דרך מערכת המשפט, ומערכת המשפט מטרתה להוציא את הצדק לאור. לאורך המשפטים מי שידבר בשמכם הוא עורך הדין שמטרתו לצלוח את המשפט. משפטים הנוגעים בתחום הגירושין נוגעים לרכוש, עוגמת נפש, דמי מזונות, נכסים, משמורת ועוד. המשפטים מוציאים משני הצדדים דברים לא בהכרח נעימים, דברים שיכולים בהחלט להשפיע על היחס אחד כלפי השני עוד לשנים ארוכות. 

הגישור נוגע למספר דברים: הפן האישי, התמודדות עם תחושות כעס והתנהלות בריאה. הפן האישי הוא מורכב מכפי שאתם מדמיינים, אתם רגילים לשגרה מסוימת אך פתאום המציאות שונה, אתם חיים לבד, ייתכן ואתם עוברים לבית חדש וכעת עליכם להתנהל באופן יומי לבד, לפחות בחלק מימי השבוע. כמו כן, נטל האחריות על הילדים כאשר הם אצלכם היא לגמרי באחריותכם. בנוסף, קיימת תחושת אכזבה, כעס עצמי, כישלון ולרוב היחס יופנה לבת הזוג/בן הזוג וגם כלפי עצמנו. אימון לאחר גירושין מעניק לכם את הכלים להתמודדות נכונה במצבים אלו. והנקודה החשובה ביותר, איך למרות הקושי ממשיכים לדאוג לטובת הילדים ומערבים אותם כמה שפחות במחלוקות. 

 

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי

איילה אילנה גבאי קוצ'רינג ומטפלת ב-Nlp/ אימון וטיפול משולב וממוקד. העלאת הביטחון והדימוי העצמי

התקשרו עכשיו!
פורטל אימון אישי
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!